Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Linn77 skrev 2013-11-20 08:48:18 följande:
    Nej! Vilken besvikelse. Jag förstår att det känns jättejobbigt. Hoppas att han förstår hur ledsen du blev och skärper till sig. 
    Tveksamt men jag har varit ärlig och sagt rent ut att så här ska det vara och du skall göra detta, mindre tänker jag inte godta. Så vi får se då.
  • hon mot strömmen

Tog och röjde upp det som har blivit liggande under helgen, tog inte ens en timme Skrattande. Känns bra, gubben också hör och häpna hållit sig på banan med. Han har några små grejer och fixa till, det tar inte ens 5 minuter.

Tvätten här blivit liggande den här veckan men det är inte ett jätteberg, någon maskin till så är den på banan med.
    Tog och rensade ur bilen det som har blivit liggande i bakluckan så nu är det på banan med.

Känns som om jag har tagit ett jättekliv framåt trots många svackor sedan tråden startades. Förhoppningsvis så fortsätter detta åt rätt håll.

Med små små steg framåt så går det vägen, sakta men säkert. 

• hon mot strömmen

En liten svacka pågår just nu. Men jag har betalat bort räkningarna och slängt bort en hög med reklam. Den har bara pågått i två dagar men i morgon är jag på banan igen.

Det är mycket viktigt att man inte drar på för stora växlar i början. Ha en rutin som du gör varje dag tills den sitter. Då kan man lägga till nästa.

Om du känner att du ha ett flow så kör på tills dess att det tar slut. Har du inget flow så gör du din rutin bara. Var nöjd med det du har gjort.

Detta är inget som man fixar i all hast, ha tålamod och låt det ta den tid det tar. Vissa går det fortare för andra långsammare

Många här i tråden har varit med länge och får ibland backa tillbaka och börja om igen.

Låt det ta tid ......

• hon mot strömmen

Efter att ha haft en hemsk värk i ryggen, som jag aldrig haft, i tre dagar. I söndags tog jag tag  som har blivit liggandes under dessa dagar, satte upp julgardiner adventljusstakar.  Gubben kom hem i söndags kväll och bara släppte allt rakt upp och ner, gav honom till idag på sig att plocka upp. Kom hem från jobbet och han hade fixat bombnedslag. 

Tog honom nu i kväll och sade detta fixar du NU! Vi är inte van att det ser ut så här!!!
    Han har lite kvar att åtgärda än. Nu ska jag ta och starta diskmaskinen för dagen så är köket klart.

Glömde har fått skotta snö med några dagar....

• hon mot strömmen
    Tiiara skrev 2013-12-08 23:35:03 följande:
    Wohoo vad duktig jag är! Idag har jag diskat två gånger: en gång innan middagen, och en gång när dottern hade somnat. En himla massa snack om min disk x) haha Men kan även berätta att det har blivit mycket bättre i resten av lägenheten med. Främst vardagsrummet som annars brukar falla offer för monsterdisken. Utan disk överallt är det inte alls svårt att plocka undan i övrigt. Ställde timern på 15 minuter och hann plocka undan det värsta i vardagsrummet. Det är skönt att upptäcka hur bra jag mår när det är städat, för nu i stället för att tänka på hur jobbigt det är att plocka undan tänker jag på hur skönt det kommer kännas när jag är klar :) 

Ni får ursäkta min diskuppdatering, men jag tror att jag behöver dela med mig av mina framsteg - stora som små -  för att kunna fortsätta på samma väg. 

Vi andra gör precis likadant, det stärker ens självkänsla.
  • hon mot strömmen

Tvätten har tyvärr varit lidande ett bra tag för övriga huset. Har tvättat ikapp nästan, bara vika jätten högen. Gubben har hållit sig nästan godkänd nivå. Vad hemsk jag är :-P .

Fast jag har varit vaken sedan kl 04 i morse så har tagit disken, tvärtorkat golven mellan mattorna. Nu ska jag bara se så att pelletsbrännaren startar.

Sedan ska jag sova, fick max 5 timmar sömn pga av kylan som varit i helgen

• hon mot strömmen

Huset är i ordning förutom den där jävla tvätten i källaren som har barkat åt helvete med. . Nästa år skall tvätten vara mitt fokus att få ordning på förhoppningsvis.

• hon mot strömmen

Försöker plocka ut julen och göra en allmän städning men det går så tungt i dag. Men jag kämpar på så gott jag kan. Rynkar på näsan

• hon mot strömmen

90 minuters snöskottning av tung blötsnö blev ett ordentligt pass efter jobbet. Nu mat och potatis sedan dammsuga, torka golv och lägga på mattor får räcka idag.

• hon mot strömmen

90 minuters snöskottning av tung blötsnö blev ett ordentligt pass efter jobbet. Nu mat och potatis sedan dammsuga, torka golv och lägga på mattor får räcka idag.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!