Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Köket föll på målsnöret, tog det i kväll, har bakat ett gäng frallor så det finns bröd till i morgon och förhoppningsvis någon dag till. Övriga huset hyfsat okej förutom att gubben gar lämnat ett gäng arbetskläder mitt på hallgolvet.

I morgon ska jag fokusera på tvätten och hallen på övervåningen.

• hon mot strömmen

Okej, det är bara att krypa till korset och erkänna att det är illa, riktigt illa. Gubben blev uppsagd i februari, A-kassan blir han inte rik på (blä). Har nu fått ett tillfälligt jobb på 4 veckor, 2 veckor kvar, möjlighet till förlängning. Så allting har blivit för övermäktigt att ta hand om. Min snälla mamma var här förra veckan och tvättade allt, planterade om blommor osv. Nu idag har jag först fått en nytändning och har städat av hela huset och tvättar upp det som har legat i veckan.

• hon mot strömmen
    skrutto skrev 2015-05-05 08:37:10 följande:

Oj, det låter verkligen motigt. Men skönt att din mamma kunde komma och hjälpa till.

Jag lyckades rengöra kaffebryggaren och skrubba alla bänkskivor i köket igår. Så nu känns det som att jag är på gång igen, får se om det varar mer än 24h den här gången...

Jo det var skönt att hon hjälpte mig, nu känns det som om jag är på g igen.

Idag har jag varit och veckohandlat mat så det finns, sedan har jag slängt att skrot på altan. Kvar blev endast två sopsäckar med saker som ska behållas.

Så nu är den färdig för att rustas upp så man sitta där på kvällarna utan att det blåser rakt igenom.
  • hon mot strömmen

Då fick man en ide om att baka bröd igen, inte gör jag på en halv liter eller max 1 liter, jag höftar till med 2liter på en gång. Då får man stå halv kvällen i köket med, men jag har diskat och torkat av efter mig, tom middagsdisken går i diskmaskin. Känner mig nöjd.

• hon mot strömmen

Ordning fick jag men den sjönk som en sten ner till minus 700 direkt. Så nu ikväll tog jag tag i saken igen och nu är det under kontroll, kan ju säga att orsaken är min mamma som kommer och sover över nu i kväll. Tvätt har jag kört nu går 4e maskinen och i morgon fortsätter jag med tvätten. Gubben har börjat städa gården i kväll så nu är den på g med.

Känns skönt.

• hon mot strömmen

Ok, kämpar med disken idag. Har bakat lite bröd I kväll med det var inget storbak som jag brukar ge mig på. Blev riktigt bra med ett annat mjöl än det vanliga.

I övrigt ser det bra ut efter ett ryck igår. Tvättstugan svämmar över som vanligt men kämpar på med dem igen efter att ha haft en riktig dipp.

• hon mot strömmen

Nu har jag tömt och gjort en grundlig städning av husvagnen inför sommarens tävlingar och träningsläger. Nu är det bara att lasta in allt igen. Så morgondagens projekt blir att packa husvagnen, tvätta precis all tvätt och ta hand om den. Ingen sovmorgon för min del.

• hon mot strömmen

Nu har jag tömt och gjort en grundlig städning av husvagnen inför sommarens tävlingar och träningsläger. Nu är det bara att lasta in allt igen. Så morgondagens projekt blir att packa husvagnen, tvätta precis all tvätt och ta hand om den. Ingen sovmorgon för min del.

• hon mot strömmen
    81missan skrev 2015-06-22 18:18:03 följande:

Jag kanske ska haka på då. Ska göra ett försök att shina sinken (trots middagsgäster) och sedan även göra SoS. Annars är mitt största problem alla mina kläder som jag aldrig hinner "använda färdigt" innan jag plockar fram fler, något som resulterar i enorma klädhögar med lätt använda kläder. Nu under min semestervecka ska jag försöka minska högarna något. Jag tar gärna emot tips..

Jag har börjat kasta kläder som är äldre och slitna, har varit ganska hänsynslös det sista året och det har nog blivit minst 10 sopsäckar som har åkt till tippen. Nu börjar det bli greppbart med kläderna.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!