-
Nej syskonförsöken på RMC är inte billigare än i Danmark. Däremot fick vi hjälp via vårt landsting med DI- försöken till vårt första barn. Där gällde ju även högkostnadsskyddet, så vi fick betala ca 900 kr för utredning, ultraljud och DI-försöken innan jag fick frikort. Hormonbehandlingen ingår inte, där har vi ju också högkostnadsskydd. Så just nu får jag alla mediciner gratis.Fröken Smilla skrev 2012-03-04 08:19:28 följande:Oj det var dyrt... Jag betalar 2700 kr (svenska) för donatorinsemination i Danmark. Trodde det var billigare i Sverige, men får ju inte gå här så har faktiskt inte haft så stor koll på vad de tar. Är det inklusive hormonbehandling kanske?
-
Måste bara kolla om ni tjejer kan hjälpa mig att tänka lite... .
Antar att man inte kan räkna riktigt likadant om man tar stimulering. (Jag tar stimulering enbart för att det ska bli ÄL på RMC: s öppettider... Har inga kroppsliga problem som gör att jag måste ta stimulering.)
Det senaste året har min cykel legat mellan 22-28 dagar, dock flest 22-23 dagar. Tog ÄL-spruta den 23/2 så borde ju fått Äl runt 24/2. (enligt rmc ska man ta äl-spruta 24 timmar innan DI).
Är idag på cykeldag 21 och har fått testdag12/3, 17 dagar efter DI, inte räknat efter min cykel. Då är jag på dag 29.
När borde jag kunna testa eller hade ni valt att vänta till testdag? -
Jag tog ÄL-sprutan kl 13.30 den 23/2, då måste ju vara dag 11 idag. Då borde jag ju kunna testa imon?jenniekk skrev 2012-03-05 13:22:49 följande:Jag hade testat efter min cykel bara ägglossningssprutan gått ur kroppen... Lycka Till!
Har hört att sprutan kan sitta i, upp till 10 dagar efter men det är inte säkert att det gör det på alla. -
Nej har inte testat än, men tror att det är kört. Har haft rosa/röd liten blödning idag, vet ej om mensen kommer igång fullt imon eller vad det är. Ska testa mig imon.jenniekk skrev 2012-03-07 08:46:09 följande:Ingen1, har du vågat testa än?
-
Här har mensen kommit igång ordentligt idag... Blir så trött på denna mens, ringde RMC dom tyckte att jag ska ta ett nytt grav.test på lördag. Varför undrar jag, men ska ändå köra igång igen. Så hoppas på tredje gången gillt denna gången med (vårt första barn kom till på 3:e försöket).
-
jenniekk skrev 2012-03-08 18:01:14 följande:Usch vad tråkigt!!! Ni har ju lyckats innan så chansen är stor att ni kommer lyckas igen...Tack!! Orkar inte ens bli knäckt denna gången... Ger snart upp, läste på facebook nu att ytterligare en kompis ska ha barn. Nu är det 4 st som är med barn i min bekantskapskrets, är absolut glad för deras skull men SÅ ledsen för att vi inte kan få ett syskon till. Alla vi har barn samma år och nu sitter dom o planerar vidare med syskonen. Känns hårt!!Längtan 30 skrev 2012-03-08 17:26:51 följande:nej va synd! håller tummarna för tredje gången gillt denna gången oxå!
-
Tack!LiveYourDreams skrev 2012-03-08 20:42:05 följande:Ingen 1: kraaam!
-
Beklagar!!jenniekk skrev 2012-03-17 10:52:34 följande:Tack för din uppmuntran men jag blöder för fullt nu vilket innebär att denna cykeln bara var 24 dagar. Har aldrig hänt förut!!!
Vet inte hur vi ska gå vidare nu... Vi pausar nog en månad iaf...
Hoppas testet slår om för dig ikväll... -
Måste hoppa över denna gången pga för många äggblåsor, känns tungt just nu. Får förhoppningsvis försöka igen nästa gång. Läkaren skulle ringa mig i nästa vecka..
-
sockerpian skrev 2012-03-17 16:30:33 följande:hemskt ledsen för din skull jenniekk...tillåt dig vara ledsen nu, du mår så småningom bättre och då försöker ni igen..låt det ta tid styrkekramar
Ingen 1: är det det som kan hända om man blir stimulerad med hormoner? Beklagar verkligen!
En månad hit eller dit säger en del...men det är ju faktiskt ett rent helvete att vänta på nästa gång, känns som man inte kan leva i nuet liksom. kramarVet faktiskt inte så mycket om det här med stimuleringen, men läkaren ska ringa mig i veckan så jag återkommer.. Men det är SÅ hårt att vi måste vänta!!
Tur att vi har varandra här!! Tack för stödet mina vänner!