• Duvan

Vi som ska börja inseminera 2012

Det verkar bli Storken för mig imoorgnSkrattande
    Testade vid lunch idag och då var de nästa lika starka streckn. Terstar igen om 1 timme för att se så de är lika straka.

Åh va jag längtar!!!
    Men de tycker bara jag skall göra 1 insemination och inte dubbel...hm, vi får se...

Någon annan som skall iväg idagarna?

• Duvan

Igår gjorde jag min 3:e insemination.
    Det känns så  bra...längtar tills det är testdax:)
    Bytte till en ny donator denna gång och  inseminerades jag ca 24 timmar efter positivt på äl test!

Någon mer som är ny inseminaerad?

Lisalycklig: Hur har det gått för dig? 

• Duvan

Jennieek: Jag tycker också du skall åka imorgon:)
    Jag hade positivt på äl stickan på tisdag lunch och inseminerades onsdag kl 15.
    De sa att det var perfekt tid. Tror också det kan bli för sent om du åker på tisdag.

det skall ju ha gått 4 timmar efter att du har kissat sitsa gången, och sen skall man ju helst inte dricka under denna tid. Jag trro att om stickan har visat positivt  idag så är det det du skall gå på :) Då har ju värdet kommit upp i de nivåer som krävs för att ägget skall släppa inom 24-48 timmar.

Lycka till om du åker imorgon, spännande:)

• Duvan

Grattis MygganMy:) åh va roligt. jag skall nog ta och köpa lite bidrottningsgele:) vart köpte du det?

• Duvan

Jag har en fråga om gyn grönlund,
    Gör de ultraljund undersökning innan insemination för att se om ägget har släppt eller inte?
    Har ju varit på storken 3 gånger nu. om det inte sätter sig kankse vi skall fundera på annan klinik. storken är ju inte billig... 

• Duvan
    jenniekk skrev 2012-02-07 18:53:50 följande:
    Ett försök i taget... Positiva tankar nu Duvan! Glad
    hihi...jag vet, skall tänka massa positiva tankar:)
  • Duvan
    jenniekk skrev 2012-02-07 19:02:23 följande:
    Ja Gyn Grönlund gör vul innan inseminationen. Var något av det viktigaste då vi valde klinik. Vill iallafall kunna se att förhållandena är gynnsamma innan insem.

Går ni bara efter ÄL test? Insem samma dag som positivt test eller dagen efter? Har ni haft samma metod alla försök?
    Vi går bara på ÄL stickorna. Första försöket känner jag var alldeles för tidigt. Vi åkte samma dag som det blev positivt. Andra gången blev det positivt 23 på kvällen och insemination dagen efter kl 15. Nu tredje gången gilt fick jag positivt 19 på kvällen och inseminerades dagen efter vid 16. Bytte även donator denna gång.
  • Duvan
    sockerpian skrev 2012-02-12 12:09:31 följande:
    Hej tjejer!

Jag försöker fortfarande hänga med här så gott det går..efter missfallet blir man ju lite avtrubbad=(
    men nu är allt ute och gravtestet visar negativt igen så nu väntar jag in mensen och sedan åker jag ner för ett nytt försök.

Att man kan ha sån jäkla otur att just detta skulle bli ett missfall..man börjar ju noja lite över saker...
    har jag brist på något hormon? men barnmorskan säger att mina värden ser bra ut...
    har jag någon muskelknuta, ärrbildning?

Kan någon svara på om de ser sådant under en genomspolning?

beklagar att mensen kom för en del av er..men vi kämpar vidare och tar nya tagSkrattande

kramarHjärta
    Åh, nej, jag har inte varit inne på ett tag, har missat att du fick mf. Jag beklagar verkligen, så tråkigt.
    Tänker ni åka på nytt försök eller väntar ni ett tag nu?
    stor kram till dig
  • Duvan

Men jag hoppas det kommer igång snart så ni får åka dit igen på nytt försök.
    Förstår att det måste varit helt förkrossande. Men håller tummarna att det sätter sig nästa gång:)

Själv är jag jätte deppig...fick den jäkla mensen idag... tredje försöket misslyckades
    börjar undra om det aldrig kommer sätta sig...dumt att tänka..men så känns det nu.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012