• Annica P

Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?

Hej! Jag har fått fem MA och blivit rekommenderad och även läst att sex är bra att undvika. Man vet ju aldrig om det bidrar hos just en själv, men det känns absolut värt att låta bli. Lycka till!

• Annica P

Jag skulle nog hålla upp lite längre för säkerhets skull, men det sista rådet jag fick från läkare gällde tre månader, dvs v 12. Just nu gör det själv för mår så fruktansvärt illa Skrattande

• Annica P

Jag är i v 10, snart 11 hoppas jag, och mår fortfarande illa. Jag håller mig i det och ska på vul 7 feb. Skulle det vara positivt då skulle det faktiskt kännas som att det skulle kunna gå vägen. Är dock helt beredd på att kroppen spelar mig ännu större spratt än vanligt, dvs att grymma illamåendet kan finnas trots att det inte finns liv.

• Annica P

Men oj, vad lika vi ligger i tid! 10+1 för mig enl FL:s kalender. Jag är faktiskt riktigt lugn, eller luttrad mest... Inga förväntningar, bara en liten, liten sannolikhet att det är annorlunda denna gång.

Får jag fråga hur gammal du är? Jag har hunnit bli 39 under dessa 3,5 år vi "hållit på" med missfallandet. Det är lite tungt att börja få åldersrisker på allvar som grädde på moset. Jag har också ett barn sedan tidigare, en kille som hunnit bli 7 år.

Då håller vi tummarna tillsammans! 

• Annica P

I tisdags var jag på vul och allt såg bra ut! Otroligt skönt, även om jag inte direkt vågar hoppas. Det är i alla fall klart annorlunda mot våra tidigare misslyckade graviditeter. Går det bra för dig?

• Annica P

Grattis!! Underbart! Jag var på läkarbesök (rutinbesök via MVC) igår. Jag ville att hon kollade hjärtljud och de fanns där de skulle! Då har vi faktiskt passerat de 12 veckorna. Mår fortfarande riktigt illa, så nu börja jag försiktigt att hoppas.

• Annica P

Hur går det Nordanvinden? Idag var vi på en extra koll av hjärtljud på MVC och de fanns där! Helt otroligt! Nu är det faktiskt på riktigt. RUL 28/3 och det är planerat för tre extra UL framöver via spec-MVC (v 22, 28 och 34). Mår något bättre efter det massiva illamåendet. I helgen var första gången som man faktiskt kunde göra något vettigt under 2012. Hoppas det är bra med er!

Svar på tråden Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?