• sunsed1

Vi som ska börja inseminera 2012

Längtan 30 skrev 2012-02-11 18:40:17 följande:
    Härligt, älskar din inställning! Kör hårt å lycka till, ja (å säkert flera andra) håller tummar å tår att d går bättre denna gången! {#emotions_dlg.flower}
    Tack Längtan 30. Vi alla längtar ju så starkt efter ett litet knyte.

lycka till
  • sunsed1

Hej tjejer.

Jag tog några dagars paus från FL. Jag höll ju koll på min ÄL!  

Men min ägglossing kom aldrig. Redan förra veckan trodde jag att ÄL är var på gång och jag förberett allting inför Köpenhamns resa för nästa insemination.

Jag testade med ClearBlue två gånger om dagen sedan 11/2 men ingen ÄL.

I förgår fick jag ÄL smärtor och jag har det fortfarande men ingen ÄL.... Vad händer? Mystiskt tycker jag. Jag känner att jag har ÄL men på teststickan visas inget. Så den här månaden bli det ingen insemination för min del.

Hoppas det går bättre för er andra...

• sunsed1
    jenniekk skrev 2012-02-20 11:14:08 följande:
    Hur lång cykel har du och vilken dag är du på nu?

Jadu, Jag har en cykel på 30 - 33 dagar, och är på dag 22 nu. Fick mina ÄL känningar kring dag16, men började testa en bra vecka innan bara för att vara säker...

Enligt uträckningar skulle jag redan ha fått ÄL, och kroppen sa till att ÄL var på G. Men testerna ville inte uppge nån LH stegring alls.

Och då mätte jag två gånger om dagen med typ den säkraste metoden enligt marknaden...

suck frustredande....

• sunsed1
    jenniekk skrev 2012-02-20 11:47:38 följande:
    Konstigt. Känner du av ÄL kraftigt så tror jag att du kan lita på din kropp även om jag också skulle gjort som  du och hoppat över denna cykeln. Förstår att det är frustrerande... Hjärta
    tack

Jag hoppas att det går bra för dig och att det tar sig den här gången. Hoppas att du inte får mensen och att det bli ett enda stor plus!
  • sunsed1
    LiveYourDreams skrev 2012-02-20 12:57:41 följande:
    Bim -1 inväntar mens. Har precis den där känslan. Så blir tt åka i början av mars igen :/
    Hoppas att det går den här gången.
  • sunsed1
    jenniekk skrev 2012-02-21 21:12:36 följande:
    Mensen kom idag på eftermiddagen... Känner mig nu bara trött... på allt...
    Bättre lycka nästa gång - ge inte upp!

Här planerar jag på att åka i mars igen, trots misslykad februari igen. Igår fick jag dessa förbannade trådliknande flytningar som när man har ÄL - kroppen gör som den vill - och inget LH stegring alls igen--- suuuuck

Men nu jädrans - mars bli månaden så får det väl bli en december bebis,-  Lagom till juletider
  • sunsed1
    Fröken Smilla skrev 2012-02-22 18:28:34 följande:
    Min chef vet vad som pågår, så normalt sett tar jag ut semester om det går, annars tar jag tjänstledighet. Vill inte riskera att FK börjar jaga mig för att jag är sjukskriven ofta. Men hade jag känt att jag inte ville berätta för chefen så hade jag sjukanmält mig.
    Här har jag berättat bara för närmaste kollegor, och det bara för de är själva gravida. Chefen vet givetvis inte. Man berättar ju inte i vanliga sammanhang att man försöker med en bebis heller, så varför skyllta med det känner jag.

Det handlar ju om en dag i månaden som man är borta om det inte infaller på en helg förståss, och det kan hända i princip vad som helst. Så jag tar tjänstledig eller sjukanmäller mig.

Sedan har jag också funderat att ha barn kring jul och nyår är inte speciellt lyckat, men jag sastsar allt och det spelar i princio ingen roll när miraklet behagar sig att komma, bara den kommer.

