• Binaaa

Vi som ska börja inseminera 2012

Sockerpian: Vad tråkigt att läsa Rynkar på näsan Var detta första försöket eller andra? Kram!

• Binaaa
    Duvan skrev 2012-01-28 00:40:39 följande:
    Binaaa: hur har det gått för dig? Är alla papper klara?
    Alla papper är klara och inskickade!! Äntligen! Fick det sista idag. Jag ska oxå börja testa snart. Förmodligen bär det av till Stork i nästa vecka :)

• Binaaa
    sockerpian skrev 2012-01-27 15:53:20 följande:
    nej inte jag heller, men man vågar inte hoppas på för mycket ändå...det känns som att det är för bra för att vara sant i såfall....första inseminationen, helt galet i så fall....men men, jag ska vänta till i morn och ta ett till då!

mycket spännandeDrömmer
    Aaah vad spännande!!! Hoppas hoppas!! Solig
  • Binaaa
    sockerpian skrev 2012-01-28 08:51:45 följande:
    Jag är GRAVID......jag tror det knappt, men det är ett plus...det visar väl ingenting annars??? eller??? jag är helt snurrig av lycka!

försökt i 7 år och så åker man till Danmark och pangSkrattande
    GRATTIS! Jätte glad för din skull!!! Och själv fick jag mer hopp nu än någonsin! hihi Skrattande 
  • Binaaa
    jenniekk skrev 2012-01-28 16:39:43 följande:
    Hur gamla är ni andra tjejer?

Lite nyfiken... 28 är jag...
    Jag är 25 :)
  • Binaaa
    russinet skrev 2012-01-28 22:52:53 följande:
    Hej! Imorgon bitti ska jag insemineras för första gången på Sophiahemmet. Blir spännande! Jag vågar inte hoppas för mycket dock. Vid sista ultraljudsundersökningen igår var äggblåsan bara 15 mm. Lite liten och fattar inte hur den ska hinna bli mogen tills imorrn. Sen har min kille inte hunnit sparat sig så länge så vet inte om det kommer finnas tillräckligt med spermier. Får se hur detta slutar. Antar att jag bör lita på syster Marie på andrologen. Hon vet nog bättre hur allt detta funkar än jag.
    Lycka till!!! :)
  • Binaaa
    sunsed1 skrev 2012-01-29 22:47:40 följande:
    Jaha, där kom mensen som väntad.

Är rätt besviken faktiskt, trots att man var förberedd att det vore rent av tur ifall det tog sig redan vid första försöket. Men nu oroar jag mig ifall min ägg kommer att vara duglig vid den andra försöket. . .

Men nu är det bara ca 14 dagar kvar innan jag ska försöka igen.

Lycka till er andra
    Trist...  Hoppas det tar sig nästa gång! 
  • Binaaa

Meningen var att vi skulle in till stork imorgon eller på onsdag. Men min gynekolog ringde mig imorse och berättade att jag har grova cellförändringar på livmodern, grad 3. så jag måste opereras. Hon sa att det kunde ta 6 månader innan man kommer till Just nu känns allt skit och jag lämnar denna tråden eftersom detta inte är aktuellt för mig längre och jag blir bara deppig av att tänka på det. Men lycka till för er andra.

• Binaaa

Hej tjejer! Kan inte låta bli att kika in här och se hur det går för er andra! Jag håller tummarna för er!!!

Jag vågar inte planera in min insemination för jag blir bara besviken när det inte blir av, men nu har jag iaf fått en operationstid den 23e februari!! Läkarna råder att vänta ännu en månad för att analysera biten de tagit bort, för att veta om de behöver ta mer. Dock känner jag mig peppad på att åka till danmark den 29e när jag ska ha ÄL. Men förmodligen är jag inte färdigläkt då. Är det någon av er som har erfarenhet av grova cellförändringar? Lyckas operationen på första försöket? Läste att det kunde behövas 2 och kanske tom 3 op!? 

Sockerpian, det var jätte tråkigt att höra! Kan inte ens tänka mig Gråter Skickar goda tankar till dig! Hjärta

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012