Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

spökplumpen skrev 2014-01-19 11:31:43 följande:
    Jag snorar och nyser fortfarande typ var tionde minut, men nu är iaf orken och energin tillbaka. Igår var första dagen på veckan då jag faktiskt orkade göra något. Bytte våra sängkläder, städade bort julen (allt utom ljusslingan på balkongen, den får vara kvar ett tag till), tvättade sängkläderna, vek 3 omgångar tvätt, märkte om kläder och gjorde äääääntligen slag i saken och klippte sönder en mirakeltrasa i fyra delar. Det är mitt nya experiment för att lyckas få till SOS, tanken är att jag iaf ska ta en sån liten trasbit och torka av handfatet i mitt badrum eftersom det alltid ser ut som fan. Med två små lortgrisar och en tvättpelare som står precis intill är det alltid dammigt och prickigt av smuts. Och om jag lyckas få till rutinen med handfatet så känns det som att rutinen att ta toan, potten och toasitsen också snart kommer på köpet. Köket går på rutin och har gjort så även när jag dåligt, fast sambon har väl tagit kanske 2-3 diskningar. Och det var skönt att han kokade soppa igår så att jag hann städa undan julen.

Jag har klippt en gammal handduk i mindre bitar och använder en när jag ta badrummet. Börjar med handfatet och slutar med toaletten, sedan slänger jag den i tvättkorgen. Då behöver jag inte oroa mig för att handfatet skuras med den nästa gång otvättad.
  • hon mot strömmen

Här går det mycket trögt, ser inte roligt ut här hemma. Gubben jobbar borta Sö-to varje vecka nu, svårt att komma in i rutiner igen. Har verkligen kämpat mig igenom köket i kväll, nu känns det bättre. Ska vara nöjd med det jag har gjort nu, belönar mig med lite chips, dip och cola så här strax innan sovdags. Ska göra en to-do lista tills i morgon, inte för lång.

• hon mot strömmen

Tokig som man är blev det en snabbstädning i bilen, innan jag tog i några säckar pellets. Det är ju "bara" -30 igen, allt annat har jag struntat i att göra. Har en fin liten lista i mobilen på FYRA små enkla saker att göra men det får vänta tills i morgon eller på lördag. 

• hon mot strömmen

Kommer hem efter att ha varit till stan och handlar, dottern går ner i duschen, sonen kommer upp som en projektil och säger att det kommer inget vatten. Visar sig efter ett tag att vattnet har fryst, så jag och en gubbe får med hjälp av värmepistol upp frysningen och vattnet är tillbaka. Detta tog "bara" 4timmar att fixa. 

• hon mot strömmen
    Jespis skrev 2014-01-26 20:44:23 följande:
    Måste få till tvättrutiner. Tvättstugan svämmar över av ren tvätt...
    En maskin om dagen till att börja med är en bra start.
  • hon mot strömmen

Har verkligen tvingat mig själv att ta itu med vissa saker här hemma i kväll, mellan matlagningen, tjafs om läxor, min egen trötthet osv osv. Tänker vara nöjd med det jag har gjort. Resten tar jag en annan dag, men inte nu.

Härligt kämpat där ute, var stolt över er själva och det ni har gjort! 

• hon mot strömmen
    sholof skrev 2014-01-31 14:49:57 följande:
    Här var det tyst, städar ni för fullt? Eller ni har också fullt upp med snön :)

Jag fredagsstädar, vilket innebär att få huset mysigt inför helgen. Plockar lite som  blivit liggandes i veckan, tvättar veckans tvätt.

Skönt att det finns andra som får skotta snö. Har gjort mitt för i år, men det kommer väl mer antar jag.
    lilla Vilda skrev 2014-01-29 11:10:20 följande:
    Hon mot strömmen: Visst blir livet lite lättare när man tillåter sig att vara nöjd med det man faktiskt hann/orkade med och inte hänger upp sig på det man inte gjorde...

Jag tänkte på dig i morse när jag var tvungen att skotta gårdsplanen, ca 3 dm ganska lätt snö men shit vad jobbigt jag tyckte att det var! ;)

Min planering för vad jag tänkte hinna med den här veckan håller inte så bra men på fredag har dagis stängt så det blir nog passande att ta lekrummet då!

Tiiara: Hur går det för dig?

Det är tyngre än man tror, man får se det som bra motion.
  • hon mot strömmen

Idag ska jag börja att städa bakvänt mot vad jag brukar göra, har som sagt svårt med motivation, lust och ork just nu. Till sist blir det lite snöskottning med idag, nu var det länge sedan.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!