Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

SockerStinn skrev 2013-05-12 22:13:16 följande:
    Dags att köpa ny tvättmaskin. Några tips? B60cm D60cm. Två barn så mycket tvätt (ca 10 maskiner i veckan nu), allergi och astma så viktigt att kunna skölja väl (extra sköljning använder jag varje gång nu). Vill ha en som håller länge. Hellre kvalité än billig och det måste gå att få den gamla bortkörd och den nya installerad. 
    Kör du stora maskiner?

Den här kanske: http://www.bosch-home.se/i-dos.html 
  • Pallas

Har tvättat två maskiner och kört diskmaskinen, slängt all förpackningsåtervinning och pantat. Ska börja med maten nu, för sonen ska iväg på fotbollsträning kl 18. Ny rutin att vänja sig vid, fy fanken!

• Pallas

Har glömt ringa kommunen och gnälla på skicket på förpackningsåtervinningsstationen. Det spelar ingen roll vart man åker, någon av containrarna är alltid överfull.

• Pallas

Här ser det ut som fan, men så har jag prioriterat jobb och ridning några dagar nu. Det går framåt med rytteriet, det är så kul!

• Pallas

Jag vill inte göra något. Jag vill bara sitta på verandan och låta solen idka sexuellt umgänge med mina hudceller...

• Pallas

Jag köpte en handhållen ångtvätt igår. Det var en fönsterskrapa med. Få se om jag orkar prova den senare idag.

• Pallas
    Sagis skrev 2013-05-20 12:23:29 följande: Men är det någon som vet vad "cull some books in the bookshelves"-betyder? Ordet Cull betyder enl google "slaktdjur", men något verb verkar iaf inte den översättningstjänsten känna till.
    Från dictionary.com:

"something culled, especially something picked out and put aside as inferior." 

Jag tolkar det som "sortera ut böcker som inte ska varra kvar". 
  • Pallas

Nu står det ridning på schemat, men vi har varit ganska sådär panikduktiga idag. Det var barnkalas och vi har städat badrummen, dammsugit, tvättat, moppat golv, fixat köket, bakat Minecraft-tårta och spelat Minecraft.

Nu: ut i paddocken innan det blir mörkt! 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!