• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Längtan 30 skrev 2012-05-10 22:35:35 följande:
    Ja d gick snabbt å lätt att hitta dit, vi tackar för all hjälp både jag å sambon!! Hjärta dessvärre fick han sitta i väntrummet eftersom d inte gick att ta sig upp m rullstolen för trappan. :-/ tyckte allt gick vääääldigt fort, fick lämna min adress, papprena om föräldra-/faderskap, å välja donator - gick mest på längd, ögonfärg å vikt - blev fundersam efteråt eftersom d stod blodgrupp å ja har ingen aning om hur mkt den spelar roll för resultatet (kan inte ens min egen..)?? Sen ner å vänta en stund medan han förberedde inför inseminationen. Fick göra ett VUL innan, som visade 2 stora ägg/äggblåsor (fick dock inte riktigt svar på om de släppt) å fin slemhinna på 9mm, han sa att risken att d blir tvillingar e ganska stor om d tar sig, när han sen inseminerade kändes d nästan som han inseminerade precis vid äggledarna, på båda sidor. Han ursäktade sig typ efteråt att han varit så pang-pang-pang-snabb....Hur har det varit när ni varit där?

Skönt att det gick smidigt!

Nej det förstår jag att han inte kunde ta sig upp, är ju en väldigt brant trappa. Fort ja, det brukar gå vääldigt fort! Jag brukar alltid känna mig väldigt stressad. Av med kläderna fort! Upp i stolen! Insemination! Ner från stolen! Och´sen ska man helst klä sig under halvminuten! Glad Det är löpande band på kliniken! Värre än vad jag varit med om här hemma! Blodgrupp är inget jag tänkt på, säger som du, kan inte ens min egen. Ni som inseminerar i Sve kanske kan något om det? Är det viktigt med blodgrupp?

Jag har faktiskt inte känt så mycket vid just inseminationen. Har känt obehag innan katetern är på plats men inte när simmarna skjuts iväg...

Nu håller vi tummarna! {#emotions_dlg.flower}    
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-05-11 12:07:02 följande:
    Mensen kom inatt..... Bläää, värsta dagen på månaden!! Hittat en klinik i Riga som vi mailat ang ivf med öppen donator...

Hur går det för er andra som har testdag snart? Håller tummarna för er! 

HjärtaHjärtaHjärta Finns inga ord som kan trösta just nu...
  • jenniekk

Jag befinner mig just nu i "livrädd för att kissa och "behöva" titta på toapappret stadiet" . BIM på söndag. Hade molvärk i onsdags, ingen igår eller idag. Har dock huggit i tjejmagen vid några tillfällen idag. Vid de flesta inseminationerna har molvärken kommit några dagar innan mens...

Bara vänta och se... tortyr...  

• jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-05-11 17:30:52 följande:
    Binaa: stooor kram!!! Längtan: samma procedur med oss. Snabbt in o ut. Undrar också om ngn blivit gravid där..

Sara02 som fanns i tråden innan blev gravid vid 3:e DI där...
  • jenniekk

Har nu kommit lite lite rosa på pappret när jag kissar. Ingen speciell molvärk....

Så nu va väl detta försöket åt hel*vete också...   

• jenniekk
    MariaaG skrev 2012-05-12 22:00:51 följande:

När är din testdag? Det händer ju att man har lite småblödningar fast man är gravid. Hoppas att det inte är den riktiga mensen.
    Imorgon... Har inte kommit något mer men känns precis som innan mens i tjejmagen... Men tack för peppningen! Glad
  • jenniekk

Blöder klart rött blod nu...

Har gråtit konstant i 4h nu. Försöker samla ihop mig men vet inte hur... Min man står helt förlamad och försöker trösta så gått han kan. Klarar knappt se han i ögonen. Känner mig så misslyckad...

Det har gått ca 8år nu och har inte varit i närheten av ett plus (vad vi vet)...     

• jenniekk

Tack tjejer! Hjärta Känns lite bättre nu, slutat gråta för tillfället iaf...

MariaG: Försöker att låta mannen vara nära men är svårt då min första känsla är att stöta bort honom. Jag upplever att han inte är lika ledsen som mig, fast han säkerligen är det, även om han inte panikgråter som mig. Jag börjar ju få panik över hur vi ska kunna bli en familj...

Blir inga mer försök just nu. Måste samla kraft och ekonomi...     

• jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-14 00:02:47 följande:
    Helvete också, Jenniekk!

Hur har det gått för dig Sally?
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-05-14 09:56:28 följande:

Åt skogen för oss också. Tungt.

HjärtaHjärta  Ingen positivitet i denna tråden alls!! Förstår att det är tungt nu! Hur ska ni gå vidare nu?
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012