Pallas skrev 2012-01-28 19:17:49 följande:
Har inte gjort något sedan klädkammaren, inte ens putsat diskbänken. Fan. Har jobbat som en galning och har inte orkat. Eller jo, jag har varit på IKEA och köpt fler papplådor till hyllorna i köket, så jag kan få stenkoll på alla papper och sopsorteringen när jag kommer till decluttrandet. Nu finns iaf förutsättningen att var sak kan få sin plats.
Jag köpte också tre stycken kläd-/skoställ på IKEA (
BODÖ). De ska få bo i garaget och jag ska slänga de gamla rangliga och strykfula lösningarna vi har nu. Jag tappar sugen att hålla ordning när det är fult. Nu är väl inte de här ställningarna det snyggaste som sett dagens ljus, men det blir i allafall enhetligt. Matchande galgar blev det också.
I kväll ska jag rida innan jag nattar hästarna, få se vad jag ska ta tag i. Förmodligen blir det en tvättmaskin och vika in den torra tvätten i garderoberna. Ska försöka orka köket också, det känns så skönt när det är gjort.
Saker jag skiter fullständigt i tills vidare:
* Bädda
* Stryka
* Swish & Swipe
Man kan inte göra allt på en gång, det är väl bra att du fixat förutsättningar för att få ordning så det inte blir som för chianti
Chianti skrev 2012-01-28 18:11:08 följande:
Attans också! Jag rensade ut en låda för några dar sen och sorterade alla papper i 7-8 högar som jag la på mitt barbord. Sen skulle jag ta med pärmar hem från jobbet och stoppa alla papper i. Men vi hade inga pärmar på jobbet och nu har dom där pappershögarna fått sällskap av nagellack, pennburkar, en täckjacka, en tidning, nycklar, en påse tomater, och en hårfön. F-N OCKSÅ!! Vad fort det blir rörigt! Nu måste jag börja om med lite saker igen. Fast bäddandet, sink och badrum håller jag iallafall igång hela tiden.
Man lär av sina misstag, vi har alla gjort den niten en eller annan gång.
Mår lite bättre nu och har fått tagit disken och tvätten i alla fall. Och lite rensande t.o.m. Jag är lycklig att ha en make som tar hand om barnen och maten medans jag är sjuk, annars hade jag aldrig återfått orken så här fort.