-
-
Ojdå, visst lite snabb med knapptryckningen där...
Jag blir nästan lite full i skratt när jag läser om hur tröjvikningar sprider sig som värsta löpelden och hur lakansvikningar diskuteras vid vinkvällen med tjejgänget.
Jag följer med till badrummet jag också. Perfekt sysselsättning när barnen tar kvällsbadet. Ingår gästtoan också denna vecka eller är det en annan zon? Nån som har koll? Som extrarum får det bli 11-åringens rum. -
sholof skrev 2013-04-18 20:01:00 följande:Någon som har nåt bra tips på hur man håller ett svart badkar rent, som det är nu så syns väl snart dammet igen.
Bada oftare? -
Kul Flitigalisa att du har nytta av tråden. Välkommen hit!
Veckans zon lider mot sitt slut. Alla skåp utom två är städade. Dörren är avtorkad och gissa vad... Jag har vikt handdukar!
Har irriterat mig på alla badlakan i allsköns färger som ligger i hyllan. Vill gärna ha enhetligt men samtidigt vill jag inte förbjuda barnen att ha prinsessor och Disneyfigurer på sina. Jag rensade därför en hylla i högskåpet som har lucka och la blandfärgshanddukarna där medan de enfärgade fick vara kvar i den öppna hyllan.
Hann inte hela badrummet men känner mig nöjd ändå med veckans insats. Kvar till nästa badrumsperiod är de 2 kvarvarande skåpen, rensning av avlopp, dammtorkning på hög höjd, rensning av ventil, putsning av blasblocksvägg och storstädning av toastol.
Får se hur långt jag kommer då...
Är det förresten nån nåt bra medel som tar bort kalkfläckar från glasblock? -
Kul Pallas att se du är på banan! Vilken skillnad på linneskåpet!
Tack de som bidragit med tips på medel mot kalk, här ska testas! Tror faktiskt vi har både Kalkosan och Vanish hemma.
Förra gången det var sovrum som veckans zon var jag helt off och det enda jag fick gjort var att tvätta kuddar, täcken och överkast. Därför är det välbehövligt att vara där igen. Detta ska jag göra denna vecka.
1. Nattduksbord
2. Byrå
3. Garderob 1
4. Garderob 2
5. Garderob 3
6. Tvätta fönster
7. Sätta upp vårgardin
8. Duscha blommor
9. Plocka undan kläder som dräller
10. Damma golvlister och element
11. Bädda rent
12. Torka av garderobsdörrar och dörr
Får se hur långt jag kommer under veckan... -
Jag prickar av byrå och nattduksbord som gjordes i måndags. Samt duschning av blommor som gjordes i morse. Igår blev det nada.
På kvällens program står tvätt av fönster och genomgång av garderob1. -
Här blir det ingenting gjort idag. Denna helg är det jag som tagit in på hotell tillsammans med 11-åringen. Har shoppat och ätit gott. Just nu ligger vi i sängen och tittar på Biggest Loser, samtidigt som vi äter chokladpraliner.
-
Hemma igen... 1. Nattduksbord KLART 2. Byrå KLART 3. Garderob 1 KLART 4. Garderob 2 PÅBÖRJAD 5. Garderob 3 6. Tvätta fönster KLART 7. Sätta upp vårgardin 8. Duscha blommor KLART 9. Plocka undan kläder som dräller 10. Damma golvlister och element 11. Bädda rent 12. Torka av garderobsdörrar och dörr DÖRR KLAR Lite gjort blev det denna vecka iaf. Ska byta sängkläder, göra klart garderob 2 och plocka undan kläder innan jag går och lägger mig idag. Gardinen kanske jag sätter upp till veckan. Resten av listan sparas till nästa period. Minns jag helt tokigt eller är det dags för vardagsrummet till veckan?
-
Hmm, så där såg det inte ut när jag skrev... Ni får hålla till godo iaf.
-
Tack Abinito. Imorgon blir vardagsrum igen. Tyckte inte det var länge sen vi var där. Det får bli en kort lista då jag gjorde en stor insats där sist.
1. Damma
2. Rensa ovanpå vitrinskåpet
Pallas, det är det som jag gillar med Fly för lite varje dag ger ett bra resultat i slutändan.