Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

För första gången på mycket länge så har jag ingen smutstvätt som ligger i tvättkorgen. Känner mig sjuuuuukt nöjd över det .Har vikt bort och satt in den torra tvätten i skåpen. När hände det sist????

• hon mot strömmen

Tog tag i disken och plockade ihop lite snabbt, tog max 15 min. Både oviljan och olusten är stor idag, men nu är ordningen återskapad från i går kväll. 

• hon mot strömmen

Har inte gjort just så mycket idag, plockat upp en del som låg och slängde på golvet, diskat efter middagen, tagit hand om två hot spots som aldrig blir gjorda. Sedan har pelletsbrännarehelvetet krånglat igen, så i morgon blir det lite reservdelar och hälsoundersökning. Jag ska fixa fanskapet!

• hon mot strömmen
    81missan skrev 2014-03-09 21:01:52 följande:
    Var hittar man såna försäljningsställen? Måste man ha mycket saker för att få sälja?
    Kolla annonser, det brukar dyka upp mellan varven.
  • hon mot strömmen

Nu ska vi se om brännaren vill fungera igen, reservdelar är bytta. Rökgången är ursotad, likaså rensluckan, Hittills verkar den okej. Skam den som ger sig!

• hon mot strömmen

Fettpropp i avloppet i köket, gubben har hållit på med vattenlåset, jag har kokat vatten och hällt i diskhon. I morgon blir det affären och propplösare. I sommar blir det ny diskbänk och nytt avlopp. Gubben tittar på nyare begagnade köket! Jag är helt stum, han som aldrig skulle lägga ner pengar på ett nytt köket, han skullle ha kvar det vi har nu...........Tyst

• hon mot strömmen
    Ms H skrev 2014-03-15 23:28:07 följande:
    Använd varmt vatten och bikarbonat istället för att köpa propplösare på flaska. Mycket bättre för miljön =)

Har använt många liter kokande vatten igår men tyvärr så räcker inte det denna gång. Måste ta till andra resurser.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!