• sunsed1

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej på er!

Jag känner att jag kan hoppa in här för jag har varit i kontakt med Storkkliniken sedan i oktober och gjorde alla provsvar och joursamtal. Och köpte ägglossningstest i samma veva som ni andra här.

Idag fick jag positiv på Äl testet och åkte in. Så idag har jag äntligen varit och inseminerat mig på Storkkliniken. Jag har provat på den naturliga vägen sedan min dotter var 1 år - Det har gått sju år och inget syskon än.

Jag hade samma problem med provsvar från Sverige på anti - Hbc. Det blev några vändor innan läkarna här fick rätt på all papper.

Men nu äntligen hos Storken - gick allt så smidigt och lugnt till, nu kniper det i magen av spänning så nu är det bara att korsa fingrarna, vänta och se. Om 16 dagar ska jag göra en grav.test och skicka resultatet. Själv tycker jag det är rätt så tidigt, men eftersom jag fick testet med mig när jag gick därifrån kan jag likväl prova.

Så nu håller vi tummarna här!

• sunsed1
    sockerpian skrev 2012-01-12 19:30:20 följande:
    Hej på er!

Duvan: hur känner du dig? nästa vecka är det väl dags o testa=)

Jag kom hem från danmark precis, hade positivt ältest i går kväll och inseminerades kl 13,15 i dag=)

fick alla prover klara i tid=) är så spännande nu, kommer bli 2 jobbiga veckor....
    Jag håller tummarna för er!
  • sunsed1

Sockerpian - det bli roligt att följas åt.
    Skulle du också göra en grav.test 16 dagar efter inseminationen? Det är ju rätt tidigt, men men...

Binaaa:
    Jag kände också lite mensvärk /molande värk efter inseminationen, men det kunde likväl vara ägglossning. För jag brukar känna den i vanliga fall också.

• sunsed1
    sockerpian skrev 2012-01-14 20:17:51 följande:
    ja just det, 16 dagar skulle jag vänta...är det tidigt menar du? brukar det inte vara typ 14 dagar från ägglossning till mensen?
    Nä, egentligen inte, men jag vill gärna leva på drömmen att allt har gått bra lite längre än 16 dagar.
  • sunsed1
    jenniekk skrev 2012-01-15 11:40:52 följande:

Hej tjejer!

JAg och min man gjorde vårt andra DI försök förra veckan. Första gången vi inseminerade hade jag mensvärk och ömma bröst mest hela tiden, den misslyckades dock. Denna gången känner jag mest lite molvärk som kommer och går. Kanske ville så mycket första gången att jag inbillade mig desto mer! Flört

Denna gången är jag mer realistisk och inställd på att misslyckas...

Vid ert inseminationstillfälle: Hade ägget redan släppt vid insem eller var på väg att släppa?

Håller tummarna för oss alla!! Glad

Hej! Detta var min första insemination. Jag fick positiv Äl-test vid 6 på fredagsmorgon och åkte ner och inseminerade mig kl 16 samma dag. Men jag är rädd att det var lite för tidigt, för jag kände av ägglossningen dagen efter, alltså i lördagskväll.

Och eftersom donator spermierna inte kan leva längre än 12 (?) timmar, tror jag - så då är det rätt kört för mig den här gången. Men än så hoppas jag.

(Fast jag har redan ställt in mig på att åka ner i februari igen. :- )
  • sunsed1
    LiveYourDreams skrev 2012-01-15 13:13:42 följande:
    Är helt förvirrad inför vilken dansk klinik man ska välja. Har kollat på gyb grönlund och gaia, cfc o stork. Men hur ska man kunna välja? Hur har ni tänkt?
    Jag har haft Storken i tankarna sedan 2008/09, och de var de enda jag kollade upp faktiskt. Men nu vet jag att det finns ett helt uppsjö av kliniker i Danmark i olika prisklasser att välja på. Jag tror storken ligger rätt högt i pris i jämförelse.
  • sunsed1

Sockerpian: Tack för de peppande orden- 24 timmar ger ju en viss chans.

Jag har gjort en äggledarspolning. Det liksom ingick i hela testpaketet. Jag skulle egentligen bara se med röntgen om allting ser bra ut, men fick reda på att så gör man inte nu längre. Så de gjorde komplett ultraljudsundersökning med äggledarspolning med kontrastvätska.

Det gjorde inte alls ont, utan kändes  bara som lite mensvärk, knappt det.

Jaha, ja, första arbetsdagen efter inseminationen och jag har sagt till mig själv att jag ska inte stressa. Ja, det gick inte så bra - super stressigt på morgonen, superstressigt och bråkig på gränsen till nervsammanbrott under dagen med företagsledningen och super jäktigt under kvällen då vi skulle på träning.

Jag tyckte mig nästan känna hur allt lossnade i mig och spolades bort. Ingen bra start på veckan.

Hoppas ni alla har haft det mycket bättre än jag denna härliga måndag.
    Lycka till tjejer Tungan ute

• sunsed1
    sockerpian skrev 2012-01-17 12:36:04 följande:
    ......

egentligen borde jag nog ta det lite lugnt, men det är svårt det också när man är en rastlös själSkrattande

Vi blir ju iallafall gravida snart, blir det inte nu så blir det garanterat under 2012Drömmer
    Det har jag bestämt....Flört
    det gillar jag - 2012 - vårt år!
  • sunsed1

Jenniekk och sockerpian

Jag gjorde min insemination 13/1 och ska ha BIM i slutet av nästa vecka. Jag tog lite paus från forumet i veckan. Det varit så mycket nu kring allt och så har jag känt hela veckan spänningar som när man har ägglossning, både i äggstockarna och tjejmagen, har haft vattniga flyttningar .

Idag har allt släppt och jag känt mig som vanligt förutom ikväll. Nu känns det igen som mensvärk. Hade varit retligt att få mens flera dagar tidigare när allt man vill är att inte få mens alls och få ett plus.

Jag håller tummarna för er!

• sunsed1
    kamikirimusi skrev 2012-01-20 16:17:15 följande:
    Yes, jag hade två fina äggblåsor på 10 & 11 mm, så på torsdag ska vi få göra vårt första försök!
    Om jag mot förmodan inte får positivt på Äl-testet på onsdag så ska jag få en ÄL-spruta. Allt såg jättebra ut så här långt och dessutom har mitt TSH gått ner till 1,6 vilket han var väldigt nöjd med. 
    Lycka till!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012