Inlägg från: hon mot strömmen |Visa alla inlägg
  • hon mot strömmen

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

lilla Vilda skrev 2014-02-11 20:07:26 följande:
    Hon mot strömmen: Hur går det med pannan?
    Den är i full gång, det var en liten plåt i innerröret som hade lossnat. Satte dit den och den går ännu.....
  • hon mot strömmen

Har återigen tvingat mig till att plocka ordning här hemma, sotaren kommer i morgon. Är nöjd med det jag har gjort med inte nöjd med hur det ser ut på det hela. 

Pelletsbrännaren strular igen, tvättmaskinen trycker ut vatten, ser ut som att gummiringen har hamnat på snedden. Till råga på allt så ser det inte ut att blir slut för gubben att jobba borta på veckorna på ett bra tag. 

Sist men inte minst så är det en Demon mycket snö på gården och ta reda på, men det får bli gubbens jobb när han kommer hem i helgen. 

• hon mot strömmen
    Chianti skrev 2014-02-13 09:32:47 följande:
    Vilken uppförsbacke! Slit inte ut dig!

värme och rena kläder måste man ha snön får gubben ta hand om.
    skrutto skrev 2014-02-13 13:59:39 följande:
    Jag läste innerörat istället för innerröret och undrade vad du givit dig på för konstig manick. Det måste jag leta efter, vilken dag som helst...

• hon mot strömmen

Tvättmaskinen är färdig för tippen. Hål i gummiringen runt trumman. Bara köpa ny, suck inte vad jag har räknat med.

• hon mot strömmen

Tvättmaskinen är färdig för tippen. Hål i gummiringen runt trumman. Bara köpa ny, suck inte vad jag har räknat med.

• hon mot strömmen
    SockerStinn skrev 2014-02-15 16:38:15 följande:
    Är den så dyr att byta då? Jag använde det bara som ett spekskäl att byta vår maskin eftersom det var så mycket annat trasigt och allmänt kasst med den. 

Dags för andra passat rensning DeLux för dagen, allmänna "här hamnar allt"-rummet håller på att rensas så det ska kunnas göras iordning och användas. Det går segt framåt, men idag händer det iaf nått.
    Vet inte men tvättmaskinen är runt 20år gammal och då är det lika bra att skaffa en ny.
  • hon mot strömmen
    SockerStinn skrev 2014-02-15 20:33:11 följande:
    Ah, det kan jag förstå. Å andra sidan undrar jag om inte en sån har så bra kvalitet att det är värt att laga mer än en ny är. 

Det kanske den är men nu har jag inhandlat en ny tvättmaskin. Så då får jag se den någonting att ha. Fick 25% rabatt.
  • hon mot strömmen

Nya tvättmaskinen är installerad och körs för fullt, har stängt vädringsluckan i pannrummet lite så nu får vi se om pelletsbrännaren vill fungera. Den verkar fungera just nu hoppas det förblir så. Har röjt här hemma en hel del. Har badrummet, dammsuga, torka golv och sätta upp nya gardiner som inte blivit av än. 

Är nöjd med det jag har gjort i kväll, fortsätter i morgon. Blir nog lite snöskottning med....:(

• hon mot strömmen
    Tiiara skrev 2014-02-17 20:33:53 följande:
    "Oj, vad städat det var här!"

Egentligen borde man kanske bli glad över en sådan kommentar. Är det bara jag som tar illa upp om jag får höra det när någon kommer hem till mig? Som om jag var totalt inkapabel till att städa.. :/
    Jag har också fått samma kommentarer men tänk på det positiva att det har hänt något bra hemma hos dig. 
    SockerStinn skrev 2014-02-17 21:28:45 följande:
    Härligt! Hoppas nu den går bra och länge
    Har snart kört 10 maskiner redan och är supernöjd, Det går fort och tvätta också Glad. Känns som om det kan bli ett rent nöje och tvätta hädanefter . Jag har nått en framgång i helgen som känns superbra trots att det har varit mycket mycket negativt med. Det tänker jag inte engagera mig i just nu utan bara njuta av det positiva. 
  • hon mot strömmen

Istället för att städa av det sista ikväll som jag hade tänkte fick jag börja leta fram puk-koden till mobilen. Yngsta sonen hade varit så snäll och slagit in fel pinkod 3 gånger. 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!