• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

sunsed1 skrev 2012-01-28 13:46:47 följande:
    HEJ

Hur har et gått för er alla som har inseminerats och har BIM nu nån gång i dagarna?

Jag är nu på BIM - 1

Men Jag har haft världens mensvärk igår och ont i korsryggen, och var svullen som innan mens. Och så har jag testat igår med ClearBlue - och så stod det klart och tydligt - EJ GRAVID ....

Suck , så nu är det bara att vänta tills mensen dyker upp snart

Nya tag nästa månad - CPH here I come in February

lycka till till er andra

kram
    Hoppet är inte ute än... Liite finns sålänge mensen inte kommit igång... Hjärta
  • jenniekk
    sunsed1 skrev 2012-01-29 22:47:40 följande:
    Jaha, där kom mensen som väntad.

Är rätt besviken faktiskt, trots att man var förberedd att det vore rent av tur ifall det tog sig redan vid första försöket. Men nu oroar jag mig ifall min ägg kommer att vara duglig vid den andra försöket. . .

Men nu är det bara ca 14 dagar kvar innan jag ska försöka igen.

Lycka till er andra
    Kramar om Hjärta Förstår hur du känner. Det tar några dagar sen är man redo att ladda om igen (så kände jag iaf)
  • jenniekk

Binaa: Vad jobbigt!! Förstår att allt känns skit just nu! Hur upptäcktes dessa förändringar? Cellprov?

Lycka till med allting! Hjärta

• jenniekk

Frågar igen ifall någon har kunskap om detta...

Hur snabbt tinas spermierna? Tvättas de en gång till efter upptining?

Funderar på detta då vi vid inseminationerna valt anonym donator från en lista när vi kommit till kliniken. Fått sitta ner och vänta en stund och sedan har inseminationen skett. De kan ju inte hunnit tvätta dem en gång till efter upptining då. ( Läste på Stork att det gick till så hos dem) (Går hos Gyn Grönlund)

Hur har det gått till för er andra?

• jenniekk
    Duvan skrev 2012-01-30 18:01:31 följande:
    Jennieek: Jag är inte helt säker på hur det går till. Men jag tror de tinar upp dem nån timme innan man kommer och tvättar dem 1 gång då.

När är det dax för dig att insemineras igen?
    Jag hoppas på att åka imon:) skall testa med äl stickan strax!
    Kan inte stämma att de gör så dit vi går... Kan de inte hinna på den tiden... Ska maila gyn och fråga!

Vi hoppas på att kunna åka nästa vecka.

Håller tummarna för en Glad på testet!
  • jenniekk

Duvan: Lycka till imorgon! Glad

Lisalycklig: Har aldrig testat tidigare än BIM då jag tagit Ovitrell så vet inte. Lycka till... Glad

Mailade min klinik angående hur upptiningen av spermier går till och om de tvättas en gång till efter upptining. Fick svar idag: Säden är redan tvättad och jag tar upp den en stund innan inseminationen. Jag visar dig gärna vid nästa besök hur det går till. mer info finns att läsa på www. nordiccryobank.com. ( min bästa översättning från danska Glad)

• jenniekk

hej tjejer!

En fråga till er. Tog ett digitalt ÄL test kl 10 idag- neg. Tog ett nu kl.14- positivt. Tagit med digitalt ÄL test och nu fått glad gubbe, saken är den att där kontrollstrecken finns är teststrecket helt utsmetat. Vet att man inte ska kolla på dem!!

Hela min kropp skriker att jag har ÄL, värk i både tjejmagen och ländryggen.

Ska jag åka för insemination imorgon, det är vad jag funderar på?

Tjejer kom med era råd...

• jenniekk

Åhh... tog ett test till nu som va negativt...? Kanske gått för få timmar emellan? Ska man bara gå efter glad gubbe eller kontroll och teststrecket med (som man inte ska kolla på, jag vet!) Teststrecket va ju utsmetat...

Har fortfarande kraftiga ÄL känningar...

Blir helt förvirrad nu... Rynkar på näsan

• jenniekk

Duvan: Hade gått mindre än 4 tim mellan testen och har druckit mycket dessa timmar, dricka och kaffe. Är på cykeldag 16 imorgon och inseminerades sist den dagen också, ägget skulle precis släppa då enligt vul. Gången innan inseminerade jag dag 17 och ägget hade då släppt. Haft samma längd på menscykeln de gångerna också.

Har inte känt av några ÄL flytningar denna gången. Inte känt efter så mycket heller. Har istället klåda i underlivet och är torr. Kan vara så ibland. Här har vi inga hemligheter!Cool  Kan det påverka tror ni?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012