Inlägg från: SockerStinn |Visa alla inlägg
  • SockerStinn

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Rensat i köket, avfrostat frysen och tvättat. Har massa saker till på listan, men som vanligt går helgdagarna fortare än man vill planera för. Iof har jag pysslat med min hobby i ett par timmar och det stog inte direkt på listan. Men det är ju heeelg! Bara stackars barnen som inte fått göra något särskilt idag. Bättring imorgon! Frågan är vad man kan hitta på? Simhallen om de har platser kvar. Ishallen om det är öppet. Har en del kvar att göra, så drar nog inte iväg till bio eller lekland. 

• SockerStinn
    060810 skrev 2013-01-19 21:32:42 följande:
    Ikväll fick jag total spruck på livet och på denna jävla röran!

Det har varit ett enda kaos i min hall, kök och vardagsrum nu i 1 vecka pga rörmockaren skulle komma och fixa ett nytt element till oss, men kom någon jävla rörmockare??! NEJ!! Så nu säger hyresvärden att han kommer nästa vecka, men kan jag lita på det? Känns som jag får bo i en jävla röra pga de inte kan palla sig hit för det måste ju förberedas och fixas och flyttas på saker som är ivägen.
    Har just nu alla skor i köket, en bänk där med som vi brukar ha och sitta på... Vagnarna står i köket och vardagsrummet, allt är en enda jävla röra och jag orkar inte se skiten mer!
    Vill bara att de ska komma så jag kan få ordning på skiten här igen.
    Sen blir det att stor rensa här hemma på allt jävla skit som skräpar! Jag MÅSTE bli hård mot mig själv och göra något åt allt jävla mög!

Sälja kläder på Tradera är ett måste! Har kläder i högar överallt i bokhyllor och på en bänk och i ungarnas garderober!

Nä nu måste jag bara ta tag i detta och ikväll började jag med att städa sonens rum med honom. Kändes som en början och jag ska nu ta och vika in tvätt och lägga den på plas imorgon för kan inte gå in till barnen när de sover och greja för då vaknar de, men direkt när vi vaknar imorgon ska tvätten in på plats.

Hänger upp den blöta tvätten så den torkar så kanske jag kan hänga in den imorgon ;)

Önskar så att någon kom hit och städade med mig i några timmar så jag fick hjälp med all min skit!

Så någon som bor nära Kristianstad som vill hjälpa till? ;) 
    Tycker synd om dig. En sak de oredor man själv skapar, men de man skapar för hantverkare ... och sen inte dyker upp. 

-Bokat tid i simhallen
    -Hängt undan 4 maskiner tvätt från igår (varför räcker inte 2 maskiner/dag till nu???)
    -Kört första maskinen tvätt för idag
    -Börjat plocka undan i alla rummen, tar en grej per gång jag passerar rummen. Imorgon kommer tant Rut - var över en månad sen sist så ni fattar hur välkommen hon är!

• SockerStinn

Nu har jag kommit på ett bra list-system för mig. Har iaf funkat i några dagar Jag har svårt för listor eftersom de blir å kladdiga när det är ett par saker kvar och hela uppuntrande delen med listor förviner. Så nu har jag bytt till post-it-lappar som jag sätter i min almenacka på veckouppslaget. Istället för att styrka på listan knycklar jag ihop lappen och slänger. Och om agendan ändras och jag får flytta en sak till nästa vecka så är det bara att flytta på lappen till nästa vecka. Hoppas det fortsätter funka bra nu bara.

Tappade äggkartongen på köksmattan. Så nu har jag äntligen tvättat den mattan, det var ju på tiden Drömmer

Dags att slappa innan kvällen tar slut! 

• SockerStinn

Hemma ed sjuka barn och borde ha alla förutsttningar att få saker gjort. Men efter ett par timmar blir jag bara så seeeeg! 

Men jag är glad att vi hade undanplockat på  golven när sonen plötsligt blev kräksjuk - ett litet tips Flört

• SockerStinn

Min presentstation är i en Malm-byrå, i den får present-pappret plats liggande. Har malm längst hela ena väggen i sovrummet, så det blir mycket förvaring :)

Har någon bra tips på smink-förvaring? Kajal, masarna o dylikt har jag i en pennburk (stående) och det funkar bra. Men alla burkar med fondation, concealers, ögonskuggor och provburkar... Allt huller om buller i en låda, gah! Jag använder TiKei.

• SockerStinn
    Vickanflickan skrev 2013-02-01 08:44:20 följande:
    igår var jag duktig och gjorde helgstädningen tidigt så nu är jag redan klar inför helgen. Sambon fick stänga in sej med barnen och kolla på film så jag fick städa själv. Det trodde man inte för några år sen att egentid då man får städa för sej själv var något att se fram mot.
    Annars har det inte hänt så mycket här hemma under veckan. Orken har inte funnits här efter jobb den här veckan.  
    Egentid är att få shoppa själv... på willys. Eller att få sitta med datorn i knät i tv-soffan medan barnen är upptagna med att se på smurfarna Drömmer

Idag har vi en tid att passa (läkartid, tjoho typ), och jag märker att jag genast får mycket mer gjort Inte bra för motivationen att ha en hel dag till fritt förfogande!
  • SockerStinn
    Linn77 skrev 2013-02-09 13:45:07 följande:
    Hur går det för er alla? Själv kämpar jag på med FlyLadys BabySteps och har idag kommit till den 20:e dagen. För att slippa ett tvättberg rekommenderas att vi ska tvätta en maskin varje dag. Detta vet jag av erfarenhet är ett suveränt tips och tidigare slängde jag in en tvätt i maskinen varje dag direkt när jag kom hem från jobbet. MEN nu har vi flyttat och har ingen egen tvättmaskin och tvättstugan är i princip alltid fullbokad på kvällstiden eftersom alla som jobbar dagtid vill ha samma tid. Därför börjar nu smutstvätten att kännas som ett problem. Hur gör ni andra som är i samma situation? Alla tips och idéer är varmt välkomna!
    Vi skaffade egen maskin när vi bodde i lägenhet, för det var alltid fullt i tvättstugan, inte bara kvälls/helgtid Annars vet jag flera som tar ledigt några timmar en dag i månaden för att komma åt tvättstugan.
  • SockerStinn

Vågar nästan visa mig här igen efter att jag rensat en hylla i skafferiet och dotterns skrivbord.  

• SockerStinn
    Ms H skrev 2013-04-29 17:43:47 följande:

Jaså, finns det speciella pennor för det? Var hittar man sådana?

Mmm, märks att jag inte har några barn...

Finns i mataffärer och barnklädesaffärer. Jag har också skrivit stl på tvättlappen.
  • SockerStinn
    81missan skrev 2013-04-29 18:36:35 följande:
    Jag har exakt det problemet. Vi har säkert 3-4 olika stora lakan, försöker dela dom största till mig och min man dom minsta till tvååringen (än så länge) och resten till 4-åringen men det går ju så där. Jag måste komma ihåg det när jag viker dom annars är det kört. Hjälper det verkligen att märka upp dom? Då måste jag skaffa en bra märkpenna.
    Hjälper mig bra. Försöker att bädda om barnen säng ena veckan och våran andra veckan och köra tvätten direkt och då behöver jag inte titta på tvättlappen, men när jag inte gjort så så kollar jag.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!