Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Blev lite nyfiken nu när vi kört med Fly Lady i ett halvår.
- hur går det?
- vad är största skillnaden mot innan?
- har du fått med dig övriga familjen?
- något bra tips?
Men jag överger inte konseptet, för jag ser stora förbättringar mot innan. Avslutar mer direkt, har rensat ut 2/3 av huset så det finns mindre saker och mer förvaringsutrymme mot innan vilket verkligen underlättar när man ska städa. Är mindre stressad över disk, tvätt och städ. S&s har gett renare badrum. osv.
Jag har väl ite fått med mig familjen, men de hjälper till. Båda barnen gillar nu att städa (min inställning smittar av sig) och maken accepterar vad som är viktigt för mig och jobbar på på sitt sätt för att förbättra här hemma. Han är mer fokuserad på antiprocrustination och jag mer på rutiner.
Just nu har jag semester och har svårt att bestämma mig för hur mycket jag får avvika från rutinerna. Tvätten blir ju helt upp och ner när man reser bort en vecka, man tar sovmorgon och låter vädret bestämma dagsshemat så veckomatsedel är omöjligt osv. Men snart är semestern slut *snyft* så då är det rutin som gäller.
Då börjar dottern skolan och vi får andra tider att passa, dubbel lämning och hämtning som tar extra tid. Och inte minst en tjej med 6-års-trots/kris. Så en Rut känns som det minsta vi kan göra för oss själva då