• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-03-28 14:15:12 följande:
    Positivt ältest! :D super positivt va tvungen o ta en bild, haha. Imon blir de danmark :) nu återstår bara sjukanmälan som jag har superångest över. Sen ska vi kika om vi ska åka idag o sova ngnstans påvägen. Lite mys med en trip oså slipper man gå upp så tidigt :p
    Lycka till!!! :D
  • Binaaa
    Duvan skrev 2012-03-28 21:24:44 följande:
    Lycka till alla ni som är på väg till insemiantion eller väntar med spänning på plus:)

Binaa: Grattis, va kul att du är redo att åka nu:)

Sjäv fick vi brev från försäkringskassan om att vi får tillbaba pengar för vård i utlandet, 21037 sek för 3 försök på Storken, det känns så skönt!!!
    så alla ni som inte anksökt om ersättning gör det, inte alls så krångigt.

Vi har nu allt klart på gyn grönlund iallafall och åker när vi känner oss redo igen, april/maj...men egentligne vill jag åka nu ju. Sambon som känner att han vill vänta lite.

Hur ligger kliniken i Helsingör? Vi funderar på om man kan ställa bilen i Helsingborg och om man kan gå till kliniken från färjan i Helsingör. Hur har ni andra gjort?
    ÅÅ gud vad bra! Det måste vi oxå ansöka om! Vet du om man kan få tillbaka pengar för stråna vi köpt hos cryos oxå? Eller är det bara själva behandlingskostnaderna hos kliniken, Stork i vårat fall? 

Är det en plankett som heter "5422" Ansökning om ersättning i efterhand för sjukvårdskostnader i annat EU land?

Tack för tipset! :))) 
  • Binaaa

Föresten! Nu känns det som att det börjar närma sig äl för oss. Trodde nästan att Clear blue testet skulle visa glad gubbe ikväll men det gjorde det inte. Så kanske i morgon bitti? :) Åker man samma dag eller dagen efter? Jag läste på paketet att stickorna visar dagen innan man har äl. Klurigt!

• Binaaa

Tusen tack Duvan!

Hur lång tid tog det för dig att få de Svenska journalerna? 

• Binaaa
    LiveYourDreams skrev 2012-03-29 10:25:46 följande:
    Binaa: gyngrönlund säger att man ska komma dagen efter. Jag hade superåos igår 1800 o sitter på färjan nu. Hade jag haft superpos igår på morgonen hade jag nog åkt då. För spermierna lever ju oftast längre än ägget.
    Ok! Glad Lycka till!! Va spännande!

Själv testade jag i morse och förväntade mig en glad gubbe men där var ingenting. Hoppas på att få possitivt i kväll så jag kan åka in i morgon istället! 
  • Binaaa
    LiveYourDreams skrev 2012-03-29 11:55:24 följande:
    åååh vi är så glada!! Fått 30 miljoner spermier. Slemhinnan var superfin och cystan e borta! Hade inte ett fint ägg utan två!! Dr lars undrade om jag åt hormoner :p men det gör jag inte. Så detta försök har vi dubbelchans o lyckas! :D
    Jätte glad för er skull!!! Håller tummarna på att det blir minst en bebis!! Flört hihi.
  • Binaaa

Just nu känner jag mig lite förvirrad! För clear blue testerna visar negativt medans de billiga testerna visar två nästan identiska sträck? Vilket ska man lita på? Obestämd

• Binaaa
    LiveYourDreams skrev 2012-03-29 13:20:00 följande:
    Binaa: så ser mina ut när de e timmar från pos. Nääära alltså. Mitt igårkväll va sjuuuukt starkt o då fatta jag va de mena med att strecket ska va starkare än kontrollstrecket. Skriver från iphonen så kan tyvärr inte skicka me en bild på hur de såg ut :/
    åå så taggad jag är! Skrattande Testar ikväll oxå! Jag vill jag vill jag vill åka imorgon!
    Men jag fattar inte varför inte clear blue visar ett smack?! 
  • Binaaa

ÄNTLIGEN! Den glada gubben dök upp för 20 minuter sedan! 
    Bokade en tid med stork kl 09.30 imorgon! Spännande!!!
    Är så glad så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv just nu. haha!  

• Binaaa
    Grattis Sockerpian! Jag förstår din rädsla och håller tummarna hårt!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012