Inlägg från: SophiaSundgren |Visa alla inlägg
  • SophiaSundgren

Vi som väntar smått i September 2012

Jag tog epidral med min dotter för fyra år sen. Bästa jag någonsin gjort. Lustgasen va otroligt jobbig för mig, men funkar säkert jätte bra för andra. :) behöver jag även denna gången ta det så gör jag det med glädje. :)

• SophiaSundgren

Idag va jag på könsultraljud. En liten kille är det som ligger därinne, jag är så otroligt lycklig. Har en dotter sen tidigare och nu får vi en liten lillebror. Vi är otroligt glada och tacksamma hela familjen. Han mådde väldigt bra därinne, bra med fostervatten och allt annat va fint. Underbart att få se lillen igen. Åhhhhh, JAG SKA VERKLIGEN FÅ EN LITEN SON, SOM JAG LÄNGTAR TILL SEPTEMBER NU. Kramar till er alla.

• SophiaSundgren

Godmorgon allihopa. Imorse fick jag ett sms om att mina bästa vän är påväg in till förlossningen för att föda sitt första barn. Är så spänd, tyvärr så åker jag iväg till landet idag och kommer inte ha möjlighet att hälsa på henne förens i slutet av nästa vecka. Men lika bra det kanske så att dem får bo in sig lite med lille Charlie som han ska heta. Lyckost henne som BARA behövde gå över en dag efter BF medans jag själv gick över 11 dagar efter BF. Hoppas på tidigare med denna lillkille. :) ville bara skriva av mig lite. Trevlig helg till er alla. Kram

• SophiaSundgren

Jag tar emot besök på bb. Gjorde de med min dotter också. Familjen och en kompis kom upp. Mår jag lika bra denna gång så blir det så igen. Men det är bara min dotter som är barn som får komma på besök.

• SophiaSundgren

Alkohol och graviditet hör absolut inte ihop. Fyfan säger jag bara, skulle bli galen om min syster utsatte ett ofött barn för den misshandeln. Jag har pratat med en sköterska på förlossningen tidigare då min tjejkompis hade fött precis. Min vän frågade få hur det är med amning och något glas vin. Om hon borde pumpa ut osv. Barnmorskan sa då att dricker du två tre glas så SKA du amma, det är en sådan liten mängd alkohol som kommer ut i bröstmjölken så dem har inte ens kunnat mäta den delen. Men om du har tänkt att dricka dig "berusad" så ska du ju inte ens sova bredvid ditt barn. Men vem vill dricka massor när man precis fått barn? Allt man vill är ju att vara med dem. Sen att jag kommer unna mig ett glas någon gång det är självklart men inte i den mån att jag inte kan amma.

Till något annat, min sömn!!! Somnade vid halv elva, nu har jag legat vaken sen två, TRE jädra timmar. Har försökt somna om flera ggr men det går inte, känner mig väldigt pigg. Tack och lov har jag semester den här veckan och är ute på landet med min dotter och morföräldrarna men lite sömn skulle inte skada. Nej ska mysa ner mig bredvid min prinsessa som ligger här och andas mot mig och drömmer massa drömmar.

Långt inlägg, sorry. Hoppas ni alla får en fin måndag.

• SophiaSundgren

Jag fick ryggmärgsbedövning med min dotter och det funkade galant. Stängde av värkarna i hela magen, toppen skönt och jag fick vila en och en halv timme innan det va dags att krysta ut min kära skatt. Hade inga problem efter förlossningen heller. Hinner jag ta det denna gången så gör jag det. Tog nämligen bara fyra timmar med min dotter, första barnet. Vattnet gick kvart i sex på morgonen och klockan tio va hon ute. :) hoppas på en lika lätt och skön förlossning denna gången. Stämmer det att andra barnet ALLTID kommer snabbare? Både min BM och en BM på SÖS i Stockholm har nämligen sagt det till mig. Någon som vet?

• SophiaSundgren

Sophia från Stockholm 25 år, väntar andra barnet som är en pojke har en flicka som heter Linnea och är fyra år. Mitt och pappans andra barn tillsammans och dem ända vi har.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012