Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Det är kläder, leksaker och allt möjligt som hamnar här ute. Min virvelvind till 2.5 åring är enastående på att stöka ner. Ge henne 5 min så har hon vandaliserat ett rum totalt.

Jag städade halva vardagsrumsgolvet, vek ihop tvätten och skickade in mitt skolarbete. Kläderna har jag inte hängt upp än, men ska göra det snart så jag kan vika in dem imorgon.
    Det är en stor tvätthög som väntar på mig, men ja så är livet...
    Minstingen har varit sjuk och sömnbristen stor så det har inte blivit mycket städat på en hel vecka och det syns och märks därför det ser ut som fan här nu, men jag får jobba sakta och så ska vi komma tillbaka till det någorlunda ordnade hemmet.
    Barnen ska nog få jobba imorn med att plocka sitt skit! I a f de stora (6.5 och 5 år). Minstingen går inte att få till sånt men hon får mest hålla sig undan o inte stöka ner mer. ;)

Skola med imorn för min del men i helgen har jag bara minstingen hemma så kanske jag kan få gjort något då ändå. Man kan ju hoppas.

Jag tror att mitt stora problem är att jag har för stora krav på mig själv.... :( 

• 060810

Tack för er peppning här!!
    Vad skulle jag göra utan er?
    Ska köpa korgar till barnen idag. Mycket fiffigt!!
    Det är en sån lätt sak som jag inte ens tänkt på själv.

Det är galet mycket här hela tiden och ensamstående. ;) bara att jag får mat på bordet är ett under ibland. ;)
    Men nu tar vi nya tag och försöker ta hand om disken ikväll och sen ta och introducera korgarna. ;)

• 060810

Tog mig en 2 timmar lång promenad med barnen ikväll så det blev inget försök med städningen än. Hittade inga bra korgar idag så ska leta vidare imorgon.

Jag har dock städat runt min säng så det är i a f något gjort och min säng står ju i vardagsrummet. ;)
    Planen för helgen blir att umgås med min minsting och gå på handboll och ha det trevligt och så ska jag rensa ut de sista vinterkläderna från hallen sen är där fint o städat.
    Känns rätt ok nu ändå. ;)

Någon som har tips på var jag hitta bra korgar eller lådor till barnen? 

• 060810

Haha det var med cyklar för barnen och många stopp på vägen bl.a. på byns utegym där vi säkert var i 45 min. ;) men att va ute och röra sig verkar ha gjort gott för de sov alla innan 21.30. ;)

• 060810

När dottern sover ska jag rensa i hallen! Jippi!!
    Känns faktiskt skönt att få det gjort och jag hoppas och tror att det kommer bli bra.
    Har fortfarande julsakerna där, men ska ringa min bror och höra om han kan komma förbi och hjälpa mig att få upp dem på hans vind (har ingen egen källare eller vind eller nåt sånt).
    Det kommer bli bra detta!

Haha och när jag skrev detta så ringde hyresvärden på dörren! Jävlar vad PINSAMT!!
    Men han tittade inte in som tur var, men när han grejade i vår källare var jag snabb som blixten med att börja röja i hallen så nu är mattorna uthängda och det är fixat med brorsan som nu står i dörren! ;)
    Så nu kör vi! ;) 

• 060810

Nämen är det redan dags för köket igen? Jösses vad det har gått fort, jaja det lär ju gå betydligt fortare att göra fint där denna gången än det var förra gången, då hann jag inte ens klart. ;)
    Men nu ska jag satsa på ett fint kök denna veckan då! :)

Fick faktiskt tagit lite i köket idag och det blev inga korgar men det blev plastbackar som de kan samla sitt skit i och ta in på sina rum.
    Det var INTE populärt men de gjorde som jag sa ;) och nu ska jag bara be dem att göra detta varje dag och jag har utlyst en tävling där den som har MINST i sin låda varje dag får 5 kr! ;)
    Så är man duktig kan man tjäna 150 kr extra i månaden typ ;)
    Känns ändå helt ok, idag fick de ingen peng, men imorgon börjar det för då har de städat upp sina saker idag och hoppas slippa se några saker ute imorn! ;) 

• 060810

Nu ska kärringen här ge sig på det sista i köket! :) YES!!
    Kan ni tänka er att mitt kök kommer vara ok redan på dag 2?! :)
    Men köket är det som jag har bäst koll på känner jag. Vardagsrummet helt klart sämst.

Tävlingen igår blev ingen tävling för de hann inte dra ut nåt under gårdagen då vi var ute när de kom hem från dagis och fritids och sen blev det att åka och köpa cyklar och sen var det ju dags för sängen när vi kom hem, men vi får se hur det ser ut i kväll. ;) vi ska ju dock va ute idag med men kanske hinner de dra fram skit ändå. ;) 

• 060810

Känns galet skönt faktiskt! :)
    Finns säkert mer och göra men ingen stress och panik.

• 060810

81: helt klart!!
    Synd det ska regna imorn. ;) men plugg blir det + en helkroppsmassage i skolan. ;) Nice värre att läsa massage. ;)

• 060810

Idag fick jag totalt spruck på mitt vardagsrum!!
    Städade äntligen och nu ser det ok ut. Inte färdig men det ser ok ut och det är jag glad för!

Känner mig stolt som kom så här långt.
    Imorgon blir det nog hallen som får sig sin omgång och på söndag hoppas jag kunna vila. ;)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!