Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams: dröjer för att sambon jobbar utomlands, d blir i försök i juni e d tänkt, ja hade börjat fundera på att åka t danmark å inseminera mig i maj men killen tyckte att han vill va m vid inseminationen oxå å eftersom han jobbar t 10/6 så passade juni bättre, om inte min ägglossning ändras (har haft mensen i början av mån i jan å feb) men d räcker ju m en längre cykel så kanske ja får åka själv. som ja sa t honom vägrar ja vänta t efter sommarn iaf. gyn grönlund har semesterstängt i juli nämligen, förutom första å sista veckan då d ska gå att tidsbeställa. Vi står på kö här i sverige oxå men lär inte få göra donatorinsemination förrän i sept/okt men vi bestämde att vi ska prova i danmark under tiden vi väntar.

Spännande, när e d BIM å testdag?  
  • Längtan 30
    Äppelblad skrev 2012-02-09 16:04:01 följande:
    Har BIM-1 idag och kunde inte hålla mig utan testade. Negativt.
    Men läkaren sa att jag inte skulle testa före veckoslutet, så helt utan hopp är jag väl inte än.

Har fortfarande ont i brösten (det har jag haft sedan några dagar efter inseminationen) och en värk i magen som inte känns som mensvärk.
    Håller tummarna
  • Längtan 30
    Liveyourdreams: Hehehe nej vi kände oxå att d va överflödigt m levande ljus, rökelse lr andra myspysgrejer hahaha. Tycker Lars verkar bra, mailade å ställde frågor sent igår kväll å fick svar imorse, känns jättebra!

Förstår att du längtar efter att komma t dan för BIM å få testa, håller alla tummar å tår för ett Plus!!!! 
  • Längtan 30
    kamikirimusi skrev 2012-02-09 21:04:57 följande:
    Fick mens idag Rynkar på näsan. Precis som väntat.
    Visste nästan direkt att det inte hade tagit sig för jag hade samma gamla vanliga pms som jag alltid har.
    Tar en månads paus nu och satsar på försök nr 2 i mars, som just nu mest känns som en transportsträcka fram till IVF...
    Lycka till alla ni andra! 
    fy va synd att d inte tog sig! :( beklagar, håller tummarna att nästa försök går bättre! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-10 05:59:25 följande:
    Längtan: tack! Ja tror ju inte att den fysiska grejen hjälps av valsång och handhållning. Haha. Det e väldigt in insemination och ut. Det gilla jag. O sen e dr lars väldigt trevlig. Hjälpte att hak pratade ngn blandning mellan svenska o danska med, förstod honom bättre än receptionstjejerna. Haha
    Hehehe, nä fy ja säger d samma, men klart d finns tjejer/par som vill ha d mindre kliniskt å mer myspys. va skönt att han e lättare att förstå, ja blev förvånad över hur lätt ja förstod hans mail.. Känns lovande ju

Körde du med lr utan hormonstimulering? Lars bifogade filer, ena för att killen "åtar sig faderskapet" å d andra om hur d går t m inseminationen, m lr utan hormoner. Ja ska väl maila honom efter helgen om att Sahlgrenska sa att ja skulle få ta pergotime å 2 sprutor, sen när d e dax för insemination skulle ja få en ägglossningsspruta. Vet inte om d e "standard" när dom behandlar i Sverige lr för att ja berättat för dom att min menscykel e lite som den vill emellanåt, ibland jätteregelbunden å andra ggr skiljer ett par dagar/veckor beroende va den känner för.
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-02-10 11:05:17 följande:
    Hahaha nejdå du e fortfarande ung ;p
    hahahaha varför säger alla d!? doktorn sa d, barnmorskan sa d, men ja e jättenojig iaf hehe.
  • Längtan 30

å ja hade faktiskt (lr ja snarare vi alltså) hade inte haft nåt emot att få tvillingar, även om vi räknar oss som lyckligt lottade om vi får EN bebbe :-P

• Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-10 12:53:03 följande:
    Göra bort allt på en gång :). Jag har tyvärr inga anlag för det så det är nog bara ett där inne. Längtar till vul:en nu för att se att det sitter på rätt ställe! Tror ni man någonsin slutar oroa sig?
    Nej, lr jag tror iaf att man "letar spöken" å "tänk om" iaf e ja sån som person. Hade ja varit smart, hade ja ju släppt funderingar å oro redan förra månaden när ja gjorde min äggledarkontroll å fick veta att slemhinnor mm såg fint ut å inga förträngningar, men nejdå fortsätter ju hitta grejer att noja över..suck på mig haha.
  • Längtan 30
    MygganMy skrev 2012-02-10 17:18:26 följande:
    ;), mmm man söker nog saker. Nu är jag rädd att vi inte kommer rymmas i huset- jag vill inte ha barnvagnen i uteförrådet.. även rädd att jag ska bli skitfet- banala saker :P
    Hehehe ja d låter som mig oxå..Hoppas vi kan släppa d snart å bara njuta av nuet å d som komma skall.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012