• Nordanvinden08

Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?

Hej!
    Jag har två missfall i bagage t(under de senaste 2 åren...) efter mitt första barn som jag fick med hjälp av stimulering. (Jag har PCOs) Senaste missfallet fick jag i November, tidigt i vecka 5... Första var ett uteblivet missfall i vecka 10. Nu bestämde vi oss för att ta en liten paus och börja med behandlinger i slutet av Januari igen. Men något otroligt har hänt! Jag har blivit gravid på egen hand! Vi har bara haft sex 2ggr efter senaste missfallet då jag har mått väldigt dåligt, men vi måste ha haft en lyckoträff. Och då ska jag säga att jag inte fick någon mens mellan missfallet och denna graviditet( men jag har nästan haft en helt utebliven mens när jag inte behandlats).
    Är såklart livrädd för att detta också ska vara en ofostrig graviditet...kommer inte vara lugn förrän jag sett ngt i magen.
    Men nu till min fråga. Har någon av er fått sexförbud för att ni haft flera missfall. Jag vågar inte ha sex då jag förra gången fick missfall efter att vi haft sex 2dagar i rad... Ska ringa min doktor och fråga oxå, men det är intressant att höra vad ni har fått för svar från era...

Tacksam för alla svar:o)

• Svar på tråden Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?
  • Nordanvinden08

Har ju glömt att tack för era svar!!! Jag är nu i v10 och vi håller sex borta tills jag passerat v 12 i alla fall... Har sett krypet så just nu känns det toppen:o)

• Nordanvinden08

Ja det känns mkt bra:o) en liten fråga till nu när du kom upp igen...fick ni bara sexstop till v12 eller skulle ni hålla er ännu längre?

• Nordanvinden08

Tack för svar!! Ja här finns ingen lust just nu heller, mår så illa... Man är ju lite nojjig efter allt man gått igenom.
    Annica och momster lycka till med era graviditeter! Vilen v är ni i?

• Nordanvinden08

Åh va skönt att du gått så långt! Jag tror och hoppas verkligen att det är allas våran tur nu, det är vi värda!!

• Nordanvinden08

Ska fråga om jag kan få ett extra när jag passerat v12, för att lugna mig lite. Men annars går jag nog privat då jag har frikort. Behöver nog ett till innan v18... Har du varit på fler?

• Nordanvinden08

Då tänker du och jag likadant... Men jag försöker hålla mig lugn... Men drömmer om missfall stup i ett... Går in i vecka 11 imorgon tror jag... Vi får peppa varandra nu till v12. Jag ska försöka att boka ett till vul el ul till efter v12 nu i veckan..
    Håller tummarna så det knakar för oss!!!!

• Nordanvinden08

Ja verkligen!!!
    Jag är 32, snart 33.:) Vår dotter är 3,5. En riktig liten solstråle:) . Jag hoppas verkligen att det är annorlunda denna gång, vore så sjukt mysigt med en liten till! Mår ju fruktansvärt illa och är sååå trött, borde ju vara fina tecken:)

• Nordanvinden08

Åh va skönt!!! Ska på vul på tisdag, längtar!!! Har fått linjen på magen från navel och nedåt, märkte det imorse. Hoppas att det är ett gott tecken!! Fick den under min förra graviditet oxå. Lite mage har jag oxå fast jag har svårt att äta pga illamående... Kom tidigare denna gång men de säger ju att det är vanligt. Så jag hoppas hoppas att allt är bra och att kroppen inte spelar en ett spratt... Uppdaterar på tisdag:) Håll tummarna:)

• Nordanvinden08

Åh va mysigt med hjärtljud, ska till mvc i v16 så då kanske:)
    Ja nu är v12 över!!!! Såååå skönt! Börjar oxå lugna ner mig lite. Nu hoppas jag att det fortsätter så här för oss! Vi får uppdatera alltefter att magarna växer och sparkar tar form:) Ser fram mot att få se gravid ut och inte bara lönnfet;)

• Nordanvinden08

Grattis till pojken! Va mysigt. Har Rul i slutet av mars, så det är bara att vänta... Vi ska vänta med att ta reda på könet dock denna gång. Ska få bli en överraskning... Förra gången tog vi reda på det:)
    Lycka till nu!!!

Svar på tråden Någon som fått sexstopp vid graviditet efter upprepade missfall?