• Nordanvinden08

Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?

Hej!
    Jag har två missfall i bagage t(under de senaste 2 åren...) efter mitt första barn som jag fick med hjälp av stimulering. (Jag har PCOs) Senaste missfallet fick jag i November, tidigt i vecka 5... Första var ett uteblivet missfall i vecka 10. Nu bestämde vi oss för att ta en liten paus och börja med behandlinger i slutet av Januari igen. Men något otroligt har hänt! Jag har blivit gravid på egen hand! Vi har bara haft sex 2ggr efter senaste missfallet då jag har mått väldigt dåligt, men vi måste ha haft en lyckoträff. Och då ska jag säga att jag inte fick någon mens mellan missfallet och denna graviditet( men jag har nästan haft en helt utebliven mens när jag inte behandlats).
    Är såklart livrädd för att detta också ska vara en ofostrig graviditet...kommer inte vara lugn förrän jag sett ngt i magen.
    Men nu till min fråga. Har någon av er fått sexförbud för att ni haft flera missfall. Jag vågar inte ha sex då jag förra gången fick missfall efter att vi haft sex 2dagar i rad... Ska ringa min doktor och fråga oxå, men det är intressant att höra vad ni har fått för svar från era...

Tacksam för alla svar:o)

• Svar på tråden Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?
  • TWH

Hej Nordanvinden! Grattis till graviditeten! Jag har haft upprepade missfall och har fått sexförbud av de olika läkare vi har konsulterat. Vet inte om det bidrar men ändå svar på din fråga, lycka till!

• Annica P

Hej! Jag har fått fem MA och blivit rekommenderad och även läst att sex är bra att undvika. Man vet ju aldrig om det bidrar hos just en själv, men det känns absolut värt att låta bli. Lycka till!

• Nordanvinden08

Har ju glömt att tack för era svar!!! Jag är nu i v10 och vi håller sex borta tills jag passerat v 12 i alla fall... Har sett krypet så just nu känns det toppen:o)

• Nordanvinden08

Ja det känns mkt bra:o) en liten fråga till nu när du kom upp igen...fick ni bara sexstop till v12 eller skulle ni hålla er ännu längre?

• Annica P

Jag skulle nog hålla upp lite längre för säkerhets skull, men det sista rådet jag fick från läkare gällde tre månader, dvs v 12. Just nu gör det själv för mår så fruktansvärt illa Skrattande

• momster

Jag har haft ett MA och 2 Mf fick en dotter efter. Med henne vågade jag inte ha nå sex och mådde dåligt och blev orolig på en gång efter så vi lät bli.
    Nu är jag gravid igen och samma sak nu fast har inget sex stopp från nån läkare.

Och grattis till pyret.

• Nordanvinden08

Tack för svar!! Ja här finns ingen lust just nu heller, mår så illa... Man är ju lite nojjig efter allt man gått igenom.
    Annica och momster lycka till med era graviditeter! Vilen v är ni i?

• momster

Är i vecka 14+5 i dag tror jag :) trodde oron skulle vara mindre denna gång eftersom det gick bra med dottern men ikke :(

• Nordanvinden08

Åh va skönt att du gått så långt! Jag tror och hoppas verkligen att det är allas våran tur nu, det är vi värda!!

Svar på tråden Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?