Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas skrev 2012-02-09 11:12:13 följande:
    Grattis till nya familjemedlemmen, mrsIce! Herregud, skiten ligger kvar och väntar, en nyfödd är bara nyfödd några dagar. Ta inte ut dig nu. En liten sak i taget.
  • Neelah

Jag har rensat en av mina byrålådor. Det blev en massa plats för nya fina kläder! Det blev så fint att jag tror jag ska ge mig på en till idag. Diskhon och bänken är fortfarande fina och sängarna bäddade och en maskin tvätt är på gång, så jag följer mina små långsamma steg. 

Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah

Oj oj oj! Det händer konstiga saker med en när man hänger i den här tråden! Idag har jag, utan att tänka på det, plockat med disken ut i köket efter att ha ätit framför TV:n. Jag bar ner den tomma toarullen från badrummet och la den i pappersåtervinningen och la laddaren till mobilen i sin låda när mobilen var färdigladdad. Det är ju nästan så att jag känner mig som nån annan...

• Neelah
    Ms H skrev 2012-02-15 19:07:29 följande:
    Nu tror jag att jag är så pass tillbaka på banan att jag kan börja shina sinken innan läggdags igen. Inte sådär att den glänser, men all disk i maskinen eller diskad och ren i torkstället samt bänken och vasken tömd från skräp och avtorkade. Fast jag inser att det blir svårt redan ikväll, diskmaskinen gick just klart och är alltså full, så jag får lov att handdiska middagsdisken. Tur att det bara är en stekpanna, en tallrik, lite bestick och ett glas. Hoppas att det funkar...
    Välkommen tillbaka på banan! Tänk bara på att inte göra mer än du orkar.
  • Neelah
    SockerStinn skrev 2012-02-16 21:17:49 följande:
    Trött, orklös och seg. Tittar på maniska samlare istället. Så illa har jag iaf inte. Men så har jag inte råkat ut för såna tragedier heller.
    Det brukar jag också göra när jag känner att det är för rörigt. Det är så skönt att känna att man ändå har det ganska bra. 
  • Neelah
    HäxanSurtant skrev 2012-02-17 09:11:54 följande:
    Jag vet inte hur de är för er andra, men jag börjar känna en sorts lättnad, jag har faktiskt fått detta att flyta sen januari nu och lagt till med nya små saker, det känns kanonbra och jag är helnöjd.

Skönt att gå upp på morgonen till ett helt okej kök, inga saker på diskbänken som drar energi från mig och även om jag diskat för hand och det står lite i stället så stör det mg inte.

Jag har blivit duktigare på att plocka förut kunde jag se att jaha där har dottern lagt ett papper eller nått annat skräp men jag slängde de inte, nu hamnar typ allt i mina fickor och jag kommer på mig själv med att lägga skiten på diskbänken, kollar på det och bara va fan, slänger skiten i soppåsen, jag liksom klarar inte av att ha det där längre
    Lite så är det, men igår hade jag några saker kvar på bänken när jag la mig. Men nu är allt diskat och sängen är bäddad och fin och jag har plockat ur en garderob och torkat golvet i den. Lite senare ska jag hänga in allt igen och passa på att rensa samtidigt - och det känns inte jobbigt! För mig är det den största skillnaden, att et inte är jobbigt längre.
  • Neelah
    Tres26 skrev 2012-02-18 20:18:54 följande:
    Känner att jag börjar komma tillbaka i banan igen, jippi :D 
    Idag har sängarna bäddats, köket skurats, s&s i badrummet, disken diskad och tvätten inplockad och nya hängd. Sen gick jag ut till förrådet och rensade ur lite där. Började från vänster till höger och det funkade ju bra :) Fick ihop en kartong med skänk och en med släng. SKÖNT!!  
    Hoppas på att ha ork att fortsätta i morgon med där ute i förrådet. Fast då är det städdag för mig så blir antagligen att ha fullt upp ändå..  
    Å vilken bra idé! Jag ska ta itu med mitt pysselrum där det är saker ÖVERALLT - golvet, bordet är överbelamrat, hyllorna är kaos... Vänster till höger ska jag göra och en hylla i taget. :)
  • Neelah
    Bye baby Bunting skrev 2012-02-22 21:31:41 följande:
    Jag får skämmas. Huset har fullständigt grott igen och jag har haft tusen ursäkter för att inte göra något åt det. Nu är det dags för en rejäl uppryckning. Nu blir det så där jobbigt igen och jag vet inte i vilken ände jag ska börja.
    Börja med ett enda steg. Tom diskbänk och blank diskho på kvällen innan du lägger dig kanske, eller bädda på morgonen när du gått upp.
  • Neelah
    Pallas skrev 2012-02-23 17:37:54 följande:
    Nu är det officiellt: jag har slutat röka (dock inte att missbruka nikotin - jag har en elektronisk cigg). Småstegen går igen även där, nu fattas bara att komma igång med träningen. När jag röjt färdigt här hemma ska jag babysteppa med träningen.
    Bra jobbat! 
  • Neelah

Igår tog jag inte diskbänken - låg däckad med migrän. Men idag är sängen bäddad som vanligt och bänken ska rensas under tiden som lunchpotatisen kokar. Min man tog badrummet och tvätten, så det behöver jag inte ens tänka på idag. Jag har världens bästa man.

Skönt att se att det inte bara är jag som har svackor och jag håller med Pallas - även om man får svackor så är det lättare att komma tillbaka nu. Jag tror det är för att man inte behöver tänka längre, man vet vad man ska göra. Så är det i alla fall för mig. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!