Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

sholof skrev 2013-06-23 22:11:42 följande:
    Jag funderar på att lägga till vårt lilla kontor/pysselrum på veckans zon. Där behöver vi få lite ordning o reda. Jag hoppas att tråden vaknar till liv lite igen, :)

Precis min tanke också...Skulle behöva rensa ur bland böcker, ta hand om lite papper och rätta till i barnens pysselskåp.
    Fasiken, jag börjar bli mer och mer nyfiken på vem du är, jag tror vi lever ungefär samma liv och har ungefär samma tankar. Har jag iaf fått för mig.
  • Luktärten
    mammaspyre skrev 2013-06-23 23:49:02 följande:
    Skall försöka hänga på er!! Vi bor mitt i en omfattande renovering så det är inte helt lätt men städning behövs för kaos är det!!!!

Välkommen till tråden!
  • Luktärten

Bbrir snart tokig på den där Arielreklamen. Antar de betalat bra för att få visa sig så fort man gjort ett inägg... (6)

• Luktärten

Luktärten skrev 2013-06-24 21:24:05 följande:
    Bbrir snart tokig på den där Arielreklamen. Antar de betalat bra för att få visa sig så fort man gjort ett inägg... (6)

och den smilysen fubngerade ju bra. NOT!

• Luktärten
    smelata skrev 2013-06-24 07:15:58 följande:
    Här var en tråd för mig! Ska genast börja röja i vardagsrummet. :) leksaker och rena kläder överallt.

Välkommen Smelata! Läs gärna på och följ babysteppanden innan du drar igång.
  • Luktärten
    Grappa skrev 2013-06-24 23:08:49 följande:
    Installera adblock så kommer FL bli en ren fröjd att surfa på.

Tack, nu är det installerat!
  • Luktärten
    Pampim skrev 2013-06-26 12:58:23 följande:
    Hallå brudar! (För det är väl inga karlar här inne?) ;) Jag har följt er sporadiskt under lång tid och snappat upp lite här å där om metoden! Shinar sinken, decluttrar och hugger en zon här och där då och då! Nu har jag efter alla månaders läsande skaffat ett login och måste ju bara säga hej! Kan slänga in ett litet tips också, om nån är intresserad. Jag fick ett litet ryck i medicinskåpet här om dagen. Hittade en massa skräp men också en hel del vitaminer osv. Lite järntabletter från blodgivning, nån multivitamin, nån omega3 för barn. Tankarna gick till vad mer jag hade i samma genre, och då hittade jag nån c-vitamin brus i köket och några kromtabletter i badrummet. Sen satte jag mig o kollade vad av allt detta som passade vem i familjen, och så har jag gjort en lista om vem som ska ta vilka vitaminer t frukost. Vi vuxna får en liten järn-krom-omega-multi-boost och liten får omega och multivitamin. Hade jag ej gjort detta hade detta bara blivit stående. Nu går det åt och jag kommer absolut inte skaffa nåt mer liknande. Vi äter bra mat så det är inte nödvändigt. Känns bra att vi får i oss detta, samtidigt som det slutar ta plats i mina skåp!! Kram kram från pp!

Halloj, välkommen! Här är inga karlar så långt ögat når...

• Luktärten
    josen 1 skrev 2013-06-26 16:12:34 följande:
    Jag har börjat lyssna på podcastar! Jätteintressant och bra om man inte vill lägga pengar på storytel eller sånt..
    Lyssnade bland annat på "inner strenght podcast" om harmoni i hemmet. Jätteintressant om hur man påverkas av att ha det rörigt omkring sig - kanske fler som tycker det låter spännande :)

Podcaster var det en på jobbet som tipsade om också. Jag är fruktansvärt dålig på att läsa böcker, har inte riktigt ro till det. Men att stoppa ett par snäckor i öronen vore nåt för mig. Känner att man kommer lite utanför i vissa samtal när de nya böckerna och författarna avhandlas. Jag har liksom inte så mycket att tillägga...
  • Luktärten

Jippi, ingen irriterande reklam längre som poppar upp hela tiden!

Håller på att försöka komma ikapp här hemma. Har kommit helt i ofas med att Shina Sinken bla. Har disk till en förbannelse och diskmaskinen går på högvarv. Det måste vara nu när vi går och skrotar här hemma som rutinerna i köket fallit ur spel. Har kommit ner flera dagar i sträck nu och det sett ut som en bomb briserat där nere. Får  se om jag får nån rätsida på det.

• Luktärten

Härligt jobbat tjejer! Vilken energi alla verkat haft idag.

Här började det med garagestädning, inte klar än, som slutade med att vi åkte iväg med ett helt lass till Stadsmissionen. Barnen hjälpte till att packa bilen med leksaker de inte använder längre medan jag gick bananas i garaget och lassade in "kan vara bra att ha"-saker.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!