Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Här är det full fart och jag är sällan hemma, men det funkar (otroligt nog) ändå att bädda och hålla undan. Min man hjälper till mer och mer och när vi båda har nött in samma vanor kommer ju vårt hem vara skinande rent ALLTID. Det är fantastiskt!

Ni som kämpar med en massa annat som sjukdomar och sånt, er beundrar jag alldeles extra mycket eftersom jag tycker det är svårt utan att ha några andra hinder i vägen. Ni är fantastiska!  

Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah
    060810 skrev 2012-03-08 11:15:01 följande:
    Idag känner jag att jag har massa energi! :)
    Har möblerat om min del i vardagsrummet (min sovplats) och tagit hand om all viktvätt! :)
    Även slängt in en ny maskin med tvätt! :)

Nu är det bara disken kvar, sen känns hemmet ändå ok!
    Fy så duktig jag känner mig!! :)
    Ok har småstökigt på mina hotspots, men jag ska kämpa med dem under dagen. Men det kan komma in folk utan att jag skulle skämmas! :)

Så dags för lite hotspots kanske innan jag ska hämta hem ett av 3 barn från förskolan. :) de andra två hämtas senare. Det ska mysas med sonen i eftermiddag. ;)
    Heja dig! :D
  • Neelah
    hon mot strömmen skrev 2012-03-21 17:48:07 följande:
    Har följt denna tråd länge i tysthet och läst om allas framsteg stora som små. Var stolta över det ni har åstadkommit så här långt. 

Själv har jag tog en grovröjning för att få undan det värsta skiten. Nu har jag hållit diskbänken ren i två dagar och kört några maskin med tvätt.

I kväll tänker jag ge mig på mitt mycket mycket mycket mycket hemska köksgolv som man skulle behöva skura flera gånger om dagen för att hålla rent. Mattan är så totalt slut att det räcker att man tittar på den för att den ska bli smutsig.
    Välkommen!

Jag vet vad du menar med köksgolvet - vi har också ett sånt, men vi vill inte byta förrän vi har råd att renovera hela köket. 
  • Neelah
    Luktärten skrev 2012-03-23 17:29:47 följande:
    Neelah, har du bäddat klart?

Nu snabbröj samt tömning av diskmaskinen sen tänkte faktiskt jag ta helg!
    Nej, men diskbänken och tvätten är tagen...
  • Neelah
    Luktärten skrev 2012-03-24 17:38:13 följande:
    Härligt Neelah, sängen ska man ju ändå riva upp på kvällen!

Har uträttat lite ärenden idag och sitter just nu och slappar medan kidsen och kompis är ute och spelar fotboll.

Tog tag i och gjorde fint vid entrén. Lite blomplanteringar i krukor, avtorkning av ytterdörr och dammning av trappen. Jisses vad damm och pollen det var. Men nu är det fint. Det värsta är att det ena leder till det andra så nu är jag bra sugen på att byta utebelysning och att göra rent uppfarten från mossa.
    Åh, det gör sån skillnad med lite blommor och rentorkning. Jag köpte jord igår och måste skynda mig att få ner sommarens frön i jorden.
  • Neelah
    Chianti skrev 2012-03-24 18:47:11 följande:
    Undrar när de tänker sopa gatorna så man kan tvätta fönstrena, de ska visst vara genomskinliga har jag hört??
    Nähä, nu skojar du? Jag trodde det var sånt där insynsskydd... *kikar på de vintergrå fönstren*
  • Neelah

Nää, jag jobbar. Fast sängen är bäddad och vi städade i helgen.

• Neelah
    vike skrev 2012-03-26 13:32:59 följande:
    nu börjar det bli riktigt tungt här hemma. Försöker kombinera flyttpackning, heltidsjobb, barn och hästar. Puh, det är en riktig utmaning att fixa diskbänken och köksbordet vill jag lova. MEN DET SKA GÅ!!!   har varit några rundor till tippen också, så man kan väl säga att jag har decluttrat iallafall. nehe nu ska jag hänga upp tvätten för att sedan fylla bilen med skit från förrådet
    Flytt brukar innebära ordentlig decluttring och om du skapar bestämda platser för alla saker efter att du har flyttat så kommer nya hemmet ALDRIG bli stökigt.
    Pallas skrev 2012-03-26 13:35:15 följande:
    Här är inte städat och jag har sån panik! Kan ni inte komma hem till mig och hålla mig i handen? Nu är det en massa saker i trädgården som behöver göras också och det är akut. Nu håller jag på med att rädda två klätterrosor genom att flytta dem från fram- till baksidan. För att göra detta måste jag riva delar av altanstaketet, bygga en rosportal, gräva nya rabatter osv osv osv. Min kropp är helt utslagen av pollenallergi och jag är så förtvivlad! Jag vill så himla mycket, och så ska den här jävla kroppen strejka hela tiden! Jag blir gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalen!
     Det där med pollen är superjobbigt! Fungerar det inte med tabletter eller är det tabletterna som slår ut dig?
  • Neelah
    Alemonia skrev 2012-03-27 09:11:41 följande:
    I går letade jag fram ett anteckningsblock att ha vid datorn som påminnelse om vad jag ska göra. När jag skriver det i anteckningar i mobilen är det alltför lätt att "glömma" att kolla. Dock har jag ännu inte skrivit en rad men det hoppas jag orka med i kväll.
    Det blad som ska ligga uppe ska ha rubriken "Varje dag" och sen gäller det att ha en rimlig lista där som jag verkligen kommer orka fullfölja varje dag.
    Jag är osäker på om jag ska ha ett blad för "Varje vecka" och/eller om jag ska ha ett blad med rubriken "Vecka nn" där jag skriver vad som ska hinnas med den aktuella veckan.
    Några åsikter, tips och idéer för att få detta hjälpmedel att fungera bra?
    Ett sånt block hade jag också förut. Undrar varför jag slutade med det? Det var ju en sån skön känsla att pricka av alla sakerna på "att göra"-listan. 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!