Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Åter i hemmet efter en weekend på resande fot. Det betyder att det inte blivit något fejande hemma, men det betyder också att ingen har kunnat stöka ner heller...

Börjande jobba idag efter 5 veckors semester och det kändes väl sådaär måste jag erkänna. Men samtidigt är det skönt att rutinerna är på G att sätta sig igen. Barnen kommer inte vara uppe halva nätterna längre, maten kommer att intas på regelbundna tider och min träning SKA komma igång under nästa vecka igen.

Gjorde en SoS på gästtoan idag när jag kom hem. Första gången efter att jag fixat iordning med torktrasor och toamedel lättillgängligt. Hoppas jag får in rutinen så att det håller sig.

Nu drar jag mig mot sovrummet som är veckan zon. Idag är målet att plocka in all ren tvätt som ligger därinne.

• Luktärten

Härligt jobbat tjejer!

Jag lyckades få bort de rena klädhögarna i sovrummet i går. Såg då att jag skulle behöva ordna till i garderoberna igen men stängde dörren fort som attan istället. Det får vänta till nästa gång vi är i sovrummet för då kan jag passa på att lägga undan sommarkläderna också.

Idag har jag plockat fram barnens höst- och vinterkläder som jag tänkte att de ska få prova ikväll eller imorogon. Målet annars idag är att få bort kassarna med utrensade leksaker och barnkläder från sovrummet. Fattar inte att jag alltid måste ha vårt sovrum som nån mellanstation. Blir galen på mig själv!

• Luktärten

Jag är miljöskadad... Åkte efter en lastbil med reg. nummer WHB. Gissa var mina tankar for iväg?

• Luktärten
    SockerStinn skrev 2013-08-22 20:45:05 följande:
    Vad har vi för zon att se fram emot nästa vecka?

Vi drar oss mot vardagsrummet. Får se vad man ska hitta på då'rå. Har ju mycket tankar och idéer men nu när vardagen är igång igen blir det inte så mcket tid till några större ändringar eller fix.

Jag har ju mina gardinstänger jag skulle behöva fixa. Eftersom jag inte hittar färdiga längder som kommer att passa får jag köpa rundstav och måla själv. Inga problem iofs men jag skulle vilja ha någon ändknopp i trä också och det kan jag för mitt liv inte hitta.

• Luktärten
    Pallas skrev 2013-08-23 19:39:12 följande:
    luktärten: gå på typ Myrorna eller andra secondhandaffärer, där brukar det finnas ändknoppar i trä.

Bra idé, har jag inte ens tänkt på. Tackar!
  • Luktärten
    sholof skrev 2013-08-24 11:28:37 följande:
    Ja men då börjar vi om....

bädda sängar, städa upp i vardagsrummet eftersom killarna har "tältat" där inatt, tömma hela diskbänken efter frukosten...tvätta några maskiner till efter olycka vid frukostbordet.
    Låter som hemma hos oss då...
    sholof skrev 2013-08-24 11:28:37 följande:
    Sen kommer gästerna snart, o så kräftskiva ikväll. Jadå, man vet att man lever :)    
    Fast kräftskiva är ju skoj! och gott!
  • Luktärten

Lördagsröj pågår... Lilltjejen har bjudit hem en klasskamrat som ska sova här i natt. Har påtalat att det vore nog bra om hennes rum städades först så att vi får plats med extrasängen. Det går mycket sakta framåt.

Stora tjejen har redan städat sitt rum idag, gick i raketfart. Körde det vinnande konceptet; jag talade om vad hon skulle göra och hon plockade. Inklusvie renbäddad säng gick det på 10 minuter!

Har även äntligen plockat iordning tjejernas höst/vinterkläder. Mycket var för litet och nu blir det Tradera för en del och en del får åka till kyrkan eller annan insamling.

Nu ropar dotterna att hon vill fortsätta så det är väl bara att passa på. Mot barnrummet....

• Luktärten
    skrutto skrev 2013-08-24 13:27:08 följande:
    Åkte till Ikea efter att noggrant ha förvissat mig om allt att jag skulle ha fanns. Men det hjälpte ju inte, hyllstommen saknades ändå. Kom i alla fall hem med 19 lådor i olika storlekar som nu fyllts med allt möjligt.
    Och en lång förvaringsgrej (efter tips härifrån) i nät som jag klippte av 4 våningar på och hängde i badrummet för badleksaker så slipper jag slå tårna i vattenkannor och ankor varje gång jag duschar...
    Det går framåt sakta och osäkert.

Ikea i ett nötskal...Brukar bli några vändor innan man fått ihop det man ska ha. Jag minns en gång när vi hade stort huvudbry för vi fick inte ihop möbeln. Den gången saknades det ett hål. Vi behövde inte åka tillbaka den gången utan det räcke med att gå ut och hämta borren.

Smart att klippa av den.

Snyggt blev på alla bilder!
  • Luktärten
    vallakra skrev 2013-08-24 16:51:39 följande:

Jajemän, det gör det säkert. Särskilt om du har pojkar tror jag.

Vi har tre på 18, 15 och 12 år. När lillen föddes sa min man på skämt (tror jag) att "Om vi börjar spara ett par tusenlappar i månaden nu så kanske vi har en chans att klara matkontot när de blir tonåringar"

Vi såg det som ett skämt då men det ligger närmare verkligheten än vi kunnat troFörvånad
  • Luktärten
    Ms H skrev 2013-08-24 14:10:59 följande:
    Gaa! Jag har fått ohyra i skafferiet!

Hua. Du får se det positiva i det hela. Skafferiet blir iaf rensat och uttorkat.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!