Vi är överens om att Mannen ska städa och jag plocka undan. Det blivit så att jag plockar varje dag, medan han, om vi har tur, städar toalett och handfat 1 gång på helgen. Då dammsuger han även golven. Men är han inte hemma eller om det inte hinns med, ja då skjuts det en vecka. Gissa om det blir sunkit ibland. Skulle det dessutom inte vara undanplockat så blir det inte städat pga det heller. Så jag måste ligga steget före hela tiden.
Tvätten har det bara blivit att jag tar hand om, sätter Mannen på maskinen är det bara hans egna kläder som åker med, varken mina eller barnens. Vika tvätt och sortera in är inte att tänka på.
Vi har båda krävande jobb , jag ska dock jobba deltid även om det inte är så nu. Jag hämtar barn och åker hem och lagar käk. Ber jag om hjälp att plocka undan i köket efter maten lovar jag att hälften av disken står kvar i diskhon och bänkarna ej avtorkade.
Mest irriterande är nog hans mitt och ditt tänkande. Jag anser att man hjälper varandra i en familj. Medan han inte bryr sig i saker om det inte är hans. Ser jag någon annans sak som trillat på golvet eller som jag vet ska upp på övervåningen så tar jag den i farten. Mannen skulle demonstrativt sparka lite på saken.
Jag har bett, förklarat att jag inte orkar själv, varit irriterad, varit ledsen men polletten vill inte gå ner. Det konstiga är att när jag och barnen är själva hemma under en vecka får jag mycket mer energi och fixar själv för då behöver jag inte hoppas att någon mer vuxen tar större ansvar här hemma.
Ytterligare ett deppinlägg från min sida...