Inlägg från: drömmaromsmått |Visa alla inlägg
  • drömmaromsmått

Vi som ska börja inseminera 2012

Jag skulle ta sprutan och inseminera på måndagen dom danska läkaren säger, mina förpliktar här varit runt 17-22mm när jag tagit ovitrellen folliklarna brukar brista när de uppnått ca 23mm eller över det.. mina har ofta suttit kvar vid inseminationen.

• drömmaromsmått

En follikel växer 1-2mm/dygn normalt och ovitrelle ger även en lite extra knuff, när jag blev gravid med Embla var insemination ca 46 timmar efter sprutan, denna gången runt 40 och flikarna var fortfarande kvar, alla folliklar släpper ju vid olika storlekar så det är svårt att säga men mina hår alltid varit kvar vid inseminationen dock tror jag inte det spelar någon större roll om den spricker lite tidigare eftersom själva ägget ändå lever ca 24 timmar då möts spermierna och ägget tidigare vilket borde vara positivt i och med att frysta spermier inte har lika lång levnadstid som färska men jag skulle tro att ditt ägg släpper strax efter inseminationen.. när man gör ivf sker äggplocket oftast runt 36timmar efter sprutan så jag skulle säga att man inte behöver oroa sig för mycket över tidig ägglossning eftersom det är väldigt ovanligt att äggen är borta när man kommer till plocket :)

• drömmaromsmått

Jodå det knallar på här, idag gick jag in i vecka 29 och har dryga 70% avverkat, börjar bli lite småtungt nu men jag kräks inte hela tiden längre åtminstone :)

• drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2012-11-18 09:47:20 följande:
    Tog ett ägglossningstest nu som inte va positivt, ska ju insemineras om ca 24 h!? Nu mår jag ännu sämre, denna oron..... :/

Du kan inte lita på ägglossningstester efter att du har tagit ovitrelle, varken den eller grav-tester så strunt i dem, som Liveyourdreams ovitrellen kommer pusha på follikeln så den mognar och brister sen handlar det om tajmingen, mina har inte släppt innan inseminationen och jag har blivit gravid minst två gånger ( den eventuellt tredje gången fick jag pos 10 dagar efter ovitrellen och någon dag till för att sen få mens så det kan ha varit ett mf)
  • drömmaromsmått
    stegen skrev 2012-11-22 12:18:21 följande:

Låter som ett bra pris! Hämtar man då journalutskrifter från Sverige? Känns onödigt att göra om alla prover.
    ja man beställer ut alla journaler och är proverna redan tagna i sverige så behövs de inte tas om i danmark.
  • drömmaromsmått
    LiveYourDreams skrev 2012-11-22 12:50:01 följande:
    Nu kära vänner är äggen plockade! :)

Härligt hur gick det?
    Håller tummarna för att det blir bra befruktning på dem =) 
  • drömmaromsmått
    regnbågsbaby skrev 2012-11-22 15:42:59 följande:
    Oj 5700 är mycket billigare än de 8500 vi betalar för DI

Oj är det så dyrt i sverige?? vi betalar mellan 3-4000 i danmark med anonym donator då.
  • drömmaromsmått
    LiveYourDreams skrev 2012-12-03 04:19:32 följande:
    Ååh guuuue ja skakar.. Fick precis gravid 1-2. E i chock!!!!

Kunde december börja bättre än så här?? Massa grattis!! Gud så glad jag blir :)
  • drömmaromsmått

Vi fick en liten kille i februari, hela 6månader sedan.. tiden går alldels för fort, idag stod han och gungade mot skötbordet = morsan från gråa hår.. som att storsyrrans eskapader inte räcker till ;)

• drömmaromsmått

Hoppas allt är bra med er andra, jag själv är gravid i v6 igen.. snacka om en total chock!

Min mens började tidigare denna månad, eller ja det blev fyra dagars spottings ett par dagar tidigt och sedan försvann det igen så jag tog mot bättre vetande ett ägglossningstest som blev positivt, skitdumt eftersom jag vet att det kan visa pos för mens, äl och grav.. tog ett till dagen efter.. pos det med så jag åkte på apoteket och vart så chockad att jag inte ens kunde minnas efteråt om jag matat ungarna.. ha ha.. men ja vi har lyckats hemma mot alla odds så nu hoppas vi på att det blir en trea i juli =)

Ska försöka få mig ett vul om några veckor och se så allt är bra =)   

• drömmaromsmått
    jenniekk skrev 2013-11-06 19:37:01 följande:
    Wow drömmaromsmått! Vilket mirakel! Det man inte tror kan ske kan ske! :D

precis, och vi som var "klara" rent spontant kändes det för tidigt, Odin blev 9månader igår och jag har sett fram emot att komma igång och jobba heltid framöver eftersom jag blev sjukskriven i typ v 7-8 sist men "vinner man på lotto" så är det bara att fånle och vara nöjdare än nöjdast (och skitnojjig över att något ska gå fel)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012