• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

sunsed1 skrev 2012-02-19 23:31:19 följande:
    Hej tjejer.

Jag tog några dagars paus från FL. Jag höll ju koll på min ÄL!  

Men min ägglossing kom aldrig. Redan förra veckan trodde jag att ÄL är var på gång och jag förberett allting inför Köpenhamns resa för nästa insemination.

Jag testade med ClearBlue två gånger om dagen sedan 11/2 men ingen ÄL.

I förgår fick jag ÄL smärtor och jag har det fortfarande men ingen ÄL.... Vad händer? Mystiskt tycker jag. Jag känner att jag har ÄL men på teststickan visas inget. Så den här månaden bli det ingen insemination för min del.

Hoppas det går bättre för er andra...

Hur lång cykel har du och vilken dag är du på nu?
  • jenniekk

BIM +1 idag. Vaknade av h*elvetisk mensvärk inatt. Vågade inte ta någon Ipren dock då jag inte börjat blöda än. Värken har nu slutat och ännu inget blod...

Gravid kan jag inte vara, med sån värk, känns inte så...?

Sönderstressad så mensen är förskjuten?

Cysta som gör att mensen är försenad?        

LiveYourDreams, hur går det?   

• jenniekk
    sunsed1 skrev 2012-02-20 11:33:40 följande:

Jadu, Jag har en cykel på 30 - 33 dagar, och är på dag 22 nu. Fick mina ÄL känningar kring dag16, men började testa en bra vecka innan bara för att vara säker...

Enligt uträckningar skulle jag redan ha fått ÄL, och kroppen sa till att ÄL var på G. Men testerna ville inte uppge nån LH stegring alls.

Och då mätte jag två gånger om dagen med typ den säkraste metoden enligt marknaden...

suck frustredande....

Konstigt. Känner du av ÄL kraftigt så tror jag att du kan lita på din kropp även om jag också skulle gjort som  du och hoppat över denna cykeln. Förstår att det är frustrerande... Hjärta
  • jenniekk

BIM+2 idag och ingen mens. Har liite molvärk och mycket vattniga flytningar. Vågar inte testa än...

• jenniekk

LiveYourDreams: Har den inte kommit till på torsdag så testar jag. Hur känner du dig?

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-02-21 09:27:55 följande:
    Vill bara ha mensjäveln så vi kan börja om ;)

Är jag inte gravid så vill jag också bara ha den! Vill inte bli lurad!

Funderar på om jag kanske  inte hade ÄL och den därför är sen. Kan det va så att en äggblåsa växer som till 20mm och sen återbildas? Tror på allt utan att det beror på +...  
  • jenniekk

Tack för alla styrkeord! Hjärta På något konstigt vis går man vidare, har ju inget val. Vill man att det ska bli barn i framtiden så måste man ju försöka igen...

Funderar på varför det inte lyckats... Otur? Inseminerat vid fel tillfällen? Eller något dolt fel? Hur ska man veta... Obestämd  

• jenniekk

Fröken Smilla: Hur resonerar du kring dubbelinsemination? Funderar på det inför nästa försök, om det ökar chanserna?

Ingen: Det blir mycket resor fram och tillbaka för prover och undersökningar. Hoppas det gick bra!

• jenniekk
    Fröken Smilla skrev 2012-02-22 16:46:54 följande:
    Ja man börjar ju undra. Samma här som är på försök nr 4. Jag börjar undra om det är p-pillerna som ställt till det för min del. Allt kom ju igång snabbt, men man undrar ju om det kan ha haft inverkan på äggkvalité. En läkare sa till mig att det kan ta mellan 6-12 månader för fertiliteten att vara hundra efter p-pillerstopp. Och jag slutade i juli. Men det är ju rena spekulationer!

Vilket försök var detta för dig?

Detta va 3:e försöket. Funderar på om vi kanske inseminerat liite för tidigt. Tror vi inseminerat rätt dag men kanske lite för tidigt på dagen. Ja, hur veta...
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012