Vi som ska börja inseminera 2012
lycka till
Hej tjejer.
Jag tog några dagars paus från FL. Jag höll ju koll på min ÄL!
Men min ägglossing kom aldrig. Redan förra veckan trodde jag att ÄL är var på gång och jag förberett allting inför Köpenhamns resa för nästa insemination.
Jag testade med ClearBlue två gånger om dagen sedan 11/2 men ingen ÄL.
I förgår fick jag ÄL smärtor och jag har det fortfarande men ingen ÄL.... Vad händer? Mystiskt tycker jag. Jag känner att jag har ÄL men på teststickan visas inget. Så den här månaden bli det ingen insemination för min del.
Hoppas det går bättre för er andra...
Jadu, Jag har en cykel på 30 - 33 dagar, och är på dag 22 nu. Fick mina ÄL känningar kring dag16, men började testa en bra vecka innan bara för att vara säker...
Enligt uträckningar skulle jag redan ha fått ÄL, och kroppen sa till att ÄL var på G. Men testerna ville inte uppge nån LH stegring alls.
Och då mätte jag två gånger om dagen med typ den säkraste metoden enligt marknaden...
suck frustredande....
Hej tjejer
Binaa - lycka till, och kul du bestämt dig.
Igår har jag varit på min andra insemination, sedan i januari. Februari missade jag totalt, då ägglossningen blev halt galet försenad eller så missade jag den med Clear Blue.
Så jag köpte vanliga ÄL- tester och testade 3 gånger om dagen bara för att inte missa den igen, och så följde jag kroppens signaler så klart. Så igår bara det var till Storken i DK och sköterskan sa att det verkade vara en bra dag för insemination.
Så nu är det bara att vänta och se om det tog sig den här gången.
kram på er!
Tack tjejer.
Sally Cinnamon - kram, nästa gång tar det sig säkert. Det får bli en januaribaby istället.
För mig är det bara se o vänta, som tur är har jag annat och tänka på nästkommande dagar då vi har en liten påskresa framför oss. Så hoppas att tant röd inte hittar till mig på ett bra tag framöver.
Äppelbad - lycka till !!!
Och även ni andra som ska ner till DK innan påsken.
Jag är på vippen att deklarera här att nog så är jag gravid.... Kan man bara KÄNNA det på sig?
Min kollega idag bara tittade på mig och sa att duuuu? - du är gravid eller hur?? - Jag berättade då att jag inte vet än, då jag inseminerades i fredags. Så i bästa fall har ägget bara hunnit ner i livmodern och inte ens hunnit sätta sig fast.
Men hör här nu - mina bröst är enorma, ömma och det sticker i de sedan i lördags.. Aj.... säger jag bara.
Jepp, men banne mig - nu har det lyckats. (eller så har sinnesstämningen med vårvädret att göra )
(psst, egentligen kommer jag att veta med 100% säkerhet efter om cirka 2 veckor)
kram på er alla
LÄngtan 30 och Binaa, Live Your Dreams - håller tummarna för er, då bli jag inte ensam att vänta.
Längtan30 - jag brukade testa också vid de tider förr, men sedan fick jag reda på att det är bättre att testa ännu flera gånger om dagen. Googlade om det lite. Och tydligen helst mellan 8 - 20 (lätt när man är på jobbet då - men med de billigare testerna gick det rätt bra, sedan hade jag även ClearB. för att bekräfta.
Denna månaden testade jag kring 7, sedan kring 14 och sedan vid 20-21 tiden. Så jag hoppas det räckte.
Nu har det gått 5 dagar sedan inseminationen på StorkKliniken i Köpenhamn. Och jag som sa att jag inte ska tänka på det varje dag och slappna av - ja,.... lätt är det inte att bara sluta tänka på det.
Vi ska också åka iväg för en liten påskresa nu i början av april och ladda batterierna - det behövs.
lycka till
Ja eller hur:)
Det stämmer, blankett 5422. Vet inte vad som gäller, men ansök om både behadlingen samt kostnad hos cryo.
Sen tar de ett beslut på hur mycket ni får tillbaka.
Vi ansökte bara om kostnaden hos stork dvs 7400 sek per tillfälle. Sen drog de av 200 sek för vad patientavgiften skulle kostat i Sverige.
Vi fick komplettera vår ansökan, så tänkt på att även skicka in:
-Svenska journaler som visar utförd fertilitesutredning
-En patinejournal från Danmark (be Storken om att skriva ett mail med intyg)
Får man positivt på morgonen kan man åka samma dag eller dagen efter(eller både och)
Får man positivt på kvällen skall man åka dagen efter enligt Storken.
Lycka till
Hej tjejer
Jag har tagit återigen ett litet uppehåll. Vi skulle åka en vecka efter min insemination på en kort påsksemester. Väl där har jag fått först en nidblödning som sedan övergick till menstruation.
Och vad värre var så tog det sig faktiskt men ägget tog sig inte.
Denna månaden har jag tagit uppehåll i försöken, mest för att låta kroppen vila sig men även för att det kostar ju en del. Och det gnager ju ett litet hål i plånboken varje gång.
Binaa: lycka till