• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

Jag går ju in i vecka 12 alltså 11+1 och det är så min bm räknar. Hur räknar era bm?

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    Alicias skrev 2012-02-17 19:18:42 följande:
    Usch, jag lider med alla er som spyr hela tiden. Kämpa på! Hur gör ni när ni åker till/från jobbet och på jobbet osv? Har ni kräkts ute bland folk också? 

Jag äter tabletter som gör att jag inte spyr men på kvällen kommer attackerana. Blä.
  • Lemis
    Smurfan87 skrev 2012-02-17 20:24:36 följande:
    Min lilla bebis blev till den 12 dec kl 11.20 då vi inseminerades i Linköping :) tyckte det var en kul grej att skriva upp :P

Perfekt ju. Tänk att den tog sig också. Kul.!
  • Lemis
    MiaMy skrev 2012-02-18 19:41:23 följande:
    Okej bra att veta feelings, tack! Glad

Någon mer som har haft svindel? Jag har känt mig yr på morgnarna i några dagar nu. Idag blev det så även på eftermiddagen. Usch känns läskigt. Måste sätta mig och allra helst lägga mig ner när detta händer. Kan ha nåt med blodtrycket eller blodsockret att ha, vet ej... Blä. Detta är för övrigt mitt enda tydliga graviditetssymptom jag har kvar... Om det nu är ett sådant.

jag känner också av detta, otäckt. Men genom några lugna andetag så hittar jag tillbaka till mitt lugn igen.
    just nu har jag åkt på en dunder förkylning.  
  • Lemis
    Tessi1983 skrev 2012-02-19 08:14:09 följande:
    God morgon! I vilken vecka berättade ni / ska berätta för era närmaste? Jag är jätte nervös inför att ta det med en av mina bästa vänner. Hon har längtat efter barn och försökt snart ett år utan resultat. Jag har inte ens berättat för henne att jag slutade med mina piller i slutet på november! Dels för att jag inte velat stressa upp henne samt att jag trodde att de skulle ta mycket längre tid innan jag blev gravid. Känns super jobbigt vet inte om hon blir ledsen eller glad . Vi har alltid planerat att hon ska få barn först eftersom hon är så barnkär. jag där emot har inte haft småbarn i närheten av mig så jag har aldrig riktit längtat. Ingen tror att jag är gravid kommer nog komma som en chock! ojoj vilket grubbel, får ångest av detta

Bara berätta jag tillhör den kategorin som försökt och velat ha barn sen fick vi utomkvedshavandeskap. Jag är så glad att mina vänner som blev gravida valde att berätta för mig ändå. Jag blev aldrig ledsen. Möjligtvis avundsjuk men eftersom jag har ett barn innan och mina vänner inga så kändes det så bra att de skulle få uppleva det jag fått. Men i iallafall äkta vänner blir inte arga, bara glada. Tro dock att jag skulle bli besviken m jag fick höra att de var gravida på annat håll. lycka till!
  • Lemis

Jag har också 200 dagar kvar till bf.

• Lemis
    Alicias skrev 2012-02-20 00:33:22 följande:
    En tanke som slog  mig idag är  - hur ska man bädda vagnen? Vi kommer ju få barn i September, man vet ju aldrig hur vädret är men hur kommer ni göra? Ska ni bädda med kudde och täcke? Känner mig lite lost kring sånna här saker. Hur gör man? hehe

Ja det där är svårt. Men jag har det mesta redan hemma sen min son. Se till att ha det mesta så du kan pröva dig fram. Hur har det gått för er som berättat för familjer och andra för vänner att ni väntar barn?
  • Lemis

Någon som fått snitt här inne innan? Jag är lite orolig hur det kommer att kännas när man växer? Jag tycker redan nu att det liksom kan dra och stickas ibland. Jag hoppas så innerligt att jag slipper snitt igen.

• Lemis
    marla333 skrev 2012-02-19 18:13:13 följande:
    har ett par mammabyxor som är ganska lika, men vill helst att det ska gå ett tag till innan det märks på jobbet, men redan nu är det svårt... förra gången var det många som inte ens märkte att jag var gravid tills månad 8... men nu så blir det nog en stor mage... 

Vad jobbar du med om du vill berätta?
  • Lemis
    Tessi1983 skrev 2012-02-21 16:28:18 följande:
    Jag har inskrivning den 29/2 jag känner mig inte heller speciellt gravid peppar peppar!!

På vilket sätt känner du dig inte gravid? Inga symtomer eller bara känslan?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012