Edds: Vad skönt att allt såg bra ut!
Alltså, det här med preventivmedel är något jag inte alls tänkt på. Herregud, nu gav ni mig lite ångest! haha.
Jag har inte använt något preventivmedel sedan jag tog ut min P-stav när jag var 16. Blev gravid någon månad innan jag fyllde 18. Efter att Irma föddes så tänkte vi att det fick bli syskon när det ville. Ammade Irma i 1 år och 8 månader, och sedan tog det ytterligare ett år och några månader tills jag blev gravid igen. Och efter tvillingarna så har vi ju försökt att få barn hela tiden.
Nu vill jag helst inte ha fler barn efter detta, i alla fall inte än på ett tag. Jag vill bara få vara lycklig ett tag som när Irma var nyfödd och vill inte att något nytt ska hända som ställer till det för en igen. Och då kanske man måste skydda sig på något sätt också! heh..
Jag har bara varit höggravid på vintern förut, så det ska bli en ny erfarenhet att vara det på sommaren! Men jag känner att jag har väldigt mycket mer energi nu än föregående gånger. Så jag tror nog att solen gör sitt för välmåendet. Och som sagt, det känns ju kanonbra att man har några månader på sig innan nästa sommar och badsäsong att fixa till kroppen lite!