Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

HäckHäxan skrev 2013-01-09 23:51:49 följande:
    Förmodligen, fast kan det inte bero på vart man rotar skräp? Jag kan ju tex gå igenom en hög med papper jag kastat in i ett skåp eller som ligger på nån bänk och där hitta "skräp" sånt som inte är aktuellt nu men som jag inte kollade igenom när jag skapade höger, för då kanske jag bara la alla papper i en hög som jag grejade med för jag fick besök osv.
    Jo, visst. Fast det skulle inte jag klassa som _plocka_ skräp, snarare rensa skåp. Men du har rätt. 
  • Ms H

Hmm... Fel tråd att fråga i tror jag Testa i "Smarta tips och husmorsråd sökes" eller nått liknande.

• Ms H
    060810 skrev 2013-01-11 19:25:25 följande:
    Här flyr jag bara igen. :(
    Varför blir det så? Det ser ju för bedrövligt ut här och jag orkar inte alls ta tag i det. :(

Tog golvet i vardagsrummet idag men det fick räcka, mer orkade jag inte. Finbordet behöver rensas på skit för allt hamnar där! Helt galet! Men så är det!
    Måste diska med då dotterns flaskor är slut, återvinningen + övriga sopor måste ut. Ja här är massor att göra men orken är noll till det! :(

Vad spelar det för roll om det ligger grejer på matsalsbordet? Prioritera flaskorna och soppåsen, det andra kan vara.
  • Ms H
    Feltryck01 skrev 2013-01-14 12:55:17 följande:
    Haha ja det är verkligen dags! Men jag ska inte säga något, för jag har fortfarande stjärnorna i fönstret Cool

Åja, det är ju trots allt bara en dag efter tjugondaknut, då granen ska ut. Själv har jag fått ut det mesta av granen, men typ 25% av grenarna ligger kvar och väntar på att bli nedklippta i säcken. Det och att lägga in den nytvättade tvätten i garderoben (samt ta hand om lite grejer som hamnat fel i garderoben) är vad som står på min lista idag. 
  • Ms H
    Pallas skrev 2013-01-14 13:18:35 följande:
    Ljusen borta, övre delen av granen förpackad i påse. Det går ju framåt, men ack så jag måste tvinga och plåga mig själv! Jag trodde att jag skulle komma igång, det brukar jag göra, men jag vill helst bara sitta och skriva strunt på nätet nu.

Kom igen nu Pallas, du grejar det! Tänk på vad skönt det är ikväll när du avverkat massa grejer som just nu är ogjorda. Vad står på tur efter granen?
  • Ms H

Bra Pallas, då har du kommit framåt. Vad mer ska hinnas med i eftermiddag?

Själv har jag just satt mig med en trådback innehållande trosor och strumpor...

• Ms H
    Pallas skrev 2013-01-14 17:03:26 följande:
    Diskmaskinen startad. Tvätten får en omgång i tumlaren (brukar inte tumla, men nu var där ett lakan som måste vara torrt till kvällen). Byrån i köket decluttrad. Sorterat förpackningar.

Nu undrar jag om jag ska lägga silikonfogen på köksbänken, eller om jag ska ta hand om de udda sockarna som legat på kökssoffan i två månader... 

Nu glider du in på sidoprojekt igen, siliconfog stod inte på din lista. Sockorna hör väl till att göra fin i kök, så ta det och fortsätt sen med kök eller vardagsrum.
  • Ms H

Här gick det inte bra igår. Underkläderna kom undan men inte resten av kläderna. Grangrenarna ligger kvar, de flesta. Själv fick jag lägga mig direkt fetter sjukgymnastiken igår eftermiddag och kom inte upp igen :(

• Ms H
    Nano07 skrev 2013-01-16 10:37:02 följande:
    OJ!, vad det rasat iväg på inlägg här, kul! :)

Här går det fortfarande hyffsat. Lite svårt att hinna med matlagning dock mellan amning och pottning (kör ec på bebisen) men fick undan julprydnader igår och julgranen i helgen. Nu är det bara ljusstakarna i fönstren kvar...

Bebiskläder är också rensat samt mina gamla kläder jag hade innan jag blev gravid (kommer i en hel del av dem, jippie!)

FRÅGA: Finns det nån son där "städa 5 om dag-lista" tråd nånstans, fanns en förut för en massa år sen som jag  tyckte var jättebra när jag behövde motivation.

Hmm, vad är det för spännande trådtyp du menar?
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!