Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten
    sholof skrev 2013-11-16 12:14:58 följande:

Jag googlade lite o fann dessa fina julpärlplattorna. De där julklapparna ska jag nog prova göra. :)
    Kul idé!. Det för pärlandet till helt nya dimensioner. Måste testa nån gång.

Här har tillverkats pärlplattor för fullt, både igår och idag. Det blev små snöstjärnor, en tavla, texter och en stor tomte med snögubbe som är påbörjad.
  • Luktärten

Jisses Stokke, vilken grym start på dagen!

Härligt att träna på morgonen, skulle jag också gärna göra om jag hade möjlighet.

• Luktärten
    sholof skrev 2013-11-20 23:15:19 följande:
    Hur har ni det med julförberedelserna? Ligger ni i fas eller brukar det bli att ni julstressar för att hinna med allt i sista stund?

Har planterat lite hyacinter och amaryllisar idag. Så långt i julförberedelserna här.

I år är första gången sen jag flyttade hemifrån som jag inte har panik inför julen med allt som MÅSTE göras och vara klart. Känner ett lugn då jag fått in bra rutiner och även om det fallerar ibland så tar jag mig snabbt in i rutinerna igen.

Tidigare har det varit panikstädande från golv till tak i hela hemmet sista veckan före jul. Nu har jag som mål att följa zonerna fram till jul och då kommer det att vara städat i hela huset. Kommer dock att satsa på synliga ställen så garderober och skåp får stå tillbaka för att få en fin yta

Julklappar är inte handlade än men jag har några bra idéer så det löser sig nog det också.

Kul att det just är vardagsrummet nu till veckan för då kan man verkligen adventspiffa.
  • Luktärten
    Lattjo skrev 2013-11-25 06:14:57 följande:
    Då var det dags igen då... Jag hade så fint hemma. Jag var deppad efter en separation och då städar jag. Nu är jag inte deppig längre. Jag har ett underbart liv nu. Tyvärr är det städningen som läggs åt sidan då, då går jag bara runt på små moln ;) Mitt hem förfaller. Jag skäms och vill inte ens att min kille kommer hit (och ärligt talat är det skönt att vara hos honom där det alltid är rent och fint och inte leksaker, skräp och tidningar överallt). Så nu är det dags, nu ska jag följa med här igen och komma igång igen! Ikväll är det dags att ta tag i diskbänken igen. Sen ska jag börja att ta lite i taget och se om jag kan återfå ett rent hem trots att jag inte är deppig och springer och gnor hela tiden...

Grattis till kärleken Lattjo! Häng med här ett tag igen så du snart kan bjuda hem mannen på romantisk middag.
  • Luktärten

Uppe tidigt idag, eller egentligen inte, men iaf tidigare än jag behöver. Tänkte ta mig till jobbet först vid 9 idag. En sovmorgon som går i "städningens" tecken. Mormor kommer och passar barnen som är lediga från skolan idag och jag tänkte att hon skulle få komma till ett undanplockat hem.

Eftersom jag inte kommer hem förrän vid 8-tiden ikväll är jag tämligen säker på att jag dundrar ner i soffan utan en tanke på nnågot annat. Så lika bra att ta tag i det nu. Dessutom har jag kommit på att jag har med städenergi på morgonen än på kvällen.

Nu mot köket och evighetsgörat "urplockning ur diskmaskin"...

• Luktärten

Sholof: Krya på dig!

Abinito: Härlig start på veckan! Mysigt att rå om storasyskonen själva ibland. Iaf här hemma tar lillasyster stor plats medan stora tjejen inte gör så mycket väsen av sig så jag brukar försöka få till mycket egentid med henne.

Pallas: Bränn inte ut dig. Får du hjälp av övriga familjen? Vet att det varit lite si och så med det innan. Kan du skriva listor på det som ska göras och sen bocka av, så ser du att det går framåt även om det inte känns som det. När går flytten?

• Luktärten

Pallas: skönt iaf att du har familjen med dig i flyttkaoset.

Sholof: tror att det blir så, endast 1 dag denna vecka. Hur nu det ska gå med tanke på hur det ser ut där... Får nog smyga med hallen även nästa vecka.

• Luktärten

Inser nu att det var ett bra drag att köra en timme i morse för när jag kom hem ikväll var det duns i soffan. Shinade Sinken iallafall.

• Luktärten

Du har nog rätt Linn. Ledigt på helgen ska det vara, men börjar vi med hallzonen vid ny månad? Kan det vara så att vi missar hallzonen nu i november?
    Nu läser jag igen, zon1.... Då är det nog det iaf!

Jisses vad jag svamlar, för tidigt på morgonen tror jag.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!