Vi som ska börja inseminera 2012
lycka t..!
Håller tummar o tår för oss alla här inne!!
Här är det nog redan kört!! Har fått min mens idag, har dock inte testat mig men det känns liksom som att det inte är någon mening... Får väl ändå ta tag i testen
RMC (malmö i allafall) vill att alla ska ta stimulering för att det ska passa med deras arbetstider. Pergo dag 3, gonal f dag 7 & 8 sen ovitrelle verkar vara en stimulering som dom vill ge alla.
När det gäller recept från Danmark, så kan man fråga en svensk läkare om dom kan "översätta" receptet till ett svenskt för då gäller högkostnadsskyddet. Vet inte om läkarna har skyldighet att göra det, men de läkare jag har träffat har gärna ställt upp och fixat en översättning. Så fråga, kan ju bara få ett nej
Jag har inte några "problem" med min ägglossning, men vid våra försök i Danmark så tyckte gyn grönlund att vi skulle fortsätta med samma stimulering. Nu har jag börjat fundera på om det är så bra i längden med att ta stimulering?
Vi har inte blivit bra bemötta hos RMC, så vi vet inte om vi ska göra våra nästkommande försök i Danmark i alla fall. Funderar på att prata med Lars om att börja försöka utan stimulering. Tror ni att det kan vara en bra eller dålig ide??
Håller tummar och tår för alla här inne!
Grattis drömmaromsmått!!! Kul att det äntligen blir lite plus i denna tråden!!
Min man pratade med Lars på gyn grönlund idag. Lars tyckte att vi kunde prova att köra ostimulerat om vi ville prova göra DI hos grönlund.
Vet inte, är det egentligen bra att köra med stimulering för mycket/länge? Det är ju bara för att RMC har velat det, då jag inte har några problem med min ägglossning.
Nu kommer en konstig fråga: Hur tänker ni när det gäller donator? Nu är det ju inte så många här med syskonförsök. Men mitt barn har en öppen donator från RMC. Nu är jag väldigt kluven till om vi "måste" köra med öppen på syskonförsöket med, eller om det egentligen spelar så stor roll?
Har funderat avigt och rätt, känner att min man inte riktigt orkar älta detta som jag. Han menar mer att det är viktigt med ett barn som blir älskat, medan jag ältar och ältar.
Hoppas ni förstår hur jag tänker!