• Ingen 1

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-10-26 20:51:57 följande:
    Ingen: hur många försök har ni gjort nu? Ändrar ni något i behandlingen? Hur många försök tycker kliniken att "man kan göra"

Jag ska ta progesteron prov nästa vecka sen ska jag spola igenom äggledarna. Är Livrädd för att det ska vara stopp! Googlar allt om endometrios som kan vara orsak till stopp. Har molvärk vid Äl, mensvärk vid mens och diffusa hugg i livmodern ibland... Symptom?? Ja, du hör ju... Överanalyserar allt!! ;)
    Oj hur många försök är det nu, tror att det kan vara 4 eller 5 som vi har misslyckats med på RMC, sen gjorde vi ju två i Danmark innan dess.
    Nä RMC vill absolut INTE ändra något, jag har ju blivit gravid en gång förut så då kan dom inte ändra nåt... Kliniken tycker nog att vi kan göra hur många som helst, vi är ju privatkunder och betalar..
    Ja ajg är allt lite bitter på dem, en gång när jag var lite upprörd och ifrågasatte lite, så påpekade dom att det är ju faktiskt ingen som har dött..!!... Fint bemötande där ;)

Håller tummarna för att det ska gå bra och se bra ut!! Kram!

• Ingen 1

Ska insem imon ;) Sen är det bara denna eviga väntan till testdag...

Håller tummar och tår för oss alla här inne!!

• Ingen 1

Jaha i onsdags blev det en ny insem, så nu är det en lång väntan på testdag...

Håller tummarna för alla oss här inne!!

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-02 18:12:29 följande:
    Någon som vill berätta rent praktiskt hur det går till med insemination? Första gången för mig, makeinsemination. Börjar bli lite nervös även om jag förstått att det tar bara någon min? Ingen1 du gör det i Malmö på Rmc va?
    Nu gör ju vi inte makeinsem, utan donatorinsem, vet inte om det är någon skillnad?
    Är på RMC i Malmö. Brukar anmäla mig i kassan, vänta och sen gå o byta om till sjukhusrock och blåa sockar. Läkaren kommer in, pratar med mig o min man, sen går vi in till salen. Får ligga i en gynstol, läkaren kollar våra personnummer, tvättar lite vid livmoderetappen. Sen tar dom en liten kateter (tror dom kallar det så) och för in spermierna till livmodern.
    Sen är det klart och jag får gå ut igen och ta på mina egna kläder igen. Så det tar några minuter om man inte har en massa frågor. 
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-03 01:22:48 följande:
    Tusen tack Ingen!! Har du kört på stimulerad cykel? Hur många UL brukar behövas? Och hur bra är dom på att hitta ÄL? Jag ska ju köra på pergo men ingen ägglossningsspruta.
    Alla de gånger som jag har gjort insem. på RMC har jag fått ta stimulering, inte för att jag behöver det utan för att det ska passa RMC:s öppettider.
    Det gör så många VUL som RMC tycker att det behövs. Denna gången behövde jag bara göra ett, vid förra försöket var jag tvungen att göra två.
    Har ingen aning om hur bra dom är på att hitta rätt tidpunkt för äl, men förvänta dig inte att du ska kunna komma dit på kvällar eller helger. Tror inte att dom har specialtider för makeinsem..
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-03 16:41:30 följande:
    Ingen: samma här inte för att jag behöver det men om man kör med pergo och inte typ ortivelle så hjälper inte det deras öppettider. Om detta misslyckas så ska jag köra med några injektioner nästa, kommer inte ihåg vad de heter. Känns som man kanske ska köra på DK sen, de har ju öppet på helger osv.
    Mm men jag tror att dom bara kommer att beklaga om du får äl, på "fel" tid...
    Anledningen till att jag är kvar på RMC är att vi har ett barn som vi fått hjälp med på RMC, vill nu ha syskon. Blev först lovad biologiskt syskon, men det ändrade RMC sen. Så nu har vi en annan donator, det spelar ju kanske ingen roll men det är därför vi är kvar på RMC. Sen har ju vårt barn en öppen donator och därför här vi också beslutat att vara kvar på RMC.
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-03 19:22:24 följande:

Ok men jag tror vi kör 2-3 på RMC och sen DK innan IVF, vet inte riktigt om vi är där än, vill testa insem lite! Tack för svaren ingen!
    Lycka till! Du måste berätta hur det går och dina upplevelser av RMC!  ;)

• Ingen 1
    stegen skrev 2012-11-04 13:56:23 följande:

Absolut gör jag det, än är bemötandet bra, men vi har ju bara gjort utredning än. Nu väntar vi på infektionsprovsvaren och om de är OK kör vi ju igång på denna cykeln har ju redan fått börja med pergo, och fått planen om injektioner (som jag inte minns vad hon sa de hette) nästa insem om detta misslyckas. Känns som mycket beror på vilken läkare man har?
    Vi har fått olika läkare varenda gång, det beror på vilken arbetsuppgift dom har för dagen. Nu gjorde ju inte vi vår utredning där, så då kanske det är annorlunda!

• Ingen 1
    Persika skrev 2012-11-05 21:15:56 följande:
    Hej alla! Jag tänkte hoppa in i denna tråd om det går bra. Jag och fästmannen gjorde första inseminationen på Sophiahemmet denna månad.

Fick ett konstigt streck på Stickan igår som såg positivt ut men idag var det helt negativt och det känns som att mensen kommer när som helst. :( Får ta nya tag men ledsen blir man när man kastas mellan hopp och förtvivlan.
    Välkommen till "våran" tråd!!

• Ingen 1

Denna insem. gick inte heller bra... Har dock inte testat mig, men mens och känslan i magen säger att det är negativt. Har testdag på lördag enligt RMC, så väntar ett par dagar men vet redan resultatet... Vet inte om det är bäst att bryta ihop och sen försöka resa sig igen eller om vi bara ska ge upp nu, känns tungt.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012