• jenniekk

Vi som ska börja inseminera 2012

Fröken Smilla skrev 2012-04-22 15:57:01 följande:
    Hoppas kroppen kommer på bättre tankar och gör det där testet positivt nu!

Jenniekk: håller tummarna för tidig ÄL!

För varje dag ser det mer och mer ut som att jag lägger inseminationerna på hyllan tills vidare. Tänk om jag äntligen träffat "den rätte"?! Tänk om jag slipper åka till Danmark igen...
    Helgen var underbar med honom, han är precis det jag letat efter. Jag tror jag är kär Och det är en fantastisk känsla! Vi sätter inga stämplar på något ännu, men det går i alldeles rätt riktning.

Att han kysser som en gud och har en massa sexiga tatueringar är rena pluspoäng

Vad härligt att vara nyförälskad! Njut!! Hoppas han är " den rätte" för dig... Hjärta
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-23 07:55:04 följande:
    Känner mig helt förvirrad. Min cykel har ju hitills tickat på som en klocka. Ältestet har alltid gett utslag på cykeldag 11 och vi har insem på cykeldag 12. Idag borde vi alltså varit påväg till danmark. Men har inte haft i närheten av positiva ältest? Började testa i lördags. Om testet blir pos i eftermiddag, kan man åka på onsdag då? Eller blir det för långt emellan? Kan inte åka imorgon nämligen :/ funderar också på om det kan vara så att denna månaden är en månad utan äl? Har hört att någon gång då o då så har man en cykel utan..
    Att tiden för ÄL ändrar sig är inget konstigt enligt min gyn. Av de månader jag testat med ÄL test i rad (6mån) har 1 cykel avvikit med ÄL tidigare än de andra.

Svårt att säga om det blir försent. Men sa inte du att du verkar få ägglossning sent efter positivt test? När vi har fått pos på "fel" dag så har vi chansat och inseminerat uppemot 40h efter pos test och ägget hade då precis släppt. 

Man brukar väl säga att en fertil kvinna har ca 10 ägglossningar/år?      
  • jenniekk
    Binaaa skrev 2012-04-23 00:45:47 följande:
    Jag måste bara fråga! De här sega ägglossningsflytningarna, när får ni dom? Skäms Jag läste att man var som mest fertil när man har de flytningarna men jag får de alltid ganska exakt 1 vecka innan ältestet visar glad gubbe. konstigt. det borde ju vara i samband med äl då tycker man. Obestämd

Jag brukar få flytningarna någon dag innan positivt äl test. 

Det är lätt att sitta och överanalyser allt, Jag gör det! Cool Men jag tror inte att du behöver oroa dig...  
  • jenniekk
    Frankie86 skrev 2012-04-23 10:21:44 följande:

Jag får alltid hala ägglossningsflytningar några dagar innan utslag på ältest.
    Det är väl kroppens sätt att förbereda sig på att ta emot spermierna.

Spermierna kan ju ta lite tid på sig upp till livmodern, så det kan ju vara bra att vara aktiva några dagar innan äl.
    Men vid insemination så spelar ju inte dessa flytningar så jätte stor roll egentligen, mer än ett tecken på att kroppen är i gång!

Jag fick en tid hos gyn i dag. ska be dom kolla och eventuell ta några prover.
    Det svider och kliar sen ett par dagar tillbaka, tror det är pga de tjocka flytningarna. har testat receptbelagt svampmedel men det funkar inte. Så i eftermiddag ska jag gå dit. Hoppas dom kan göra ett vul o se om mens är på g eller om jag ens haft nån äl.

Jobbigt att inte mensen kommer igång (om man ändå inte är gravid). Hoppas det går bra hos gyn idag!
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-23 11:07:54 följande:
    Jenniekk: har fått pos utslag båda ggrna vid 14 o insem dagen efter vid 11 så de har varit 21 timmar senare ungefär o ingen gång har ägget släppt. Så blir de pos ikväll siktar vi på tidig onsdag. :) hoppas iaf att jag ite missat den :)

Ibland får man chansa lite! Har ju inget att förlora (förutom pengar Flört) Så resonerar vi som antagligen vid hemmaförsök inte har någon chans!

Håller tummarna nu! Glad  
  • jenniekk
    Frankie86 skrev 2012-04-23 16:10:57 följande:
    Hej.