Min syster är född 3.1, bara några dagar efter nyårsafton och visst har jhon varit lite tjurig över åren men allt kompenserades med massvis av klappar, bara man var tvungen att se till att de inte var inslagna i julepapper.
  • sunsed1
    Fröken Smilla skrev 2012-02-23 13:40:48 följande:
    Jag tycker personligen att det är skönt att chefen vet. De gånger jag misslyckats har jag varit ledsen, och lyckades tom bryta ihop på jobb en gång. Då är det väldigt skönt att hon vet vad som pågår och varför jag inte är på topp alltid.
    Sen har jag lite svårt att säga att jag är sjuk om jag inte är det... Men så har jag också en bra relation till min chef och vi umgås även privat. Hade ju gjort det ännu svårare att ljuga om det.

Alla har inte turen att ha en så förstående chef som jag har, det vet jag, och jag skattar mig lycklig att jag kan ha den kommunikationen med henne. Jag är ju dessutom singel och behöver det stöd jag kan få.
    Jag förtår var du menar. Dock är vr ett stort företag och jag gillar ha mina privata angelägenheter för mig själv så länge det går.

Sen är det ju så att när man har tid till läkaren eller för en undersökning så antingen sjukanmäller man sig eller så tar man tjänstledig. Så det är så som det ska vara.
  • sunsed1

Hej tjejer

Binaa - lycka till, och kul du bestämt dig.

Igår har jag varit på min andra insemination, sedan i januari. Februari missade jag totalt, då ägglossningen blev halt galet försenad eller så missade jag den med Clear Blue.

Så jag köpte vanliga ÄL- tester och testade 3 gånger om dagen bara för att inte missa den igen, och så följde jag kroppens signaler så klart. Så igår bara det var till Storken i DK och sköterskan sa att det verkade vara en bra dag för insemination.

Så nu är det bara att vänta och se om det tog sig den här gången.

kram på er!

• sunsed1

Tack tjejer.

Sally Cinnamon - kram, nästa gång tar det sig säkert. Det får bli en januaribaby istället.

För mig är det bara se o vänta, som tur är har jag annat och tänka på nästkommande dagar då vi har en liten påskresa framför oss. Så hoppas att tant röd inte hittar till mig på ett bra tag framöver.

• sunsed1

Äppelbad - lycka till !!!

Och även ni andra som ska ner till DK innan påsken.

Jag är på vippen att deklarera här att nog så är jag gravid.... Kan man bara KÄNNA det på sig?

Min kollega idag bara tittade på mig och sa att duuuu? - du är gravid eller hur?? - Jag berättade då att jag inte vet än, då jag inseminerades i fredags. Så i bästa fall har ägget bara hunnit ner i livmodern och inte ens hunnit sätta sig fast.

Men hör här nu - mina bröst är enorma, ömma och det sticker i de sedan i lördags.. Aj.... säger jag bara.

Jepp, men banne mig - nu har det lyckats. (eller så har sinnesstämningen med vårvädret att göra )

(psst, egentligen kommer jag att veta med 100% säkerhet efter om cirka 2 veckor)

kram på er alla

• sunsed1

LÄngtan 30 och Binaa, Live Your Dreams - håller tummarna för er, då bli jag inte ensam att vänta.

Längtan30 - jag brukade testa också vid de tider förr, men sedan fick jag reda på att det är bättre att testa ännu flera gånger om dagen. Googlade om det lite. Och tydligen helst mellan 8 - 20 (lätt när man är på jobbet då - men med de billigare testerna gick det rätt bra, sedan hade jag även ClearB. för att bekräfta.

Denna månaden testade jag kring 7, sedan kring 14 och sedan vid 20-21 tiden. Så jag hoppas det räckte.

Nu har det gått 5 dagar sedan inseminationen på StorkKliniken i Köpenhamn. Och jag som sa att jag inte ska tänka på det varje dag och slappna av - ja,.... lätt är det inte att bara sluta tänka på det.

