• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Sally Cinnamon skrev 2012-03-23 11:08:31 följande:
    Om någon är intresserad så kan jag ju passa på att ta upp min aktuella situation. BIM imorrn, har inga som helst symtom och har verkligen en känsla att det inte tagit sig. Men vi får se!

Såklart vi är intresserade! Glad Behöver ju inte vara negativt att du inget känner... Nu håller vi tummarna!
  • jenniekk

Sally: Vilken svår situation ni är! Jag TROR att jag hade satsat allt på att försöka bli gravid... Men då väger jag in att adoption är försent för min man och mig då han är äldre än mig och det tåget nog redan gått och vi inte skulle ha några alternativ kvar...

Kan bara skicka lite styrkekramar till er och hoppas på det bästa för er... Hjärta 

• jenniekk
    jenniekk skrev 2012-03-23 12:18:56 följande:
    Sally: Vilken svår situation ni är! Jag TROR att jag hade satsat allt på att försöka bli gravid... Men då väger jag in att adoption är försent för min man och mig då han är äldre än mig och det tåget nog redan gått och vi inte skulle ha några alternativ kvar...

Kan bara skicka lite styrkekramar till er och hoppas på det bästa för er... Hjärta 

Menade såklart Binaaa
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-03-24 01:22:35 följande:
    Sally! Håller verkligen tummarna!! {#emotions_dlg.flower}

Just nu ligger en vän till mig och och föder en liten flicka! Är glad för hennes skull samtidigt som jag önskar att det vore jag, hihi Tungan ute 

Nu har vi iaf bestämt oss för att köra på vår första insemination! Pratade med KK idag (som gjorde min operation) och dom var positivare än min gynekolog. Ska börja äl-testa på måndag. Min mens var lite oregelbunden förra månaden men det var tydligen vanligt efter operation osv. Tack för allt ert stöd, det är guld värt att ha er här att bolla tankar med!! Hjärta

Härligt att ni kan köra igång och att KK var mer positiv. Glad
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-24 13:01:27 följande:
    Nej, det blev inget den här månaden heller. Usch, jätteledsen. Känns som om det aldrig är vår tur... men vi har ju två veckor på oss att plocka ihop hjärtat och försöka igen. Det måste vi ju. 

Har du börjat blöda? Rynkar på näsan Gråt idag så orkar du plocka ihop hjärtat imorgon... Hjärta 

Man laddar (konstigt nog) om rätt fort. Har ju inget val. Utan att försöka igen så finns ju ingen chans för att lyckas...
  • jenniekk

Lycka till alla som är på gång nu!

Vi skulle ju pausa denna månaden, har känts lite jobbigt. Men pga att gyn har stängt några dagar framåt nu, då min ÄL troligtvis kommer så hade vi inte kunnat inseminera ändå. Känns lite bättre då... Nu kan vi låtsats att det är en ofrivillig paus! Glad

Duvan: Vi tar bilen till Helsingborg. Parkerar den i parkeringshuset i Träffpunkten som ligger i direkt anslutning till färjorna. Väl framma i Helsingör så tar det ca 5 min att gå till kliniken. Smidigt!      

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-03-29 16:49:06 följande:
    Jenniekk o smilla; e ni kvar? Hur går det för er?

Ja, är kvar men pausar denna månaden. Vi kunde inte komma iväg denna månaden pga jobb, men skulle troligtvis inte kunnat åka ändå då gyn har stängt de dagar vid trolig äl. Känns lite skönare nu, då vi kan låtsats att det är en ofrivillig paus .

Vi tänker satsa  på en dubbelinsemibation nästa försök! Denna månade testar jag bara med ÄL test för att hålla koll på cykeln. Svårt att vara helt avslappnad! Glad

Kul att allt gått bra för er idag! Två ägg med! Kan ju inte bli bättre... Bara och vänta nu...  
  • jenniekk
    sockerpian skrev 2012-03-29 17:26:57 följande:

Bim -4...vad tror ni? jag känner mig som sist jag va gravid (en månad sen)
    om jag nu kan ha sån tur såå hoppas jag för gud i världen att jag inte får ett missfall till!

Det ser ut som du är GRAVID! Glad
  • jenniekk

Härligt med all positivitet i tråden... Hoppas nu Sockepian smittar ner alla andra som väntar på BIM med sina gravidbaciller! Sådana vill vi gärna ha! Glad

Jag fortsätter ju att testa med ÄL tester denna månaden trots att det inte blir något försök. Fick en glad gubbe på testet idag och får väl hoppas på mirakel med mannens simmare... Flört

Tjejer, känner ni av er ägglossning?Hur känns det? Jag vet att jag har ÄL på g när jag absolut inte är sugen på att ha sex. Bra kropp jag har va!! Flört   

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012