Vi som ska börja inseminera 2012
Längtan 30 skrev 2012-05-10 22:35:35 följande:
Ja d gick snabbt å lätt att hitta dit, vi tackar för all hjälp både jag å sambon!!
dessvärre fick han sitta i väntrummet eftersom d inte gick att ta sig upp m rullstolen för trappan. :-/ tyckte allt gick vääääldigt fort, fick lämna min adress, papprena om föräldra-/faderskap, å välja donator - gick mest på längd, ögonfärg å vikt - blev fundersam efteråt eftersom d stod blodgrupp å ja har ingen aning om hur mkt den spelar roll för resultatet (kan inte ens min egen..)?? Sen ner å vänta en stund medan han förberedde inför inseminationen. Fick göra ett VUL innan, som visade 2 stora ägg/äggblåsor (fick dock inte riktigt svar på om de släppt) å fin slemhinna på 9mm, han sa att risken att d blir tvillingar e ganska stor om d tar sig, när han sen inseminerade kändes d nästan som han inseminerade precis vid äggledarna, på båda sidor. Han ursäktade sig typ efteråt att han varit så pang-pang-pang-snabb....Hur har det varit när ni varit där?
Skönt att det gick smidigt!
Nej det förstår jag att han inte kunde ta sig upp, är ju en väldigt brant trappa. Fort ja, det brukar gå vääldigt fort! Jag brukar alltid känna mig väldigt stressad. Av med kläderna fort! Upp i stolen! Insemination! Ner från stolen! Och´sen ska man helst klä sig under halvminuten!
Det är löpande band på kliniken! Värre än vad jag varit med om här hemma! Blodgrupp är inget jag tänkt på, säger som du, kan inte ens min egen
. Ni som inseminerar i Sve kanske kan något om det? Är det viktigt med blodgrupp?
Jag har faktiskt inte känt så mycket vid just inseminationen. Har känt obehag innan katetern är på plats men inte när simmarna skjuts iväg...
Nu håller vi tummarna!