Inlägg från: SophiaSundgren |Visa alla inlägg
  • SophiaSundgren

Vi som väntar smått i September 2012

Flax - jag känner precis som du, är en väldigt smal tjej som väntar mitt andra barn, med min dotter gick jag upp allt som allt 8 kilo, ALLT rann av efter förlossningen, denna gången vet jag ej hur mycket jag gått upp, ska till barnmorskan nästa vecka och hoppas verkligen på flera kilon, men tvivlar på de. Jag känner lite avund mot dem som går upp 15 kilo eller något sånt, jag kanske aldrig får det. Men alla är vi olika som sagt.

• SophiaSundgren

Superbia - det kan jag absolut förstå, min kropp skulle nog aldrig klara av att gå upp 27 kg men personligen så önskar jag att det inte bara satte sig på mage och bröst som det gjorde när jag va gravid med min dotter och som det ser ut som en så länge att det kommer göra denna gången också. Det får gärna sprida ut sig över hela kroppen, lår, armar, ansikte. Ja överallt som sagt. Men alla är vi olika.

• SophiaSundgren

Rumpelstiltskin - du är så välkommen hit så. Hur har det varit med dina tidigare barn? Bf datum menar jag då? Tidigare eller efter bf? Kul att vi börjar bli så många här. :)

• SophiaSundgren

Jag hoppas på amning i minst ett halvår, med min dotter kunde jag bara amma i två månader innan mjölken tyvärr sinade. Men det blir som det blir helt enkelt. :)

• SophiaSundgren

Ultraljudet klockan 11 gick super bra, glad liten prick därinne som sparkade på och slog för fullt mot apparaten som fördes över magen. Bf den 23/9 istället för 25/9. Så skönt att se den lilla. Trevlig helt på er.

• SophiaSundgren

Idag ska jag få höra hjärtljuden för första gången i denna graviditet, som jag längtar. Fast hade hellre gjort ett ultraljud igen. :) en gång i veckan skulle vara det optimala. ;)

• SophiaSundgren

Ligger i sängen just nu och tittar på magen när bebis ligger och vänder sig där inne, trycker upp en arm ibland, ett ben åh va underbart det är!!!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012