Linn77 skrev 2013-02-06 21:14:06 följande:
Det är ju det som är problemet, att det är svårt och jobbigt att hitta kläder man gillar, har råd med och trivs med.
Jag har också svårt att hitta kläder jag vill ha men ändå är garderoben mer än överfull tyvärr :(
Så tanken med capsule wardrobes är just att slippa ha så många plagg utan istället endast ha ett fåtal plagg som man kan använda i olika kombinationer hela tiden. Man slipper alltså ge sig ut och leta nya plagg :)
Blir lite nyfiken, har du mindre än 16 plagg i din garderob?
I så fall blir jag jätteimponerad!
Eller var det tanken att lyckas hitta så många plagg som ska kunna kombineras på olika sätt som du reagerade emot?
Nej, jag har mer än 16 plagg i garderoben, jag lovar
Men i min garderob finns kläder som är (nu skäms jag lite) 15, eller kanske till och med 17-18 år gamla... jag är helt enkelt urdålig på att hitta nått att köpa! Idéen med att allt-matchar-allt låter underbart skönt, men eftersom jag inte klarar av att gå ut och shoppa två plagg som passar ihop under typ ett års tid, så förstår jag inte hur jag skulle lyckas få ihop 16 stycken.
Sen kan jag iofs inte riktigt förstå hur man skulle kunna klara sig på 16 plagg heller, men det är en annan historia =)