Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Pallas, jag förstår inte hur du orkar. Hur många barn har ni?
Själv är jag helt trött efter första arbetsdagen, så på vägen hem så körde vi inom en thairestaurang o åt. Så när vi kom hem behövde jag bara ta hand om lite tvätt o köket innan jag kunde sjunka ner i soffan.
Jag har blivit ledig på onsdag, utan barnen.....så då planerar jag att ta tag i badrummet. och iom att vi har tvättstugan i badrummet så ska jag imorgon se till så att jag viker ihop resten av tvätten som ligger där så att det bara är att börja städa på onsdag.
Grejen är ju att jag inte orkar, faktiskt. Nästan all min energi år åt på mitt fysiskt tunga heltidsjobb som chef inom handels. Sen ska jag på mina lediga fjuttimmar försöka rodda en hästgård, en häst och hushåll. Det är en omöjlig ekvation och jag börjar ruttna. Nu låter det ju som att min man inte gör nåt, det gör han såklart. Han sköter alla hämtningar och lämnar på fritids/skola, alla matinköp och all matlagning, hälften av tvätten, all dammsugning och sånt. Ett av problemen är att vi dels har extremt olika syn på när en uppgift är färdig och dels på vad som är viktigt. Jag har städat professionellt i flera år och vet vad som krävs, hur ofta och vilken ordning som är bra. Jag vet också när något är rent på riktigt (och inte bara ser rent ut). Om jag luftar nåt av det här tas det som att jag är en sån där gnällig kärring som bara ska ha allt på exakt mitt vis. Det kräver jag inte alls, det enda jag begär att jag ska slippa göra jobbet två gånger för att det gjorts i fel ordning (exvis dammsuga innan man jagar dammråttor från möblerna eller tvätta om ren tvätt för att den hamnat i ikeakassar på golvet så att kaninen kissar på den, istället för i garderoberna).