• Ingen 1

Vi som ska börja inseminera 2012

Grattis Baby Pyk!!

• Ingen 1

Ang syskonförsök här i Sverige, så kan vi tyvärr inte använda oss av samma donator längre. RMC sa att han har donerat tillräckligt, men vi har inte fått något syskon..
    Vet ju inte om donatorn bara har hjälpt till med 6 barn eller syskon till de andra 5, men vi fick ny donator denna gånger..

• Ingen 1

Åhh nu ger jag snart upp, nu kom mensen igen även detta försök åt skogen!!

• Ingen 1
    Sally Cinnamon skrev 2012-09-28 13:33:57 följande:
    Jenniekk och Frankie86, lycka till! Hoppas det är vår tur nu.
    Och beklagar Ingen 1, vilken gång i ordningen var det? Nytt försök nästa månad?
    Oj det var nog fjärde försöket på RMC och sen hade vi två försök i Danmark innan dess. Men det blir inget försök nu direkt, nåste tydligen vänta tills 17 dagar efter inseminationen för att ta ett test till. Fast min cykel är kort... Jaja det får väl bli varannan månad- försök nu då.

• Ingen 1

Återigen har RMC i Malmö visat hur otrevliga och ohjälpsamma de kan vara..
    Ringde dit idag, för jag tyckte att jag fått ett konstigt recept och undrade om det var rätt. Får då till svar att kliniken har beslutat att inte ge för mycket medicin. Okej tänkte jag och frågade hur dom tänkte: Jo jag ska ta gonal f på cykeldag 7 och 8, göra vul på dag  9, sen ska läkaren se om det behövs gonal  f en gång till.
    För sjukhuset måste spara in på pengar, så de vill eventuellt inte ge mig mer gonal f...
    Det är ju konstigt att dom för det första vill ge mig stimulering fast jag inte behöver det (för att det ska passa deras öppettider), sen ska dom snåla in och inte ge mig mer gonal f även om min äggblåsa inte är tillräckligt stor för insemination. De andra gångerna har jag alltid fått ta mer gonal f.

Nu är grejen den att dom påtalar direkt att sjukhuset ska spara in på medicin och jag kan ju alltid försöka med ytterligare en insem. om inte nästa lyckas!!!
    Det känns ju inte så bra att dom ska snåla in, bara för att vi kan göra fler försök. Det är ju syskonförsök som vi betalar själva för och så kul är det ju inte att dom gör det halvdant bara för att vi kan göra fler försök!!

Nog om detta: Ni som är hos gyn grönlund, är ni nöjda?

• Ingen 1

Kommer att göra ett nytt försök på RMC nu. Har tagit pergotime idag och sen blir det gonal f och ovitrelle. VUL nästa måndag, sen får vi se när det blir insem.

• Ingen 1
    minaz skrev 2012-10-25 23:57:13 följande:
    Hej nån som kan hjälpa mig, som har varit samma sits som mig.

Tog ett gravtest som blev NEGATIVT 7 dagar efter OVITRELLEN, sen på 8 dagen så kom ett pluss och sen senare på kvällen ett minus och nu ett pluss igen.

Hur ska jag tolka detta?

Vill verkligen vara gravid nu och att det händer på riktigt för mig...

Jag ber och bönar att jag ska få vara gravid...

INTE ett endast pluss på 2 år och 4 månader... börjar bli tokig.

Ovitrellen kan stanna kvar i kroppen upp till tio dagar efter. Egentligen är det bäst att ta gravtest på morgonurinen innan bim.
    När jag har testat inom de tio dagarna,har jag fått både plus och minus tyvärr...

Hoppas att du får ett riktigt plus!
  • Ingen 1
    jenniekk skrev 2012-10-26 17:11:00 följande:
    Ingen: Hur går det för er? Du kanske skrivit och jag glömt...
    jenniekk: Tack för omtanken!!
    Vi ska på vul på måndag, sen insem någon gång nästa vecka.
  • Ingen 1
    AnnaTr skrev 2012-10-26 18:16:32 följande:
    Vad spännande!! Vart gör ni insem? :) Jag är lite ny här i tråden så hoppas ni inte tycker att jag lägger mig i.
    På rmc i Malmö.
  • Ingen 1
    stegen skrev 2012-10-26 19:46:24 följande:

Ska också göra insem på Rmc, dock väntar jag på mens nu sen ska jag ringa så jag får börja med pergo, berodde på om dom hade tid för VUL osv känns lite ovisst faktiskt, samma för dig?
    På RMC i Malmö??  Jag ska nog inte säga precis vad jag tycker och tänker just nu..
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012