Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Har använt många liter kokande vatten igår men tyvärr så räcker inte det denna gång. Måste ta till andra resurser.
Nu är köket i ordningen efter proppen i avloppet. Har plockat upp det lilla som låg och skräpade på golvet. Tvärtorkat av badrummet, kört någon maskin tvätt som är vikt och inlagd i skåpen.
Kan bara säga en sak:
Vilken skillnad att tvätta med en 8kilos maskin. Aldrig mer en mindre maskin. Istället för tvätta 5 omgångar då blir det bara 3 omgångar. Känns inte som ett oöverstigligt berg längre.
Nu kan jag ta itu med mina spottar igen så listan blir tom och kan fyllas på igen med små punkter.
Hemmet är i bra ordning, en hot spot är gjord. En till är på väg bort, tvättmaskinen snurrar och jag har vikt och lagt bort det som är rent. Hurra för mig B-)
Huset har sett ut som ett smärre, bombnedslag sedan gubben kom hem i torsdags. Tog tag i det nu ikväll medans jag skickade honom att lägga den yngsta. Får nog ta ett snack med honom igen, har märkt att när han är hemma så blir det tyvärr sämre ordning. Så ska det inte behöva vara anser jag.
Just nu känner jag för att släppa på den ordning jag har här hemma och bara låta det förfalla igen. Lusten, viljan och orken är helt åt skogen. Men jag vet hur jobbigt det är och komma tillbaka igen till den nivån jag har lyckats skaffa mig. Får väl plåga mig själv att göra en del innan det är dags för sängen. *suck* gnällkärring jag vet....... Step back in time finns det väl en låt som heter, ska nog googla den och följa rådet att ta några steg bakåt.
So long until I'll be back with new energy and that kind of stuff..............bye.........bye.......