Nu har jag varit hos Gyn. Ingen svamp invändigt men rodnad utvändigt. Jag skulle köpa nån daktacort och smörja med.
    Sen gjorde hon ett vul och kunde konstatera pco!!!!! vilket jävla nedslag!!!!!

Hon tyckte vi skulle testa insemination igen men via fertilitetscentrum på sophiahemmet. Eftersom att det inte funkat med pergotime stimulering så tyckte hon att det krävdes sprutor!!

Jag har ju nästan gett upp och vill testa IVF, men det tyckte hon var för tidigt.

Eftersom att vi redan har ett barn som trodde hon att det skulle funka igen med hjälp.

Så nu ska jag äta provera i 10 dagar för att få mens. om den kommer efter nån dag så ska jag sluta äta dom.

Så nu ska jag åka till NYC och bara njuta!! dricka vin och drinkar. För sen när vi kommer hem igen, då ska det göras barn!! :)

Kram på er!                
    Hur kunde hon konstatera PCO? Har detta aldrig kommit upp tidigare menar du?
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-04-23 17:22:51 följande:
    Hej! Fint att bli ihågkommen Hjärta Jag har försökt läsa ikapp lite. Här i tråden händer det grejer minsann. För oss är det lite långsamt, väntar på ÄL så att vi kan försöka igen. Är inne i en period av mycket avundsjuka och misströstan, muller muller! Men det kommer nog kännas bättre bara vi får försöka och hoppas lite igen.

Klart vi kommer ihåg dig! Glad Jag väntar också på ÄL och nästa försök. Känner mig dock inte glad, bara änslig. Då detta blir vårt 5:e försök... Känns som chanserna att lyckas minskar ju fler försök vi gör... Låter konstigt kanske. Obestämd

Kommer ni göra något annorlunda denna insemination?T.ex. tiden för insem etc.?  
  • jenniekk
    Sally Cinnamon skrev 2012-04-24 09:54:54 följande:
    Ja, det är konstigt. Egentligen borde det ju kännas som större sannolikhet att man lyckas, men samtidigt så misströstar man ju mer och mer för varje gång. Att det här liksom inte HELLER fungerar. Hoppas hoppas det går vägen för både dig och mig nästa gång.

Om det stämmer med tiden (framförallt jobbet) så vill jag gärna göra en dubbel nästa gång. I annat fall sa de på StorkKliniken att det nog är värt att göra nästa insemination lite senare än vi gjorde de första två. Mitt test har slagit om på morgonen och vi har inseminerat samma dag sent på em. men kanske att vi kör på dagen därpå istället.  Ska ni ändra något?

Vi har inseminerat både innan ägget släppt och efter det släppt men hoppas nu kunna göra en dubbelinsemination, om dagarna passar vill säga. Vi har inseminerat 1-2 dagar efter positivt test beroende när på dagen det slagit om.

Vi behöver lite tur nu allihop! Glad 
  • jenniekk
    LiveYourDreams skrev 2012-04-24 10:00:10 följande:
    Här verkar det inte lossa något ägg denna månaden, snopet! Skall testa i em o imorgon med, men det ser inte positivt ut. Kommer den inte nu blir det ett uppehåll för oss, praktiskt funkar det inte framöver, ägglossningen väntas till när vi har semester/ när kliniken är stängd. Suck.

Förhoppningsvis kommer ÄL bara senare än vad ni trott så ni slipper uppehåll! Det är ju så jobbigt att vänta...
  • jenniekk
    Längtan 30 skrev 2012-04-24 10:00:33 följande:
    ja håller tummarna att ni får ett fint plus efter nästa insemination, när e d dax för ÄL?

sj e ja lite orolig att mensen dyker upp imorrn lr på torsda eftersom d inte kommer funka m VUL före vår första tur till gyn grönlund, så kommer den inte jättetidigt (idag) så får den inte komma förrän på fredag

tänkte höra m er som redan varit på gyn grönlund hur ni gjorde m resan dit, ställde ni bilen i helsingborg å gick från färjan när ni kommit över till helsingör?  

Om det blir som de flesta cykler så blir det till helgen, har jag tur så blir det någon dag tidigare.

Absolut smidigast är att ställa bilen i Hbg, Knutpunkten. Sen är det bara 5 min promenad framme i Helsingör till kliniken.   
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012