Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

vårturnu skrev 2012-07-19 17:39:12 följande:
    Vi skickade in "ansökan om ersättning för vård i annat land" t försäkringskassan då vi åkte t danmark och gjorde försökmedan vi väntade och väntade i Sverige. Idag efter att jag tidigare skickat in blanketter och en komplettering skulle de ha ännu fler papper så då ringde jag upp och fick till svar att har man anonym donator så fick man ingen ersättning. Synd att de inte kunde berätta det tidigare innan jag fixade med alla papper... suck svenska myndigheter alltså...  Det fanns ju inget alternativ där för oss än att inte använda anonym donator, som är emot svensk lagstiftning, så då fick man ingen ersättning. Möjlighet att överklaga beslutet sen fanns visserligen men vet inte om det är lönt, ngn som vet??  

Ok, jag visste inte att det var så. Vi har nämligen öppen donator i DK också. Det är dyrare men då kan man ju verkligen säga att det lönar sig. Förutsatt att man själv är ok med att ha en icke-anonym.
  • Sally Cinnamon
    dreamz01 skrev 2012-07-20 11:38:36 följande:
    Tiden gar som tur ar snabbt och nu gar jag och vantar pa glad gubbe pa agglossningstestet. Vi ska aka till frankrike i helgen ich relaxa lite..ska bli skont! Tyvarr sa blur det ingen insemination for oss i juli-augusti utan vi far vanta tills september. Kanns valdigt langt tills dess. Nasta vecka ska vi pa ett forsta mota pa en privat klinik. Vi funderar pa att gora en ivf privat..men det ar sa hemskt dyrt har i italien. Minst 4000 euro och da ar inte medicineringrn inkluderat! Men jag antar att min langtan efter en liten bebis inte har ett pris. Och vem vet, lite franskt vin kanske gor susen for sambons trotta simmare! Hur gar det for er andra?

Börjar ÄLtesta igen i början av nästa vecka. Så nytt försök är på gång. Den här gången måste det funka för nu orkar jag inte mer!

Hoppas du får en riktigt vilsam och härlig semester.
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-07-21 20:56:41 följande:
    Är VÄLDIGT RÄDD för att misslyckas igen... Försök 6...   

Förstår precis. Känner samma inför vårt försök #5. Skräcken att det kanske aldrig kommer att hända. Kram. (Nu jävlar!)
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-07-22 10:30:50 följande:
    Sally: spännande med äl väntan :) när räknar ni med att kunna åka?

Har haft lite hackig cykel sen vi började med insem. så det är svårt att säga. Börjar testa tidigt så vi inte missar!

Vi byter donator varje gång. Har inga känslomässiga band till dem, jag vill bara ha en som liknar min man och som har bra simmare.
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-07-22 12:22:42 följande:
    Finns inget mer att göra än att försöka igen...  Gör ni vul inför insem så ni vet att förhållandena ser bra ut? (har säkert ställt frågan 100 gånger men glömt... )

Nej, på Stork gör de inte det. Men jag har gjort spolning och blivit utredd här i Sverige och har inga direkta hinder alls att bli gravid. Har nog haft otur bara.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-07-29 18:17:36 följande:
    Någon som testat bisolvonmetoden? Fungerar på o testa denna cykel..

Har inte testat, men är det inte så att det ska göra ditt slem tunnare så att spermierna lättare kan simma in i livmodern? Då borde det ju vara onödigt vid insemination eftersom man lägger in spermierna direkt i livmodern, eller tänker jag tokigt?

Själv testade jag rosenrot en gång men det gjorde min cykel helt uppochner så jag håller mig naturlig nu.

Gjorde femte försöket häromdagen, så nu väntar vi spänt. Kram på er alla kämpare!
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-07-30 13:21:41 följande:
    Sally: jo precis, i mott fall funderade jag mer på det utifrån att jag typ aldrig får "älsekretet" alla pratar om :) ååååh vad spännande! Håller alla mina tummar för att ni ska få ett fint pluss! :)

Vad som helst som man tror på och som inte är direkt skadligt kan kanske vara värt att prova. Jag slutade helt med koffein och alkohol under sommaren (kul, verkligen!) så jag hoppas på det. Men det känns just nu som om det aldrig kommer hända för oss. Men vi får se. Säkert som amen i kyrkan lär jag ju hetsa upp mig inför testdagen ändå :)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012