• sunsed1
    Frankie86 skrev 2012-03-28 09:21:20 följande:
    Jaha nu blev jag paff! Inga folliklar var större än 1cm! Så nu ska vi avvakta och testa med ältest hemma för slemhinnan såg fin ut. Så om jag får utslag ska vi komma på lördag och söndag. Men det känns nästan meningslöst :(

Kan inte de växa till sig tills helgen? Nu kör jag naturligt och utan Vul, så jag är inte så insatt i just det ämnet. Men det bör inte vara helt förlorad den här månden ändå?
  • sunsed1

Vi ska också åka iväg för en liten påskresa nu i början av april och ladda batterierna - det behövs.

lycka till 

• sunsed1
    LiveYourDreams skrev 2012-03-28 14:15:12 följande:
    Positivt ältest! :D super positivt va tvungen o ta en bild, haha. Imon blir de danmark :) nu återstår bara sjukanmälan som jag har superångest över. Sen ska vi kika om vi ska åka idag o sova ngnstans påvägen. Lite mys med en trip oså slipper man gå upp så tidigt :p

Lycka till!!!
  • sunsed1
    Duvan skrev 2012-03-28 22:26:30 följande:

Ja eller hur:)

Det stämmer, blankett 5422. Vet inte vad som gäller, men ansök om både behadlingen samt kostnad hos cryo.
    Sen tar de ett beslut på hur mycket ni får tillbaka.
    Vi ansökte bara om kostnaden hos stork dvs 7400 sek per tillfälle. Sen drog de av 200 sek för vad patientavgiften skulle kostat i Sverige.
    Vi fick komplettera vår ansökan, så tänkt på att även skicka in:
    -Svenska journaler som visar utförd fertilitesutredning
    -En patinejournal från Danmark (be Storken om att skriva ett mail med intyg)

Får man positivt på morgonen kan man åka samma dag eller dagen efter(eller både och)
    Får man positivt på kvällen skall man åka dagen efter enligt Storken.

Lycka till

Tusen tack för tipset.

Det visste jag verkligen inte. Fast jag sköter allt i sk- privat regi, Så chanserna är väl minimala att få tillbaka något alls.

Men att pröva att skicka in kostar ju ingenting.    Tack Duvan!!   
  • sunsed1
    LiveYourDreams skrev 2012-03-29 11:55:24 följande:
    åååh vi är så glada!! Fått 30 miljoner spermier. Slemhinnan var superfin och cystan e borta! Hade inte ett fint ägg utan två!! Dr lars undrade om jag åt hormoner :p men det gör jag inte. Så detta försök har vi dubbelchans o lyckas! :D

Heja Heja - kanske lyckas ni med tvillingar
  • sunsed1

Hej tjejer

Jag har tagit återigen ett litet uppehåll. Vi skulle åka en vecka efter min insemination på en kort påsksemester. Väl där har jag fått först en nidblödning som sedan övergick till menstruation.

Och vad värre var så tog det sig faktiskt men ägget tog sig inte.

Denna månaden har jag tagit uppehåll i försöken, mest för att låta kroppen vila sig men även för att det kostar ju en del. Och det gnager ju ett litet hål i plånboken varje gång.

Binaa: lycka till           

• sunsed1
    minaz skrev 2013-03-05 22:11:40 följande:
    Här har jag hängt på familjeliv i 2 år och 8 månader, snart 3 år!

Gissa vad som händer, jag och killen bråkar och då stack han sin väg... tog alla sina saker och stack!
    Han svarar inte på sms, telefon samtal, vet inget alls...

Gissar på att det är hans usla sätt att "GÖRA SLUT".

Vi va förlovade men tydligen inte längre.

Han har grejer här men de tänker jag slänga, varför ska jag ha det här som ligger och skräpar?

Känner mig så sårad och ledsen och förkrossad, orkar inge mer.

Är arg på honom samtidigt och vill verkligen inte veta av honom, det här är 4:de gången han gör så här och min tillit till honom är BORTA. 

Är alldeles död.

3 år av kämpande för en liten bebis har gått förbi och nu har jag dessutom ägglossning och allt, allt är förstört.

Vill bara DÖ.

Värdelösa JAG! 

Kram, hoppas det ordnar sig...
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012