Inlägg från: Luktärten |Visa alla inlägg
  • Luktärten

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Fick ett ryck och tog mig an kontoret som ser ut som Jerusalems förstörelse. Gjorde en fuling och vräkte ner alla papper och kvitton i två plastlådor med lock. Arbetet med att sortera är visserligen kvar men nu slipper jag se skiten iaf. Dammade av, hua, och kastade lite skräp och dåliga pennor.

Kassarna med kläder som stod där inne är redo att gå upp på vinden igen. Inser att jag inte kommer orka att lägga upp något mer på Tradera innan hösten.

Skulle behöva göra nåt åt alla kablar som ligger under skrivbordet. En skarvsladd till telefonen behöver fixas. Och etiketter till alla små Ikea-lådor skulle också behövas.

Nu är det bara lite större album, som just nu ligger på golvet, som skulle behöva få plats någonstans. Skulle vilja ha dem i bokhyllan, med albumen är för djupa.

• Luktärten

Tack SnorkFröken! Jag satt och vilade en stund och funderade och kom fram till att stöket på kontoret tar mer energi än energin som går åt till att röja. Det är riktigt fint därinne nu! Nu ska det bara hålla sig så också!

Pallas, jag ler när jag läser ditt inlägg. Känner så väl igen mig. Undrar just om mannen har en okänd bror som jag inte känner till.

Idag blir det den sedvanliga tvätten, upp på vinden med lite saker. Sen skulle rabatterna behöva få sig en omgång. Finns hopp om uppehållsväder idag! Släktkalas i eftermiddag väntas också.

• Luktärten

Ho, ho i tråden...

Blev lite nyfiken nu när vi kört med Fly Lady i ett halvår.
    - hur går det?
    - vad är största skillnaden mot innan?
    - har du fått med dig övriga familjen?
    - något bra tips?

• Luktärten

Jag kan börja svara
    Det hår sakta men säkert. Har Decluttrat ungefär halva huset där jag ser bäst resultat i sovrummet och badrummet. Barnrummen är svårast för de växer hela tiden och intressena skiftar snabbt. Är bra sugen på att börja medFly Ladys zonstädningar. Kommer att börja med det efter semestern då man fått lite ny energi.

Något annat som gått bra är att Shina Sinken. Har fått rutin på att plocka undan i köket efter varje måltid. Tänker inte så mycket utan bara gör och utan att det tar emot. Det är inte 100%-igt men en betydande förändring mot tidigare.

Tyvärr får jag inte med mig övriga familjen. Något som jag känner stor frustration över. Många bråk med både barnen och mannen beror just på städningen/undanplockandet Eller rättare sagt den obefintliga...

Mitt bästa tips är små steg i taget!

• Luktärten

Välkommen Nano07!

Det verkar som de flesta kommit en en bra bit framåt i tänket för att få en lite mindre rörig tillvaro. Sen är det lite olika omständigheter som gör att vi inte riktigt kommer vidare.

Idag blir det till att försöka komma i fatt med tvätten lite, ska även bädda rent i sängarna. Trädgården skulle även den behöva få sig en omgång, ogräset börjar ta över. Förhoppningsvis blir det något dopp också, verkar vara varmt trots att solen inte vill visa sig.

• Luktärten

Håll i er gott folk för nu är det dags för garagerensning här. Har varit på gång sen i april, men nu äntligen kommer jag till skott!

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!