vike skrev 2012-03-26 13:32:59 följande:
nu börjar det bli riktigt tungt här hemma. Försöker kombinera flyttpackning, heltidsjobb, barn och hästar. Puh, det är en riktig utmaning att fixa diskbänken och köksbordet vill jag lova. MEN DET SKA GÅ!!!

har varit några rundor till tippen också, så man kan väl säga att jag har decluttrat iallafall. nehe nu ska jag hänga upp tvätten för att sedan fylla bilen med skit från förrådet

Flytt brukar innebära ordentlig decluttring och om du skapar bestämda platser för alla saker efter att du har flyttat så kommer nya hemmet ALDRIG bli stökigt.

Pallas skrev 2012-03-26 13:35:15 följande:
Här är inte städat och jag har sån panik! Kan ni inte komma hem till mig och hålla mig i handen? Nu är det en massa saker i trädgården som behöver göras också och det är akut. Nu håller jag på med att rädda två klätterrosor genom att flytta dem från fram- till baksidan. För att göra detta måste jag riva delar av altanstaketet, bygga en rosportal, gräva nya rabatter osv osv osv. Min kropp är helt utslagen av pollenallergi och jag är så förtvivlad! Jag vill så himla mycket, och så ska den här jävla kroppen strejka hela tiden! Jag blir gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalen!
Det där med pollen är superjobbigt! Fungerar det inte med tabletter eller är det tabletterna som slår ut dig?