Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-10-23 13:31:35 följande:
    Sally: informerar de inte ordentligt!? Förstår att det känns som ni slösat bort ett försök då ivf känns som en större chans att lyckas. Kram

Nä, jag har ju i alla fall lyckats missförstå det här i två år... Har frågat flera ggr och fått min version bekräftad. Trodde jag. Men har tyvärr inget skriftligt så jag kan inte bevisa nåt.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-10-23 14:12:03 följande:
    Har precis varit hos distansstimulerings gyn inför ivfen. Fick bekräftat det jag trott länge; har endometrios. Om någon bara hade tagit mig på allvar innan, hade vi aldrig inseminerat utan gått direkt på ivf. E lätt besviken nu..

Besvikelsernas dag verkar det som. Kram!
  • Sally Cinnamon
    TyraPaloma skrev 2012-10-23 16:58:22 följande:
    Sally, skulle det bli med donerade spermier då också? IVf alltså?

Ja precis.
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-11-12 19:09:14 följande:
    Känns som att det behövs en liten uppdatering i tråden... Hur går det för er alla tjejer? Tänker särskilt på SallyCinnamon och Liveyourdreams!
    Hej finingar, har dragit mig undan lite för jag mår inte så bra. Vi väntar på ivf men det kommer dröja så allt känns så himla jobbigt just nu. Vi har sån otur när det kommer till barnagörandet, svårt att hantera. Så jag är ledsen. Kram, hoppas på er nu, dig med alltså Liveyourdreams <3
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-11-13 18:03:24 följande:
    Sally: (jäkla iPhone) ... Förstår att väntan är jobbig! Hur känner din man om allt? Har ni samma känslor? Vet ni hur lång väntan på ivf blir? Det här med "otur" tycker jag är jobbigt! Är det så att man bara "haft otur" eller finns det "fel" som ännu inte upptäckts...? Vi kommer väl märka det framöver... Jag är glad att vi nu ska höra ett stimulerat försök... Hoppas att det räcker... KRAM
    Han har alltid hållit modet uppe men nu märker jag att han också börjar bli nervös för att det inte ska funka. Men han är inte lika dramatisk som jag.
    Håller med om oturen, skulle nästan önska att de kunde hitta ett fel (som går att åtgärda då) på mig istället för att det bara ska vara otur varje gång. Nåt måste det ju nästa vara, eller? Kan man ha sån himla otur verkligen?
    Hoppas det går bra för er imorgon. Kram. 
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-11-17 20:21:22 följande:
    Jenniekk: jag tror det blir perfekt :) jotack, är svullen som en ballong men hade många fina äggisar. Ska på koll på tisdag o sen förhoppningsvis plocka äggen i slutet av veckan :)
    Lycka till fina du!
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 13:03:43 följande:
    Det gick jättebra! Över förväntan. Trodde det skulle bli ungefär 5 ägg men det var 8 så vi e jätteglada! Hoppas bara nu att flera av dem vill befruktas :)

Ja kom igen nu då äggen! Ska det in igen på lördag eller när blir det? Kram.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-11-24 07:13:40 följande:
    Här e det goda nyheter på embryofronten. Fick precis samtal från kliniken. Alla de sju befruktade har delat sig. Just nu är det två 4celliga som ser finast ut så dem får vi med störta sannolilhet tillbaka imon :)

Underbart med lite goda nyheter äntligen! Så ni får två då alltså?
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-11-25 13:19:17 följande:
    Nu är jag ruvare till två perfekta tre dagars odlade 8 celliga embryon :) tyvärr var resterande fem ägg för dåliga för att frysas, men nu glädjs vi åt de små perfekta gullen :)

<3
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012