Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Nu blev jag påmind om att jag slarvat med SoS. Brukade putsa av handfatet i samband med att jag Fluxade. Hmm, har nog varit lite slarvig med Fluxandet också inser jag nu. Bättring!

SoS av toastolen har jag aldrig fått in nån rutin för. Jag har lagt trasorna, jag kör också engångs, under kommoden för att lätt kunna rengöra handfatet och det fungerade bra då det höll i sig iaf. Tror nästan att jag ska ställa WC-ankan där också. Då kan jag grabba den i farten mot toastolen på morgonen.

Det får bli 1min på morgonen för toa och 1min på kvällen för handfat. 

• Luktärten

Förstår att du är nöjd med din insats på täppan idag. En härlig känsla när allt är färdigt.

Här bär det också iväg till Återbruket i veckan med massa trädgårdsskräp. Efter det hade jag tänkt rengöra och plocka iordning utemöblerna.

• Luktärten

Vardagsrummet går bra. Det är bara ett varv med dammtrasan så är det klart. Som extrarum skulle jag jag behöva ta kontoret, men jag har inte riktigt inspiration till det. Är fö i en riktigt downperiod just nu. Sovrumsveckan sprang förbi mig utan att jag hann med ett dugg och jag känner mig riktigt sliten.

• Luktärten

Ms H är säker på att de små liven väntar på dig. Säkert har de hunnit få ytterligare några kompisar också.

Förstår varför jag känt mig sliten den senaste veckan, har antagligen haft nåt skit i kroppen för nu har febern slagit till och jag ligger nedbäddad i soffan.

• Luktärten

Tillbaka i tråden igen. Tiden rullar på
    Med raketattacker just nu och jag hänger inte riktigt med. Har även nåt skit i kroppen som inte vill bryta ut utan jag går och är småhängig mest hela tiden. Idag har jag iaf mått hyfsat.

Läste ifatt och inser att jag också saknar Linns glada tillrop och braiga tips. Hoppas verkligen inget har hänt henne.

Fyra dagars ledighet ska bli underbart! Ska försöka komma ifatt här hemma, 11-åringen vill shoppa avslutningskläder så det ska vi också göra. Sen hoppas jag det blir lite trädgårdsfix också.

• Luktärten

Så är det Sholof. Jag vet iaf vad jag skulle prioritera. Städa inne kan man göra när det är sämre väder.

Kanske finns nåt utomhus som behöver göras?

• Luktärten

Pallas, kan tåg vara ett alternativ?

Jag har själv höga krav på mig själv men jag blir alldeles svettig när jag läser vad du skriver. Jag tycker Ms Hs förslag är bra, fokusera på det allra nödvändigaste och gläd dig åt allt du gör, för du gör fantastisk mycket. Dessutom massor med saker som många av oss i tråden inte ens skulle fundera på att ta sig an. Och för guds skull: Sluta se bara det som inte blir gjort.

När har Mannen semester? Kan han hjälpa till med en del av sakerna du räknat upp?

• Luktärten

Jag blir så härligt glad när jag läser om allas engagemang här i tråden. Både när det gäller städtips och medmänsklighet.

• Luktärten
    hon mot strömmen skrev 2013-06-11 22:55:26 följande:
    Köket fick sig en vända, det värsta i hallen, tvättmaskinen och torktumlaren fylldes på och startades. Hyfsat nöjd.

Bra jobbat!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!