Vi som väntar smått i September 2012
Hoppas absolut på kejsarsnitt den här gången också. Vet inte vad jag gör om dom börjar försöka övertala mig till vaginalfödsel.
Nån som vet hur lång leveranstid det är på barnvagnar ungefär? Vi funderar på när vi ska beställa för att få hem den i tid. Ska ha en Brio Go, så det är ingen vagn som ska beställas utomlands ifrån eller så, men vet att det ibland kan ta tid ändå. Kommer att beställa av de vagnar som är i säsongens färger och dom finns ju inte alltid i butiken.
Angående att bädda vagnen:
Jag kommer ha en fårskinnsfäll i botten om det behövs i början. Ska ha i början av september och då kanske det fortfarande är rätt varmt. Sen har jag köpt en tunnare overall och en filt. När det blir kallare sen är det bara att lägga på mer/klä på mer, tills det blir så kallt att åkpåsen åker fram
Angående snitt;
Jag är snittad sen innan och hoppas absolut på att bli det igen. Känner inget i mitt snitt än men det kommer nog. Man ser en tydligt kant där iallafall. Oroar mig mer att det ska bli konstigt efter nästa förlossning, att ärret ska bli krokigt och uttöjt och fult. Dom måste väl ta bort nån cm på varje sida och göra ett nytt snittärr?
Idag är jag inne i v11!! Vilken lycka! Jag börjar nog tro att detta verkligen är på allvar nu, att det kommer en bebis till oss. Som vi längtat
Mitt hår har också blivit konstigt efter att jag blev gravid. Färgar inte men hade långt hår och strukturen blev skum typ. Klippte av mig det i förrgår faktiskt
För övrigt är jag nu inne i v.12
ThereseS80 vilket län bor du i? Har ni inga privata mottagningar?
Japp vi är många härinne med tråkig bakgrund som fått göra vul pga det (jag har gjort 5). Har man en normal bakgrund och det inte finns några avvikelser under graviditeten behöver man ju inte göra mer än nödvändigt.
Vill du ändå göra det läste jag att man kan åka till någon närliggande kommun. Har du nära till Gävle tex? Där ska det finnas något privat alternativ där du kan betala för att göra ett vul. Lycka till!
Vår heter Lillbebis!
Har ni börjat handla grejer ännu? Jag har hittills köpt;
Bärsjal
Babygym
Babysitter
Bröstpump
Hittade begagnat i nyskick och slog till har köpt lite kläder också, både nytt och begagnat i nyskick. Det är ju verkligen kul att handla
Jag är i vecka tolv nu och mitt illamående har tack och lov gått över nu. Jätteskönt.