Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

Fantastiskt att skriva från mobilen men jag hoppas du fattar vad jag menar tempen går upp vid ägglossning ca 0,5 sen ligger den högt tills mensen kommer igen så du hade inte ägglossning igår om tempen gick ned igen om man ska se till tempen.

• drömmaromsmått

Börjar känna den där typiska rädslan för förtidig ägglossning och jag har inga test hemma, får en sån här period varje gång och varje gång sitter äggen kvar vid vulet.

• drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2012-05-13 13:06:11 följande:
    Blöder klart rött blod nu...

Har gråtit konstant i 4h nu. Försöker samla ihop mig men vet inte hur... Min man står helt förlamad och försöker trösta så gått han kan. Klarar knappt se han i ögonen. Känner mig så misslyckad...

Det har gått ca 8år nu och har inte varit i närheten av ett plus (vad vi vet)...     

Vet hur det känns.. Det är förjävligt =(
    Kram på dig. 
  • drömmaromsmått

Var på vul nu,slemhinnan hade tunnats ut till ynka 4,6mm, förra gången hade jag 10mm vid samma cykeldag. Äggen var också små.. många men små, får se vad de säger på kliniken, känns skit!

• drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2012-05-14 11:53:40 följande:
    Vilken cykeldag är du på? Förstår att det känns skit nu, hoppas kliniken kan komma på någon lösning...

Cd 11, slemhinnan,låg på 6,5mm på cd 5 så den har brutits ned istället för att byggas upp. Största ägget var 17,8 nästen 16,4 och resten runt 13-14mm. Förra gången låg största på närmare 20 och slemhinnan på 10,5mm.
  • drömmaromsmått

Pergo kan ha den effekten, fasen känner mig as stressad nu, nytt vul på onsdag och förhoppningsvis resa med tors-fre måste hinna hem till lördag då vi har bröllopsdag.

• drömmaromsmått
    litenochsmart skrev 2012-05-14 16:01:40 följande:
    Jag är i dagarna ensam på väg ned till cfc för insemination. Är det någon annan som också är påväg ned snart och kämpar med rädsla/förhoppningar. Är 39 år fyllda.

Jag hoppas på att få infinna mig på cfc under fredagen :)
  • drömmaromsmått

Drömmaromsmått: 25år, make med dåliga spermier. Försökte få barn mellan 2005-2010 efter två ivfer och sedan fyra donatorinseminationer blev vår dotter till och föddes i oktober 2010.
    Nu genomgår vi syskonförsök, förhoppningsvis blir vår fjärde donatorinsemination nu i mitten på maj.  

Längtan 30: 31år, har precis gjort första DI-försöket på Gyn Grönlund 10/5. Min sambo är förlamad fr midjan, fick veta förra sommaren att han inte producerar några spermier, varför vet läkarna inte riktigt men efter återbesöket på SU i jan bestämde vi oss för att försöka i Danmark under resten av väntetiden men valde att inte börja försöka förrän nu i maj. BIM 24/5 (26/5 enligt P Tracker)

MariaaG: 33 år, försökt i 5 år, make med inga/dåliga spermier. Har gjort 3 IVF. 2 inseminationer med donator på Storkkliniken utan resultat. Nu 3:e insem, BIM 24:e maj

• drömmaromsmått

jag sitter mest och rullar tummarna nu, började testa med ägglossningstester för säkerhetsskull häromdagen och de vart rätt starka.. nu börjar de bli svagare igen, det går liksom inte ihop med gårdagsundersökning.

Jag känner mig lite orolig för att läkaren igår såg fel vid vulet, redan när jag låg där kände jag inte något större förtroende för honom, hela mätningen kändes haffsig och inte alls noggrann, det störde mig lite eftersom han inte ens mätte alla folliklar han "uppskattade" dem med blicken typ "här är en på 14mm och de där två ser lika stora ut" dvs han mätte någon och sedan kollade han bara snabbt på de andra, nä det kändes inte bra.

Hoppas att han ändå fick det rätt trots att han inte var så noggrann.. får veta imorgon kl 8,30 hur det ser ut.   

• drömmaromsmått

På CFC börjar de smått med hormoner efter ett visst antal försök, jag har egen ägglossning och fick börja efter tredje omgången, blev gravid på första kuren på pergo, nu för syskonförsöket har jag fått ta pergo från start.

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012